Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajille velvollisuus hoitaa paperityöt työpaikalla!

Vierailija
25.10.2013 |

Olen kyllästynyt tuohon osan opettajista valitukseen, että kun joutuu kokeita korjaamaan ja tunteja suunnittelemaan kotona. Ratkaisu: opettajan on tehtävä työnsä työpaikalla. Katsotaan, miten alkaa hommat tehostumaan. Tuntemani opettajat saapuvat poikkeuksetta klo: 15.00 kotiin, joten ilmeisesti tehokasta työaikaa olisi työapaikalla 1,5 tuntia, jos klo: 16.00 asti työskentelisivät.

Ihmettelen myös, miten kotona esim. kolmen oman lapsen melskatessa, voi onnistua paperitöiden teko. Työpaikalla olisi varmasti rauhallisempaa.

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 23:08"]

Mikä politiikka on tietosuojapapereiden kuljettamisessa kotiin? Säilyykö oppilaiden tiedot ja paperit tallessa, jos niitä raahataan kotiin lojumaan sinne tänne.

Miksi opettajilla pitäisi olla oma työpöytä? Ne opettajanhuoneet, joita olen nähnyt (ehkä 10) on varustettu pöydillä ja lukollisilla kaapeilla.

Meilläkään töissä ei ole kaikille omaa tai kiinteää työpistettä. Paikkoja täytetään saapumisjärjestyksessä. Esim. koulun ruokalassa olisi varmasti iltapäivisin vapaata pöytätilaa työntekoon. Meilläkin niissä työpisteissä on vain pöytä, tuoli ja virtapistoke (toki WLAN).

[/quote]

Koulun ruokalassa? Oletko lapsi? Käytä nyt vähän järkeäsi

Vierailija
102/114 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetan tän työn teon silla sekunnilla, kun pitää olla koulussa 8-16 ja tehdä loput paperihommat kotona.

Aina vesopäivinä = päivinä, joina oppilaat eivät ole koulussa, huomaan, miten helppoa on työ aikuisten kanssa. Siis niin, ettei tarvitse minuuttiaikataululla olla milloin missäkin ja oppitunnilla 25 silmäoarin alla. Aikuispäivinä voi käydä vessassakin silloin kun paskattaa. Tavallisena koulupäivänä voin huomata kello 14, etten ole ehtinyt kuselle vessaan saati syödä mitään.

Hakekaa ihmeessä opekoulutukseen! Haku on joka kevät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta-alalla on paljon muitakin töitä, joissa ei ehdi vessaan (vrt sairaanhoitjat, lääkärit, bussikuskit), joisssa ollaan silmäparien tuijotettavana ja täytyy keskittyä(vrt edelliset työt). Minä muista yläkoulusta varsin hyvin, että ei me sitä ope nyt ihan silmäkovana tuijotettu. Usein katseltiin ikkunasta ulos ja mietittiin omiamme. Sitten vähän höristin korvia, kun läksyistä puhuttiin. Päättötodistuksen ka 9.8 ja kirjoitin 5 laudaturia. Yläkoulun open homma on lastenhoitajan tyylistä; pitää ne murrosikäiset neljän seinän sisällä. Apinatarhahan se on. Jokainen oppii sen minkä itse haluaa.

Eniten muistelen ala-asteen opettajaani, joka oli mahtava, huumorintajuinen tyyppi ja sai kaikki innostumaan. Ain aoikeudenmukainen. Lukiosta jäi mieleen viisaat aineopettajat, niiden aineiden, joista itse olin kiinnostunut.

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 09:25"]

Minä lopetan tän työn teon silla sekunnilla, kun pitää olla koulussa 8-16 ja tehdä loput paperihommat kotona.

Aina vesopäivinä = päivinä, joina oppilaat eivät ole koulussa, huomaan, miten helppoa on työ aikuisten kanssa. Siis niin, ettei tarvitse minuuttiaikataululla olla milloin missäkin ja oppitunnilla 25 silmäoarin alla. Aikuispäivinä voi käydä vessassakin silloin kun paskattaa. Tavallisena koulupäivänä voin huomata kello 14, etten ole ehtinyt kuselle vessaan saati syödä mitään.

Hakekaa ihmeessä opekoulutukseen! Haku on joka kevät!

[/quote]

Vierailija
104/114 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä yhtenäiskoulussa, jossa on oppilaita lähes 800. Opettajia ja muuta henkilökuntaa on yhteensä lähes 80. Tilat ovat ahtaat ja meno sekä meteli sen verran hektistä, että esim. kokeitten korjaaminen työpaikalla on lähes mahdotonta. Palkkahan on mahtava ja lomat pitkät... Suomessa on siitä metka koulujärjestelmä, että opetusta pääsee seuraamaan kuka tahansa. Jos jotakuta kiinnostaa, mitä koulussa tapahtuu, menkää ihmeessä katsomaan. Kokonaistyöaikaa on yritetty opetusalalle saada kohta 40 vuotta. Kustannusten nousuun se on aina kaatunut. Nykysysteemi on työnantajalle halvin.

Vierailija
105/114 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei opettajan työ kevyttä ole. Luokanopettajan on kevyempää kuin aineenopettajan, mutta edelleen se opetustunti on paljon rankempi kummallakin kuin tunti jotain muuta työtä.

Siitä olen ap:n kanssa samaa mieltä, että en lähtisi hirveästi rutisemaan harvakseltaan tapahtuvista iltatöistä ja vanhempien yhteydenotoista, koska siinä on juuri vaarana se, että seuraavaksi oletetaan olevan töissä 8-16. Ja ylitunnit päälle tietysti eli opetusvelvollisuudella 40 h/vko ja ylituntiprosenttien mukaan sitten vielä siihen lisää. (esim. opetusvelvollisuus 20, tunteja 25, niin ylitöitä on 25% -> koululla 50 h/vko)  Minä en ainakaan halua kököttää koululla yhtään ylimääräistä, mutta kääntöpuolena en myöskään rutise kerran vuodessa tapahtuvista vanhempainvarteista ja soitoista iltaisin. Tunteja suunnittelen enemmän tai vähemmän. Joskus suunnittelutyöhön uppoutuu kunolla, joskus ei vaan "runosuoni syki" ja tunti mennään aika rutiinilla.

Vierailija
106/114 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän me suurin osa olla itse valittu ammattimme, epäkohdista toki saa valittaa, mutta en ymmärrä että valitetaan asioista jotka kuuluvat tähän ammattiin.

Olen itse lto ja usein manaileN

isoja lapsiryhmiä, hankalia vanhempia jne. Nyt kun olis sairaalassa ja katselin kuinka hoitajat vaihtoivat mummille vaippoja, siivosivat oksennuksia jne totesin etten tosiaankaan haluaisi vaihtaa heidän kanssaan työtä.

eli eiköhän jokainen voi hakeutua sellaiseen työhön jota haluaa tehdä.

Vierailija
107/114 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta opettajien työmoraalista kertoo aika paljon se, että tähän ketjuun on edes viitsitty vastata. AP haluaa vain ärsyttää ja provosoida. Tyypillinen esimerkki opettajavihasta ja vääristä mielikuvista, jotka liittyvät ammattiin.

Vierailija
108/114 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 12:27"]

Minusta opettajien työmoraalista kertoo aika paljon se, että tähän ketjuun on edes viitsitty vastata. AP haluaa vain ärsyttää ja provosoida. Tyypillinen esimerkki opettajavihasta ja vääristä mielikuvista, jotka liittyvät ammattiin.

[/quote]

Opettajat lankeavat aina typeriin provoihin :D  ... Jos vaikka joku menee aina lippalakki päässä ruokalaan tai sanoo ,että opettajilla on liian pitkät lomat jne...

Opettajien ammatti on melko typerä valinta, joten he koittavat aina puolustaa sitä.

Haleja ja pusuja kaikille söpöille sijaisille ;)

Vierailija
109/114 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 12:36"]

Opettajien ammatti on melko typerä valinta, joten he koittavat aina puolustaa sitä.

[/quote]

Sinä ilmeisesti sitten lakkauttaisit kaikki koulut? Vai olisivatko oppilaat siellä koulussa ihan keskenään, kokonaan ilman aikuisia...?

Vierailija
110/114 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 09:54"]

Jokainen oppii sen minkä itse haluaa.

[/quote]

Olisikin näin, että pelkkä halu riittäisi. Valitettavasti kaikki eivät opi, vaikka haluaisivatkin. Siihen tarvitaan oppimisen ammattilaista ja opiskeltavan aiheen asiantuntijaa eli opettajaa auttamaan. Ja sittenkään oppimista ei voida taata. Kyseessä on niin monimutkainen prosessi.

Vierailija
111/114 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 12:36"]

[/quote]

Sinä ilmeisesti sitten lakkauttaisit kaikki koulut? Vai olisivatko oppilaat siellä koulussa ihan keskenään, kokonaan ilman aikuisia...?

[/quote]

Kiitos kysymästä :)  

Ihanne tilannehan  olisi, että olisi viisaita shamaaneja joiden kanssa lapset vaeltaisivat metsissä ja oppisivat kaiken luonnosta , matematiikasta ja historiasta.

Vierailija
112/114 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 12:27"]

[/quote]

Vierailija
113/114 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeväthän muutkin etätöitä kotoa käsin, miksi eivät opettajatkin saisi.. Sitäpaitsi eikös se ole pääasia, että työt tulee tehtyä? Jokainen taaplaa tyylillään :) Taitaa olla vain kateellisten panettelua.. Eihän se ole keltään pois, jos opettajat haluavat viedä töitään kotiin? AP voisi lopettaa naapuriensa kyttäyksen ja keskittyä omiin asioihin, menee energiaa vaan hukkaan tommosessa :D

Vierailija
114/114 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 13:16"]

Tekeväthän muutkin etätöitä kotoa käsin, miksi eivät opettajatkin saisi.. Sitäpaitsi eikös se ole pääasia, että työt tulee tehtyä? Jokainen taaplaa tyylillään :) Taitaa olla vain kateellisten panettelua.. Eihän se ole keltään pois, jos opettajat haluavat viedä töitään kotiin? AP voisi lopettaa naapuriensa kyttäyksen ja keskittyä omiin asioihin, menee energiaa vaan hukkaan tommosessa :D

[/quote]

Tuo on niin totta , mutta ihmiset ovat todella kiinnostuneita muiden tekemisistä ja haluavat neuvoa niissä...  Itse toimin yrittäjänä ja olen melkein joka paäivä töissä. Eräänä maanantaina pidin vapaapäivän ja tapasin sattumalta pitkäaikaistyöttömän tutun ja hän rupesi kyselemään eikö minun pitäisi olla töissä   :D

Kai hän oli kauhuissaan työttömyyskorvauksen laskusta tai jostakin :P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi