'Tee kuten haluaisit itsellesi tehtävän', tuo pitäisi kääntää toisinpäin!!
Jos joku tekee sinulle kivan teon, tee se hänelle takaisin!
Esim jos teen puolisolle herkkuaamisen sunnuntaiaamuna, puolisokin vois joskus tehdä puolestaan mulle =(
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Tää on ajatustenlukijoita varten. En mä ainakaan tiedä, mitä joku haluaisi mun tekevän. Enkä todellakaan halua muiden tekevän mulle asioita omien narsististen tarkoitusperiensä mukaisesti.
Jos joku tekee sinulle eleen, joka tuntui sinusta mukavalta, niin varmasti se tuntuisi siitä toisestakin, eikö? Esim puhelinsoitto ystävältä, kutsu kävelylle, illanvieton järjestäminen, jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on ajatustenlukijoita varten. En mä ainakaan tiedä, mitä joku haluaisi mun tekevän. Enkä todellakaan halua muiden tekevän mulle asioita omien narsististen tarkoitusperiensä mukaisesti.
Jos joku tekee sinulle eleen, joka tuntui sinusta mukavalta, niin varmasti se tuntuisi siitä toisestakin, eikö? Esim puhelinsoitto ystävältä, kutsu kävelylle, illanvieton järjestäminen, jne
Ihan kiva fantasia, mutta ei tuollaista koskaan tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva fantasia, mutta ei tuollaista koskaan tapahdu.
Kyllä vaan jollekin tapahtuu paitsi mulle.
Tuo on ehkä vähän ristiriidassa sen ihanteen kanssa, että muille on hyvä tehdä (pieniä) kivoja asioita ilman, että toivoo siitä mitään vastapalvelusta.
Kultainen keskitie, olisiko se jossain näiden välillä:
- Älä tee muille enempää kuin minkä olet valmis tekemään saamatta saman verran takaisin.
- Älä tee muille vähempää kuin mitä toivoisit itsellesi tehtävän heidän asemassaan.
Ihmiset ovat hyviä eri asioissa. Esim. minä voin hyvin ilahduttaa puolisoa neulomalla hänelle lapaset mieluisissa väreissä, mutta turha odottaa samaa häneltä kun ei osaa. Hän on sitten ilahduttanut minua jutuilla jotka häneltä onnistuvat ja joista tietää minun pitävän (esim. korjasi polkupyöräni).
Minä kun kivoja asioita teen tuntemattomille niin toivon että he jakavat iloa eteenpäin ja tekevät sitten kivoja asioita muille.
Rakasta toisia ihmisiä niin kuin itseäsi ja tee muille niin kuin toivot itsellesi tehtävän.