*** <3 ELOKUISET 2014 <3 ***
Aloitan nyt ketjun meille elokuisesta pikkuisesta haaveileville, en löytänyt vielä ketjua.
Saffelson kp 1/26-28. Yk 5
Kommentit (425)
Kai minäkin tänne hyppään heinäkuisista... Harmittaa vähän, mutta kuitenkin hyvä fiilis siitä, että ne menkat vihdoin alkoi;ekat luomumenkat siis! Nyt voi aloittaa puhtaalta pöydältä :) ja elokuun vauva ois ihana, kuopus syntynyt elokuussa :)
Toivottavasti elokuu ois vauvakuu meille kaikille!
-Larsku kp 4/29 yk2 (kierto ollu ennen pillereitä ton 29, joten laitoin nyt sen, vaikka Tää ed. kierto tais olla jopa 35 pv)
Noniin perästä tultiin :D
Kierto venyi onneksi vain päivällä ja jäi siihen 31 päivään, ovis taisi olla aika myöhään.. Nyt uudella tarmolla yrittämään, loppukierrosta vain tuppaa masentamaan aina. Päätin kyllä, että nyt saa stressaaminen jäädä, sillä sitä vauvaa ei ainakaan tule. Täytyy vain keksiä jotain muuta tekemistä, kuin roikkua täällä. Nyt on Gelée Royalet hommattu ja aloitettu, samoin raskausajan vitamiinit.
Tsemppiä kaikille ihan hirmuisesti ja toivottavasti kaikki saisi pienen vauvan elokuuksi! :)
Itsellä nyt siis kp 1/30 ja yk 2
Syöttekö te mitään vitamiineja? Mitä suosittelette? Noissa minun ostamissa on tosi hassu tuo annostelu, 3 tablettia päivässä, tuntuu hurjalta määrältä! Ja juoko kukaan greippimehua? Itse päätin kokeilla sitäkin, mutta ei mitään hajua paljonko sitä pitää juoda?
Heippa ,zenyh ja tervetuloa päästään taas yhessä piinailemaan :-) . Kuullostaa hyvältä sun apukeinot. Itse syön jotain mama vitamiinejä minisun tai joku. Lisäksi lasillisen greippi mehua, joka ainakin viimekierrossa vahvisti ovislimoba niin että oletetun oviksen aikaan lima veny noin 10 senttiseksi kun yhdellä vessakäynnillä huomasin :) . Mistä noita gelee royaleja saa ja mitä ne tekee??
Mukavaa viikkoa kaikille. Täällä YK.3 ja kp.6/30 ja perjantaina kp.9 olis tarkotus aloittaa tallettelun jumppamaraton :D . Mutta täälläkin ilman stressiä ja itsensä kyttäämistä, kun ei siitä ole kuitenkaan hyötyä näkeehän sen sitten, kun menkkoja ei mahdollisesti kuulu, oireiden arvailu ja pettymys on vaan niin raskaita. Tsemppiä ja paljon plussia tähän pinoon :)
Ai niin zenyh, olikohan meillä molemmilla se ovis nyt sitten vasta siinä kp.20-22 tienoilla?
80Emilia: vähän kyllä luulen, että ovis oli vasta niin myöhään, vaikka kivut ja limat alkoi jo paljon aikasemmin! Outoa kyllä, no pitää talletella usein ja tehokkaasti :D Tässä on aika hyvä artikkeli noista geleistä: http://www.naturamedia.fi/gelee-royale--mita-se-on, pitäisi siis lisätä hedelmällisyyttä ja kai vahvistaa myös soluja yms.? Onhan siinä vaikka mitä eikä maistu miltään niin kokeillaan nyt sitten jos on apua. Itse tilasin sinunapteekki.fi kaupasta ja hinta oli siellä 16,90, muualla ollut 19,90 ylöspäin. Niin ja niiden pitäisi vähentää stressiäkin joka sopii minulle oikein hyvin! :D jossain kuussa todella moni niitä syönyt plussasi niin ajattelin nyt kokeilla :) Purkissa on 60 pilleriä eli 2kk kestää. Paljon tsemppiä nyt tähän kiertoon!!! Kohta pääset jo tallettelemaan ja odottamaan ovista! Toivotaan, että tulisi nyt ajallaan :)
Ja tuosta greippimehusta vielä, pitää kyllä sitten hamstrata sitä oikein monta purkkia ja juoda ahkerasti!
Täällä ihan uutena :)
Elikkäs taustoja, meillä on minä 32v, mies muutaman vuoden vanhempi, ja -07 syntynyt esikarityttö. Pikkuista kakkosta kuumeillaan miehen kanssa yhdessä ja mulla on kovasti toiveissa olla ensi syksynä kotona vaavan kanssa (tai viimeisilläni) kun esikko aloittaa koulutaipaleen.
Mietin tota greippimehua, onko merkillä väliä?
Jotkut mammavitamiineja mulla jo on ja siihen lisäksi D ja C ja kalaöljyt.
Ehkäisypillerit lopetettu jo vuosi sitten ja nyt on menossa YK3 ilman mitään,
mun kierrot on 25-29 päivää. Nyt on kuukautiset alkanut kp.llä25 ja viime kuussa kp.llä 28
Elikkäs neitihuu kp1/25-29 yk3
Täältä tullaan mukaan elokuisiin.. hieman sekavalla ja apealla mielellä kun olin niin varma, että viime kierrosta olis tärpännyt.
Mulla oli niin outoja oireita, mitkä kai sitten oli pms-oireita tai jotain, vaikken oo ikinä semmosista ennen kärsinyt. Rinnat oli kipeet, eto ja närästi, itketti, väsytti ja pissatti, ja tuhruvuoto alko tavallista myöhemmin eikä ollu vaaleenpunasta niinku yleensä vaan ruskeeta.. Mies oli ihan varma, että oon raskaana ja itekin olin 90% varma. Mutta testi eilen nega ja menkat alkoikin sitten viime yönä oikeen kunnolla kipuineen. :( Kai sitä on vaan itteään psyykannut ihan liikaa, että alkoi jo kuvittelemaan noita oireita.
Mutta uuteen yritykseen siis, ja palstalle mukaan vertaistuen toivossa. Olin palstalla keväällä yhen kierron, mutta alko stressata liikaa ja laitettiinkin koko homma jäihin kesäks ja nyt syksyllä vasta aloteltiin uudestaan.
Olen siis 27, mies muutaman vuoden vanhempi, ja ensimmäistä yritetään. Eiköhän tää mieli tästä paremmaks muutu pikkuhiljaa kun päästään nyt ensin menkkojen yli. :)
Ihan tavallinen veteen sekotettava monivitamiinipore täällä nyt vaan käytössä, ja lisäks maitohappobakteerit ja välillä lisä b12 kun sitä sattuu olemaan kaapissa. Täytyy kattoo, jos pitäis noi jossain vaiheessa päivittää.
suvilintu kp1/26-29 yk4.
Täällä kanssa ihan uusi palstailija ilmoittautuu mukaan. Tänään kp 4/26-32. Kolmosta kuumeillaan kovasti. Niin ja täältä löytyy myös 07 syntynyt esikko ois kyllä ihana olla kotona ensi syksynä. :)
Elokuiset kutsuu!
Eka lapsi on haaveissa. Minulla ikää 28 vuotta ja miehellä pari vuotta enemmän. Pillerit jätin pois vuoden vaihteessa ja kierrot ovat tämän jälkeen olleet suht säännöllisiä ja oviksenkin olen bongannut säännöllisesti. On ollut tuskastuttavaa, kun menkat kuukaudesta toiseen alkaa vaan. Maanantaina sitten saatiin kuulla, että miehen simpoissa on vikaa. Lähes kaikki simpat on epänormaaleja muodoltaan, eikä joukossa ole nopeasti ja suoraan liikkuvia siimahäntiä. Lääkärin mukaan kaartelevilla ja hitailla siittiöillä hedelmöittyminen olisi kuitenkin ehkä mahdollista, mutta on siinä rajoilla. Nyt mietinnässä on minun tutkiminen ja hoitojonoon hakeutuminen. Ehkä soitankin terveyskeskukseen jo tällä viikolla.
Luomuplussaaminen on periaatteessa mahdollista, joten pidän toivoa yllä! Tällä kertaa en kuitenkaan ota enää lisääntymisestä paineita, tikuta oviksia tai laske päiviä, kun lisääntyminen tuskin meidän tapauksessa on näistä kiinni.
Toimiskohan noi gele royalit miehen simppoja parantamaan vai toimiiko ne vaan naisilla? Molemmat syödään monivitamiinia ja kalaöljykapseleita, mutta miehen vitamiiniarsenaalia voisi nyt tehostaa ainakin sinkillä ja e-vitamiinilla, jotka kuulemma parantaa siittiöitä.
Plussataan nyt oikein joukolla tästä ketjusta, eiks jeh?
Henriikka85 kp1/29-31, yk 11
Tervetuloa kaikille, kyllä me nyt onnistutaan!!
Henriikka85 tuossa artikkelissa ainakin luki, että impotenttien miesten hedelmöityskyky parani, eli toimii ilmeisesti miehilläkin :)
Mukavaa että porukka lisääntyy (hih)!
Laitan listaa meistä:
***Elokuiset 2014 jännäilijät***
80Emilia kp 6/30 yk 3
Larsku85 kp 5/29 yk 2
Saffelson kp 4/26-28 yk 5
Zenyh kp 2/30 yk 2
Neitihuu kp 1-25-29 yk 3
Suvilintu kp 1/26-29 yk 4
Yeena kp 4/26-32 yk ?
Henriikka86 kå 1/29-31 yk 11
+++Plussanneet onnekkaat+++
Tippuneet...
Tuli hieman näpilyvirheitä, pahoitteluni...
Täällä voisi täti jo lähteä niin pääsisi hommiin. Suunnitelmissa olisi pupuilla ainakin kp 11-18 :-) Ei jää ainakaan siitä kiinni ellei tärppää tästä kierrosta.
Noita gele royaleja olen vägän pohtinut...
Heipparallaa kanssasisaret! Marjamiini liittyy elokuisiin, yk4 (viides nuvaringin jälkeinen luomukierto) pärähti käyntiin. Kiertoja tähän mennessä ovat vaivanneet myöhäinen ovis ja lyhyt luteaalivaihe jonka aikana tiputtelua ennen varsinaista menkkojen alkamista on useampi päivä.
Heinäkuisissa joku kirjoittikin pitäneensä palstataukoa ja plussanneensa samassa kierrossa. Kun kaikki muut kikat on tullut jo kokeiltua niin pitänee lisätä testattavien listaan tämä "kuumeilulakko" itsekin. Eli yritän olla haahuilematta vauvasivustoilla ennen kierron loppua.. Helpommin sanottu kuin tehty. ;) Talletteluiloja kaikille! :)
Marjamiini kp 1/26-32 yk4
Täällä lähti greippimehu tänään mukaan kaupasta. Tropicana-merkkinen oli ainoa, mitä kaupasta löytyi ja aika kallista kyllä kun litra oli yli kolme euroa.. :/
Viime yönä näin jotain sekopäistä unta.. synnytin poikavauvan muka kotona monta viikkoa etuajassa. En kertonut kenellekään ja ensin unohdin vauvan moneksi tunniksi johonkin sohvalle, sitten tajusin, että ehkä sen on nälkä ja imetin ehkä minuutin. Unohdin vauvan taas kunnes muutaman tunnin päästä tajusin että ehkä lapsen on kylmä kun se oli ihan alasti. Sitten olinkin yhtäkkiä bussissa vauvan kanssa. Vauva oli kantoistuimessa ja aloin katsoa sitä, että ehkä se on ihan väärässä asennossa ja kyselinkin kanssamatkustajilta, että miten se kantoistuin oikein pitäisi säätää vastasyntyneelle. Sitten yhtäkkiä tajusin, että vauva onkin tummaihoinen ja yritin pähkäillä, kuinka se on mahdollista, ja päädyinkin sitten siihen, ettei se olekaan minun lapseni ja jätin sen jonkun tummaihoisen naisen kanssa bussiin. Koko unen aikana vauva ei päästänyt ääntäkään, itkenyt tai muuta. Oli kyllä ihme uni!! Onko muilla ollut outoja raskautumiseen tai vauvoihin liittyviä unia?
Te jotka tikutatte ovista niin mistä olette tilanneet ovis-tikut? Raskauskeijussa on tikkua ja puikkoa... Itse en ole koskaan tikutellut, kumpia kannattaa (tai se on kai makuasia kumpaa haluaa käyttää) Huomenna on haettava greippimehua kaupasta ja foolilisä apteekista
Mulla on kummalliset menkat, eilen oli kp1 vuotoa kun hana avattu ja tänään näyttää siltä että ollaan loppua kohden. Mutta yleensäkkin on vuotopäivät ollut 2-3 vuorokautta.
Pitäisiköhän minunkin uskaltautua mukaan. :) Olen aina silloin tällöin vuosien varrella lueskellut vauvakuumeilufoorumeita, mutten koskaan aiemmin osallistunut keskusteluun. Meillä myös miehen kanssa vauvayritys nyt meneillään, juuri alkoi yk 2 (kp 1/35). Mutta vauvakuumeillut olen jo neljä vuotta ja itse asiassa ensimmäisen kerran yritimme lasta mieheni kanssa jo kolme vuotta sitten, silloin jätin pillerit pois ja kuvittelin, että parin kuukauden kuluttua voisimme aloittaa yrityksen. Vaan minullapa ei tullutkaan menkkoja seuraavaan vuoteen, jonka jälkeen kiertoni oli noin 60-80 päivää, eli ei puhettakaan, että kierroista olisi ollut mahdollista raskautua. Koska minulla oli tuolloin opinnot vielä hieman kesken, emme pitäneet asiasta kiirettä, katselimme josko kierto säännöllistyisi itsestään ajan kanssa. Noin vuosi sitten kiertoni alkoikin säännöllistyä, mutta halusimme odottaa vielä tovin, jotta pääsisin kunnolla mukaan työelämään ennen lapsen syntymää. Yhdessä olemme mieheni kanssa olleet jo 9 vuotta, joten ainakin pitäisi parisuhde olla vakaalla pohjalla :)
Että tällainen tyyppi täältä ilmoittautuisi uutena mukaan haaveilemaan elo-vauvasta!
En kerennyt apteekkiin joten pistin raskauskeijusta tilausta tulemaan, 10kpl pregchekin ovistikkua, foolihappoja ja 8 raskaustestipuikkoa :) kaupasta tarttui 3 litraa greippimehua ja miestä pitää varmaan muistuttaa että eivät ole hänelle.
Vuoto on ohi ja nyt on kp3/25-29 ensiviikon alussa taidan vainota postisetää.
Hyppään mukaan mä niiiiiiiin toivon meille elokuun yhteistä pientä, mutta niin rakasta lahjaa <3 (vauvaa). Kp.3/30 YK.3 hups onpas nyt kolmosia :D
Tervetuloa kaikki ja onnea yritykseen ihan meille jokaikiselle <3