Mikä ihme saa miehet yliarvioimaan ulkonäköään?!
Treffipalstalla jos kriteerinä on, että hakee keskimääräistä paremman näköistä miestä niin vastauksissa väittävät olevansa. Sitten kun tulee kuva niin siellä on joku perusmöllykkä..
Joo, joo tiedän että makuja on monta, mutta kyllähän nyt voi jotenkin arvioida että erottuuko joukosta ja onko useampien mielestä kivan näköinen. Jotenkin en usko, että naisten kohdalla pätee sama harha.
Kokemuksia?
Ja jätetään nyt pois tästä, että olenko itse niin hyvä. Tarkoitus on herättää keskustelua miesten itsearvioinnista ulkoisen olemuksensa suhteen.
Kommentit (26)
^ tuo sepustus ei nyt kyllä liittynyt ollenkaan ketjun aiheeseen, eli siihen, miksi miehet yliarvioivat ulkonäkönsä
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 00:17"]
^ tuo sepustus ei nyt kyllä liittynyt ollenkaan ketjun aiheeseen, eli siihen, miksi miehet yliarvioivat ulkonäkönsä
[/quote] Ai viesti 21 ei liittynyt siihen mitenkään? Minusta se liittyi juuri siihen. Miehet "yliarvioivat" ulkonäkönsä nostaakseen tasoaan ja osoittaakseen rohkeutta ja itsetuntoa. Sen lisäksi naiset ovat herkkäuskoisempia kuin miehet ja saattavat alkaa näkemään rumankin miehen komeana jos sopivanlaista tilpehööriä leijailee ympärillä.
-Mies 28v-
V*ttu,Mistä sä ton repäsit ja tähän aikaan perjantai-yöstä? :)
t. Keskimääräistä pahemman näköinen mies
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 21:41"]
Miehet on omien ominaisuuksiensa ja mahdollisuuksiensa suhteen optimistisempia kuin naiset, ja tästä on väännetty ihan tutkimuskin joskus. Johtuu jotenkin siitä, että jos miettii että onnistuukohan tämä, ei ikinä saa saaliikseen mammuttia ja kivikauden ihmisyhteisö nääntyy nälkään.
Vasta hiljattain tuli sellanenkin tutkimus, että jos heteromiehille ja -naisille antaa kuvakorttipakan jossa on kuvia vähäpukeisista miehistä ja naisista, miehet keskittyy katselemaan naisten kuvia mutta naiset katsoo sekä miehiä että naisia. Naiset on varmaan siis itsekriittisempiä, koska kuluttavat enemmän aikaa kilpasiskojen katseluun, kun taas miehiltä menee toiset miehet enemmän ohi, ne keskittyy enimmäkseen silmänruokaan.
Naisilla olisi tässä suhteessa kyllä miehiltä opittavaa. Helpommalla pääsisi elämässä, kun ei vertailisi itseään muihin.
[/quote] Tai sitten se kuvajuttu johtuu siitä, että naisia ei kiinnosta miesten ulkonäkö niin paljon kuin miehiä naisten.
Olen itse kaunis nainen, ja olen usein juuri hämmentynyt, kun minua lähestyy jos jonkinlaiset miehet, kai he ihan oikeasti kuvittelevat olevansa viehättäviä, mutta kun eivät todellakaan ole. Ei minua kiinnosta mies, jolla on jokin (tai useampi) näistä ominaisuuksista: reilu ylipaino, lyhyt, kalju, vanha (minua tulevat iskemään jopa 20 v. vanhemmat..), hirveät hampaat, yleinen rumuus (kasvoissa ei juuri mitään kaunista). Ja ennen kuin luonnekortti otetaan esiin: juu, en ole kiinnostunut komeasta miehestä, jos hän ei ole myös persoonaltaan ihana, mutta vaadin mieheltä kohtuullista ulkonäköä, sillä en voi kuvitellakaan esim. suutelua miehen kanssa, jolla on risat hampaat.
Sen lisäksi naisen seksuaalisuus on masokistista ja (seksiä saavan) miehen sadistista. On ihan yhdentekevää mitä nainen itsestään ajattelee, kunhan hän on miesten mielestä pantavan näköinen. Epävarma luuserinainenhan on oikeastaan oikea miesten unelma, jos on vielä nätti.
Miehen seksikkyys tulee siitä, että mies vakuuttaa itselleen ja muulle maailmalle olevansa seksikäs eikä herpaannu näytöksen aikana. Se saa naisetkin uskomaan siihen enemmän tai vähemmän. Tai vaikkei niin kovasti uskoisi, niin sopivan itsetuntoinen mies jaksaa sitten piirittää naista vakuutellen omaa tasoaan itselleen ja lopulta nainen väsyy piirittämiseen ja antautuu seksiin ja ehkä parisuhteeseenkin. Vähän samalla tavalla kuin nyrkkeilijän kunto loppuu sinnikkään vastustajan kanssa ja kestävämpi vastustaja pääsee lyömään suoraan pläsiin. Miehen on pakko olla vähän 'narsisti' jotta saa seksiä naisten ehdoilla, ja omilla ehdoilla mies ei voi ikinä seksiä saada. Naisten ehtoihin kuuluu itsevarmuus ja hillitty aggressio. Siksi kiltit miehet ovat aina yksin.
-Mies 28v-