Muita, jotka eivät ymmärrä, miksi jotkut rakastavat katkarapuja?
Syön niitä kyllä, jos tulee esim. pitsassa vastaan. Mutta katkarapuleipää en pystyisi syömään. En ymmärrä, miksi niistä vouhotetaan. Erityisen oudoksi katson sen, että syödään ja kuoritaan kokonaisia katkarapuja. Kauhea vaiva pienen, oudon, suolaisen palasen takia.
Kommentit (33)
Maistuvat vain lämpiminä. Kylmät puistuttavat pelkästään ajatuksena.
En ihmettele, Makuja on monenlaisia.
Miten niin vouhotetaan? Tai mitä ymmärtämistä asiassa ylipäätään on?
Miksi joku jaksaa pahoittaa mielensä jostain katkarapujen olemassaolosta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku jaksaa pahoittaa mielensä jostain katkarapujen olemassaolosta?
Ei kukaan pahoittanut mieltään. Ihmetteli vain.
Vierailija kirjoitti:
Nehän ovat olevinaan jotain todella hienoa ja katkarapuleivän pitäisi olla kaikkien suurinta herkkua.
En inhoa katkarapuja, mutta en ikinä itse valitsisi niitä esim. pitsaan. Jos jossain on tarjolla, voin kyllä syödä. Yliarvostettua sapuskaa, maku ja suutuntuma eivät miellytä minua.
Ehkei ne täällä Suomessa ole kauhean tuoreita? Mä en ainakaan tykkää niistä pienistä pakastekatkaravuista, mutta oon ulkomailla kyllä syönyt tosi hyviä katkarapuja. Suomessa en ole syönyt katkarapuja juuri ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän ovat olevinaan jotain todella hienoa ja katkarapuleivän pitäisi olla kaikkien suurinta herkkua.
Kuvittelet vaan.
Suosittelen katsomaan Seiväsmatkat-sarjan ykkösosan. Kuvastaa hyvin suomalaisuutta ja ennakkoluuloja tuohon aikaan. Ovat ilmeisesti periytyneet osalle tähän päivään saakka.
Katkarapujen tekstuuri on niin ällöttävä, että ei kiitos.
Oletko koskaan ajatellut, että makuja on monia. Yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.
Sä et tykkää katkaravuista, mä pidän niistä kovasti. Mun ehdotonta inhokkiruokaa on kaurapuuro, mutta tiedän, että miljoonat ihmiset syövät sitä joka aamu oikein tyytyväisinä ja mulle se on ihan fine.
Vain yksinkertainen ihminen voi tehdä tällaisia aloituksia.
En minäkään ymmärrä, yleensä minkään merenelävän syömisen hehkuttamista. Kaikki maistuu jotenkin niljakkailta.
Vierailija kirjoitti:
Vain yksinkertainen ihminen voi tehdä tällaisia aloituksia.
Niinkö?
Onko ap lennähtänyt tänne 50-luvulta aikakoneella tällaista eksoottista asiaa kysymään?
En mäkään tykkää niistä. :)
En oo ikinä tykännyt.
Onko täällä ap:n lisäksi muita, jotka eivät ymmärrä asioita kuin omasta kapeasta näkövinkkelistään?
Luulin, että monikin ihmettelisi katkarapujen suosiota, mutta olin näköjään väärässä.