Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheet lestadiolaisuudessa, miksi?

Vierailija
26.10.2013 |

Nyt viimmeistään on aika että tuo pedofiili rikollisten piilottelu lestadiolaisten piireissä loppuu!

Kuka enää haluaa kasvattaa lapsiaan moisessa liikkeessä????

Haloo, vastuuta!!! pienten lasten vanhemmat!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on vapaa maa ja lapsen vanhemmat saavat päättää millaisen kasvatuksen lapselleen antavat ja mihin uskontoon lapsi liitetään. Tämä on luonnollinen asia joka paikassa, paitsi diktatuuri maissa.

Haluatkio Suomeen diktatuurin jossa uskonto kiellettäisiin tai olisi vain yksi uskonto sallittu?

Vierailija
2/27 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni lapsillakin tulisi olal uskonnon vapaus. Ei siis pitäisi liittää mihinkään uskontoon lapsena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 14:26"]

Suomi on vapaa maa ja lapsen vanhemmat saavat päättää millaisen kasvatuksen lapselleen antavat ja mihin uskontoon lapsi liitetään. Tämä on luonnollinen asia joka paikassa, paitsi diktatuuri maissa.

Haluatkio Suomeen diktatuurin jossa uskonto kiellettäisiin tai olisi vain yksi uskonto sallittu?

[/quote]

Eikö lestadiolaisuudessa kasvaminenkin ole tietynlaiseen diktatuuriin sopeutumista?

Vierailija
4/27 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan sairasta venkoilua ja asian pakoilua. 

voi olla aika vaikeaa tällä hetkellä kantaa nimeä vanhoillislestadiolainen ainakin Oulun seudulla.

tuo SRK:n johtomiesten käytös on hämmästyttävää. Niin paljon olen viimeaikoina seurannut keskustelua ja lukenut juttuja kyseisestä aiheesta.

Eikä pelkästään tuo pf-juttu vaan kaikki muukin sääntöviidakko(kirjoittamattomat säännöt)

Mitään sääntöjähän ei ole mutta jos teet jotakin mitä ei ole sopivaa lestadiolaiselle niin pääset puhutteluun tai aletaan syrjimään eikä pidetä enää vl:nä.

esim:hiusten värjääminen yms..

Oma ajattelu on kielletty. Kritisoida ei saa. Mitään epäkohtia ei voi avoimesti tuoda esille tai sinut hiljennetään.

T:ex-vl

Vierailija
5/27 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen itse elänyt hyvän ja turvallisen lapsuuden lestadiolaisperheessä, enkä näe että lapsenikaan olisivat mitenkään vaarassa. Näm lestadiolaisten hyväksikäyttötapauksethan ovat perheen sisäisiä (mikä sinänsä on järkyttävää, pahaa tekee ajatellakaan), ja siksi pysyneetkin salassa. Itse en ole ikinä törmännyt mihinkän pedofiliaan viittaavaan.

Eli lasten hyväksikäyttöä on ollut joissakin sairaissa perheissä, ei mitään namusetiä vokottelemassa muiden lapsia.

Vierailija
6/27 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 15:01"]

No minä olen itse elänyt hyvän ja turvallisen lapsuuden lestadiolaisperheessä, enkä näe että lapsenikaan olisivat mitenkään vaarassa. Näm lestadiolaisten hyväksikäyttötapauksethan ovat perheen sisäisiä (mikä sinänsä on järkyttävää, pahaa tekee ajatellakaan), ja siksi pysyneetkin salassa. Itse en ole ikinä törmännyt mihinkän pedofiliaan viittaavaan.

Eli lasten hyväksikäyttöä on ollut joissakin sairaissa perheissä, ei mitään namusetiä vokottelemassa muiden lapsia.

[/quote] 

Rippiä on näissä tilanteissa käytetty väärin. Kyllä minäkin olen elänyt ihan ok lapsuuden.

Tuo tyyli jolla noita juttuja on hoidettu on todella väärä.

Vierailija
7/27 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Onnea sinulle, kun et ole törmännyt niihin setiin, jotka ovat tehneet kaikkea kivaa-. En ole ollut kovin läheisissä tekemisissä heidän kanssaan, mutta tässä voisin ainakin pari perheen ulkopuolista tapausta mainita nimeltä. Asianomainen, tai siis  tässä tapauksessa vastaaja on tunnustanut mutta vähätellyt tekoaan kun sehän anteeksiannettu. Kolmannen perheensisäisen tapauksen nimeä en tiedä mutta ainakin yksi lapsista on tehnyt itsemurha eikä hyvin mennyt kaikilla muillakaan.

Vierailija
8/27 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kumpiakin on ollut. Sekä saarnamies-setiä vokottelemassa lapsia "polvelleen" että perheen sisäistä pedofiliaa, isät, isoisät, enot, sedät, veljet ja siskojen miehet tekijöinä.

Tämän saat selville kun luet johanna Hurtigin kirjan "Taivaan taimet"!

Vierailija
9/27 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin uutinen tässä asiassa on tänä päivänä se että vl-liikkeen johto on myöntänyt että Erehtymätön Seurakunta onkin erehtynyt, ja se on myös tehnyt vääryyksiä! Kaikista heikoimmille, eli lapsille.

Liikkeen "muutumattomana" pidettyä oppia ja toimintatapoja on tarkoitus nyt muuttaa ihan vakavissaan...???

SRK:n johto lupasi uudistaa opetusta, rakenteita ja menettelytapoja

Aika näyttää, onko tuo "parannuksenteko" uskottavaa.

Vierailija
10/27 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 14:36"]

Eikö lestadiolaisuudessa kasvaminenkin ole tietynlaiseen diktatuuriin sopeutumista?

[/quote]

Höpön-löpön! Uskominen on aina TÄYSIN henkilökohtainen, omakohtainen asia.

On oma valinta haluaako uskoa... . Itse olen vl ja tasapainossa, onnellinen uskossani.

Vierailija
11/27 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otas AP se toinenkin silmä käyttöön, niin näet ehkä vähän laajemmin asioita. On totta, että vl-liikkeessä on tapahtunut lasten seksuaalista hyväksikäyttöä, mutta ei se nyt niin yleistä ole ollut, kuten annat ymmärtää. Eivät nuo tapaukset saa leimata koko liikettä. En halua puolustella tuollaisia tekoja, mutta ärsyttää tuo yleistäminen. En kuulu liikkeeseen enkä ole koskaan kuulunutkaan, mutta minulla on ystäviä, jotka kuuluvat eivätkä varmasti ole syyllistyneet hyväksikäyttöön.

Vierailija
12/27 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan uskaltanut päästää lapsiani srk:n leireille tai mihinkään yökylään. Siis ennen tuota kohua. Muistan kuinka minua kritisoitiin ylisuojelevaksi ja siitä kuinka tukahdutan lapseni. En myöskään antanu lasten ulkoilla alle kouluikäisenä yksin , enkä todellakaan jättänyt pienempiä isompien sisarusten vastuulle. Olen ehkä ylisuojeleva ja hysteerinen, mutta miltä suojelinkaan lapsiani?

EN ole enää vl

Vierailija
13/27 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitä (onen ent. vl) että ihan vakavissaanko lestadioaliset isät ja äidit aikoo kasvattaa omat lapsensa liikeken oppeihin? Pitämään toena kaikkea sitä oppirakennelmaa joka on vain ja vainostaan vl-uskossa ominaista?

Käsi sydämelle, rehellisesti, opetatteko lapsillene kaiken tämän, esim. että seksuaalisuus ennen avioliittoa on synti, avoliitto on synti, ehkäisy on synti, populaarimuksiikki on synti, konsertissa, teaterissa ja elokuvissa käyminen on synti, tanssiminen on synti, onnittelumaljaa ei saa kohottaa vaikka siinä olis mehua kun sekin on syntiä, korvakorut on syntiä, meikkaaminen on syntiä...

Opetatteko että vain ne ovat pelasettuja jotka ovat vl-uskovaisia, ja kaikki muut maailman ihmiset, esim kaikki Suomen ev.lut. kirkon jäsenet, joutuvat kadotukseen, eli helvetin tuskiin?

Ihan rehellisesti vaan.

Vierailija
14/27 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 18:19"]

Mietin sitä (onen ent. vl) että ihan vakavissaanko lestadioaliset isät ja äidit aikoo kasvattaa omat lapsensa liikeken oppeihin? Pitämään toena kaikkea sitä oppirakennelmaa joka on vain ja vainostaan vl-uskossa ominaista?

Käsi sydämelle, rehellisesti, opetatteko lapsillene kaiken tämän, esim. että seksuaalisuus ennen avioliittoa on synti, avoliitto on synti, ehkäisy on synti, populaarimuksiikki on synti, konsertissa, teaterissa ja elokuvissa käyminen on synti, tanssiminen on synti, onnittelumaljaa ei saa kohottaa vaikka siinä olis mehua kun sekin on syntiä, korvakorut on syntiä, meikkaaminen on syntiä...

Opetatteko että vain ne ovat pelasettuja jotka ovat vl-uskovaisia, ja kaikki muut maailman ihmiset, esim kaikki Suomen ev.lut. kirkon jäsenet, joutuvat kadotukseen, eli helvetin tuskiin?

Ihan rehellisesti vaan.

[/quote]

Kyllä mä toivoisin että lapseni haluaisivat aikuisenakin olla vl-uskovaisia. Ihan noin emme tietenkään lapsiamme opeta koska eivät nuo kaikki luttelamasi asiat ole varsinaisesti syntiä vaan osa on tapoja, joilla on ollut joskus aiemmin eri merkitys ja jotka ovat jääneet sitten elämään tässä herätysliikkeessä. Toimintatapoja siis, ei uskon asioita.

Vierailija
15/27 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 16:00"]

[/quote] 

Rippiä on näissä tilanteissa käytetty väärin. Kyllä minäkin olen elänyt ihan ok lapsuuden.

Tuo tyyli jolla noita juttuja on hoidettu on todella väärä.

[/quote]

Niin on. t. se, jota lainasit

Vierailija
16/27 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 19:15"]

Se on ainakin tosi outoa ja ihan sairasta että isommat lapset "tekkee parannusta" seksi-synneistä pikkusisaruksilleen.

Perheen sisäisen ripin väärinkäyttö voi olla monenlaista

Joku järki oppeihinne...!?

[/quote]

Mitä tarkoittaa että "tekee parannusta pikkusisaruksilleen"? En ole koskaan kuullut tämmöisestä.

Vierailija
17/27 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on erittäin epämiellyttävä ajatus, että esimerkiksi yhden lapseni vl-opettaja on oppiensa mukaisesti lähtökohtaisesti sitä mieltä, että valtaosa oppilaistaan - minun lapseni siinä joukossa - on menossa suoraan helvettiin. Miten voi toimia opettajana (tai rehtorina, kuten srk:n yksi puheenjohtajista) noista lähtökohdista?

Vierailija
18/27 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta alkaa tuntua että tiedän ko henkilön joka kirjoittaa joka paikkaan tästä uskonnosta :D 

Keskityppä nyt siellä niihin omiin lapsi kultiisi kun ovat nekin vähän heitteillä ihan ilman mitään uskontoa!! :D

Vierailija
19/27 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni usko on pääsääntöisesti hyvä asia, luonnollisesti lapsi kasvatetaan vanhempiensa uskonnon mukaisesti. lahkolaisuudessa on kuitenkin vaaransa, vl.ssa ja muissakin lakihenkisissä uskonryhmissä. Suljettu ja lakihenkinen yhteisö antaa puitteet kaikenlaisille väärinkäytöksille, kun johtajia ei saa kyseenalaistaa ja kaikki hyssytellään... Ehkä se on niin että tilaisuus tekee varkaan, jos nämä perverssit huomaavat että asenne on sellainen, että saa tehdä mitä vaan, eikä jää siitä kiinni, tai jos jää niin asia käsitellään hiljaa maton alle, niin ehkä se valta saa tekemään kauheuksia.

Hyvä että pedofiliasta puhutaan ja muistakin väärinkäytöksistä. Ällöttää jo ihan pienetyksilön vapauden rajoittamiset ja yksityiselämään puuttumiset, mutta lasten hyväksikäyttö on jotain niin kamalaa että pistää veret kiehumaan!

Vierailija
20/27 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jumala on olemassa, niin näille lestajohtajille on varattu oma paikka helvetissä.

Toinen juttu on, että lahkon nykyuinen uskonoppi perustuu muutaman maallikkosaarnaajan linjaamaan harhaoppiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan