Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kokeillut manteliöljyä aikuisiän akneen?

Vierailija
25.10.2013 |

Olen 38-vuotias nainen ja kärsinyt aknesta 15-vuotiaasta lähtien. Olen syönyt monta Roaccutan-kuuria, kokeillut e-pillereitä (Diane Nova) ja tetrasykliiniä. Pillerit auttoivat pahimpaan akneen, tetrasykliineistä sain hirvittäviä mahakipuja, eikä teho ollut toivottu. Roaccutan-kuurit auttavat aina muutaman vuoden, mutta sitten iho alkaa taas puskea näppylää. Olen nyt viikon laittanut iltapuhdistuksen jälkeen pumpulilla manteliöljyä kasvoille ja iho voi paremmin. Voi olla että tämä riemu, onni ja autuus johtuu enemmänkin kuukautiskierrosta tai ilmojen lämpenemisestä, mutta en voi olla jakamatta tätä kokemusta. Kerron lisää vaikka parin viikon kuluttua – onko tilanne pysynyt näin hyvänä, mennyt huonommaksi tai jopa paremmaksi. Itseäni tämä hämmentää aika tavalla, lähinnä siksi että olen aina luullut että akneihoisten tulee välttää öljyä sisältäviä ihonhoitotuotteita kuin ruttoa. E-pillerit tai Roaccutan ei tule itselläni nyt kyseeseen, koska meillä on vauvahaaveita. Onko muita samassa tilanteessa olevia reilusti yli 30-vuotiaita, joilla vieläkin aknenäppylöitä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista ostin manteliöljyä. Ja toi ruokaremppa kuulostaa houkuttelevalta kokeilulta! Terv. ap

Vierailija
2/13 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan aina kasvojen pesun jälkeen öljyä iholle, tosin mulla on jotain muuta kun manteliöljyä käytössä. Mutta joo, oon huomannut että mun iho suorastaan imaisee öljyn pesun jälkeen, varsinkin jos pesen jollain tosi kuivattavalla, tujulla pesuaineella (joista tosin oon nyt luopumassa). En laita öljyä muuta kuin pesun jälkeen, enkä enää pese kasvojani jatkuvasti.

On auttanut mulla huomattavasti!

Oon järkeillyt sen jotenkin niin että ihon ei tarvi hädissään puskea rasvaa kuivan ihon pintaan kun öljyän ihon niin ettei se pääse kuivumaan. Enkä minäkään olisi aiemmin uskonut että akneen auttaisi nimenomaan öljy! Sitähän on aina käsketty vältellä ihonhoitoaineissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut ja tyttäreni myös. Meillä molemmilla tapahtui se ihme, että akne parani. Minulla 30 vuoden jälkeen kaiken kokeilleena ja tyttären ei niin vaikea akne, ja meillä molemmilla on nyt hyvä iho. Manteliöljy oli siis meille ihan ihmeaine, joten kannattaa kokeilla kaikkien aknesta kärsivien, toimisiko se teillekin.

Vierailija
4/13 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kolemkymppinen aikuisiän aknesta kärsivä nainen. Antibiootit, e-pillerit ja rottakuurit käyty läpi ja kaikki edellä mainitut auttoikin hetkellisesti. En vaan jaksa enää mussuttaa tabuja ja listata sivuoireita.

Manteliöljyä en ole vielä kokeillut enkä ole siitä kuullutkaan (liittyen aknen hoitoon siis), mutta menee ehdottomasti kokeiluun!

Käytättekö sitä siis rasvan sijaan, esim. yörasvana? Tuskin päivärasvana kuitenkaan?

Vierailija
5/13 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, yöksi laitan vaan. En ole mikään maailman hehkein näky kasvot öljysenä... Aamuun mennessä kaikki öljy on imeytynyt ja iho täysin mattapintainen. Itselläni akne pahenee aina kun ilmat kylmenee. Johtunee ihon kuivumisesta. En tiennytkään että Roaccuttania kutsutaan rottakuuriksi =D Ihan osuva nimitys! Olisin nytkin uusinut reseptin, mutta vauvakuumeiselle se ei sovi. Viimeisin kuuri loppui vuosi sitten. Terv. ap

Vierailija
6/13 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö apteekista ostettavaa ihonhoitoon tarkoitettua manteliöljyä vai jotain ruokaöljyä?

Vierailija
7/13 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös erittäin huono iho, lääkkeet kyllä tehosivat mutta halvemmaksi tuli, kun tein itselleni ruokaremontin. Eli niin kauhealta kuin se kuulostaakin lopetin karkin ja herkkujen syönnin (lisäaineiden vuoksi) ja karsin ruokavaliostani pois runsas hiilihydraattiset elintarvikkeet leipä, peruna, pasta jne sekä lisäsin erityisesti hyvin rasvojen määrää ruokavaliossa Kookos, hamppu, oliivi, seesaminsiemen jne... Omakohtaisesti voin sanoa että iho on voinut sen jälkeen erittäin hyvin..  :)

Vierailija
8/13 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Ihon erilaiset ongelmat liittyvät moneen muuhun tilanteeseen kehossa. Pitkä aikaista apua saa esimerkiksi munuaisten puhdistuksesta. Puhdistus voidaan tehdä munuaisteellä. Paras tälläinen tee on Dr.HuldaClarkilla. Eestistä saa edullisia pakkauksia erilaista munuaisia puhdistavia tuotteita myös.

Manteliöljyssä on jonkin verran määrättyjä pöpöjä tuhoavia aineosia, mikäli öljy auttaa, voi olettaa, että ne pöpöt menehtyivät. Manteliöljyyn voi myös laittaa muutaman tipan Tee Trea öljyä, se usein helpottaa ihon ongelmia, muttei aina. Tilanne riippuu siitä, mitä iholla on ja miksi nppyjä muodostuu.

Vierailija
9/13 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin lähinnä mustapäistä. Auttaakohan siihen? Mitä manteliöljyä käytät ja mistä ostit?

Vierailija
11/13 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin kookosöljyä. Öljyhän on antibakteerinen, joten auttoi kyllä hyvin ja sain sillä itsepäiset mustapäätkin lähtemään.

Vierailija
12/13 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut ruokavaliomuutokset. Olen jättänyt haikeana kaikki lehmänmaitotuotteet pois, vaikka rakastan voita ja juustoja. Vuohenmaitojuustoa syön jonkun verran. Toiset sanovat, että myös vehnän ja sokerin poisjättäminen auttaisi. Sitä en ole kokeillut, mutta toisaalta molempia syön vain vähän.

Olen myös kuullut, että akne liittyisi aina suoliston hyvinvointiin, eli tarkista että kaikki on kunnossa myös sillä saralla. Ja ruokavalioon myös riittävästi hyviä rasvoja, esim. avokadoa ja oliiviöljyä. Ja tosiaan riittävästi kosteutta ihoon myös voideltuna. Ihon hoidossa kasvovettä ja voiteita aamuin illoin. Mulla Madara on ollut toimiva sarja.

Vierailija
13/13 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookosöljy on todella tukkiva minulla, sitä sisältävät tuotteet pahensivat aknea. Manteliöljyä sisältävä puhdistusmaito Apeiron auttaa selvästi, finnit ovat poistuneet! Voi ihanuus. Olen kärsinyt aikuisiän aknesta ikäni ja kuurit syöty. Nyt ajattelin kokeilla pelkkää manteliöljyä, hinnan vuoksi, mutta kyllä hyvä iho on kalliimmankin puhdistusaineen arvoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme