Oletteko jättäneet muuttamatta yhteen siksi
Että miehellä on luottotiedot menneet?
Rahaa tässä pelkästään ajattelen että meneekö se sitten niin että hänellä loppuu kaikki tuet, koska olen samaa ruokakuntaa?
Naimisiin meno on kai viimeinen mitä kannattaa tehdä? En halua elättää ketään.
Kommentit (16)
No en tietenkään muuttaisi yhteen ihmisen kanssa joka ei selvästikään osaa hoitaa omia raha-asioitaan. En kyllä olisi parisuhteessakaan sellaisen henkilön kanssa että tällaista tilannetta ei kyllä minulla tulisi ikinä vastaan.
Minulla ei ollut luottotietoja, kun muutimme yhteen. Olin ollut avoin asiasta seurustelumme alusta alkaen. Mitään tukia en nostanut vaan kävin töissä ja sain palkkaa, josta 1/3 maksoin ulosottoon. Asumiskuluista maksoin tietysti puolet. Noin vuoden yhdessä asumisen jälkeen olin maksanut velkani ja luottotiedotkin ovat taas kunnossa. Eli puolisoni talouteen minun uo:ni ei vaikuttanut millään tavalla.
Eikö sinunkin kumppanisi olisi tärkeintä ensin hankkiutua pois tuilta ennen kuin kannattaa suunnitella avoliittoa?
Ihan hyvä syy tuo on olla muuttamatta yhteen. Ihminen voi olla mielettömän ihana ja mukava, mutta hän on ihana ja mukava myös vaikka asuu eri asunnossa. Oma napa on aina tärkeämpi kuin toisen napa, tässä tapauksessa ap ei ole millään tavoin vastuussa miehen raha-asioista, joten on parempi pysyä eri kämpissä ja sitomatta itseään mihinkään.
Jos mies ei asiaa ymmärrä, niin hän ei ole ihana ja mukava mies.
Jos toisesta ihmisestä yhtään välittää, niin ei ala hänelle taakaksi tai vedä mukanaan pohjalle. Jos hän kerran haluaa muuttaa joku päivä kanssasi yhteen niin hän hankkii töitä ja järjestää talous asiansa niin, että ne on vakaalla pohjalla. Sen jälkeen voi miettiä yhteen muuttamista.
Tällaisilla on taipumus lipsua siihen, että asiansa hoitanut osapuoli hankkii ja valmistaa ruuat ja hoitaa pyykin ja siivouksen. Mies asettuu kuin hotelliin, valmiina palveltavaksi.
Mielestäni molempien kannattaa pitää oma asuntonsa. Jos suhde kriisiytyy, miehestä on hankala päästä eroon, koska yksinäinen mies on esimerkiksi kunnan asuntojonossa aina hännillä.
Vierailija kirjoitti:
No en tietenkään muuttaisi yhteen ihmisen kanssa joka ei selvästikään osaa hoitaa omia raha-asioitaan. En kyllä olisi parisuhteessakaan sellaisen henkilön kanssa että tällaista tilannetta ei kyllä minulla tulisi ikinä vastaan.
Eli eroaisit pelkästään luottorietojen takia? Niiden menettämiseen on erillaisia syitä, joten ihminen voi siltikin olla rakastettava.
En edes seurustelisi tuollaisen kanssa.
En koska ei kävisi mielessä edes tapailla tuollaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos toisesta ihmisestä yhtään välittää, niin ei ala hänelle taakaksi tai vedä mukanaan pohjalle. Jos hän kerran haluaa muuttaa joku päivä kanssasi yhteen niin hän hankkii töitä ja järjestää talous asiansa niin, että ne on vakaalla pohjalla. Sen jälkeen voi miettiä yhteen muuttamista.
Hän opiskelee. Hän pärjää. Hänellä ei ole muuta ongelmaa kuin paljon vanhaa velkaa.
MINÄ haluaisin muuttaa yhteen ja ehkäpä perheen jonkin ajan päästä, mutta en haluaisi maksaa kaikkia kuluja esim. Elektroniikka, auto, isompi asunto, ruuat yms. Yksin. Opintotukihan ei riitä juuri mihinkään yksinään. Nyt hän saa toimeentulotuen opintotuen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän opiskelee. Hän pärjää. Hänellä ei ole muuta ongelmaa kuin paljon vanhaa velkaa.
MINÄ haluaisin muuttaa yhteen ja ehkäpä perheen jonkin ajan päästä, mutta en haluaisi maksaa kaikkia kuluja esim. Elektroniikka, auto, isompi asunto, ruuat yms. Yksin. Opintotukihan ei riitä juuri mihinkään yksinään. Nyt hän saa toimeentulotuen opintotuen päälle.
Odottelette yhteen muuttamisen kanssa sen verran, että hän valmistuu ja työllistyy.
Vierailija kirjoitti:
En koska ei kävisi mielessä edes tapailla tuollaisia ihmisiä.
Tarkistatko ennen ekoja treffejä aina luottotiedot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli eroaisit pelkästään luottorietojen takia? Niiden menettämiseen on erillaisia syitä, joten ihminen voi siltikin olla rakastettava.
Kukaan joka osaa hoitaa asiansa eikä siis elä ylivarojensa ei kyllä tuosta noin vai yhtäkkiä menetä luottotietojaan. Takana on aina elämänhallinnan ongelmia enkä missään nimessä olisi suhteessa sellaisen henkilön kanssa.
Ei kannata muuttaa yhteen, saat maksaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan joka osaa hoitaa asiansa eikä siis elä ylivarojensa ei kyllä tuosta noin vai yhtäkkiä menetä luottotietojaan. Takana on aina elämänhallinnan ongelmia enkä missään nimessä olisi suhteessa sellaisen henkilön kanssa.
Noinko ajattelet niistäkin sadoista pienyrittäjistä jotka tekevät/ tekivät konkurssin koronan vuoksi? Tai niistä esim. Matkailualalla vakaassa hyväpalkkaisessa työsdä olevista jotka jäivät ilman työtä mahdollisesti suurienkin lainojen kanssa?
Tätä tapahtuu kokoajan jollekkin tulee käsittämätön este tai yksi virheliike ja kaikki on mennyttä.
Se lempikahvilan mukava omistajako muuttuu sillähetkellä paskakasaksi, kun ei enää pysty maksamasn kuluja yrityksestä, kun asiakkaat pysyvät pois tai kielletään myymästä?
Mun miehellä on kamala määrä uo velkaa. Ei asuta yhdessä. Saattaa olla ettei ikinä asuta yhdessä. Voi sitä seurustella eri osoitteista.
Työttömyystuki jää muut lähtee.