Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko kysyä jotain kotirouvalta?

Vierailija
19.12.2013 |

Sana on vapaa!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 18:33"]

Ja se vaikuttaa paljon miten ympäröivä yhteiskunta suhtautuu kotona oleviin (naisiin) Täällä se ei ole mitenkään normaalia varsinkaan kun lapset jo isompia. Se vaikuttaa myös omiin asenteisiin ainakin jollain tasolla

[/quote]

Mäkin olen kotona eikä ole lapsiakaan. Tänään täytyy lähteä shoppailemaan kun tulee siivooja, etten pyöri jaloissa.

Käyn kyll välillä "pätkätöissä".

Vierailija
2/14 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ihanat 8.v ja 11.v :) -ap

Vierailija
4/14 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä saat aikasi kulumaan? Oon itse kolmatta päivää saikulla ja voi jeesus, että tympäisee olla himassa. Tosin oon rajoittunut neljän seinän sisälle, mutta ei noita kotitöitäkään kukaan kai ilokseen joka päivä tee?

Vierailija
5/14 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kotityö oma valintasi? Jos on, oletko valintaan tyytyväinen

Vierailija
6/14 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen kotirouva ilmoittautuu. Keksikää mulle joku työ, jota vois tehdä kerran tai kaksi viikossa. Hoitoalan koulutus on, mutta tekisin niin mielellään jotain ihan muuta. Lapset ovat jo niin isoja, että mielellään palailisin jo työelämään.

Ja se kysymys eli ihan samaa utelen kuin aiempi vastaaja; miten ap saat päivät kulumaan, eikä käy aika pitkäksi?

Vierailija
7/14 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinustakin ole outoa, ettei kotirouva ole ammattinimike?

Vierailija
8/14 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan välissä tuntuu, että vuorokaudesta loppuu tunnit kesken kun välissä tekemistä on niin paljon! Käyn koiran kanssa lenkillä, tapaan ystäviäni kahvilla ja lounaalla, käyn salilla, vien ja haen lapset kouluun, läksyissä auttaminen, välipalan tekeminen jne.

On tottakai oma valinta :) Voisin palata töihin koska vain mutta tykkään olla kotona. Ehkä sitten kun lapset ovat isompia. Asutaan ulkomailla, ja täällä kotona oleminen on paljon tavallisempaa mitä Suomessa. -ap

Vierailija
9/14 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei valitettavasti tule mieleen mitään työtä, jota voisi tehdä kerran tai kaksi viikossa mutta ehkä jollain muulla on ideoita :)

Joo on outoa, kyllä tämä melkein työstä käy ;) -ap

Vierailija
10/14 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/14 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan ole ollut kotona ja kuinka kauan olet ajatellut olla kotona? Mitäs jos miehen kanssa tulee ero, kuinka olet ajatellut itsesi elättää? Entäs tuo eläkkeen kertyminen?

Vierailija
12/14 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettääkö sua koskaan aamulla jäädä kotiin kun mies ja lapset lähtee pimeässä, kylmässä ja märässä aamussa ehkä väsyneinä ja tympääntyneinä hoitamaan koulu ja työvelvollisuuksiaan? Ja sinä jäät lämpöiseen kotiin kahvimukin ääreen, ehkä hesarin kanssa, käynnistelet sitten hetken päästä pyykkikoneen ja ripustelet rauhallisesti pyykkejä kuivumaan ja se on sinun työsi?

Vierailija
13/14 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kotona siitä asti kun esikoinen syntyi tai itseasiassa olen tässä välissä tehnyt jonkun verran työtä mieheni firmassa aina välissä. En osaa sanoa, koska palaan töihin. Ehkä muutaman vuoden päästä.

Eron sattuessa olisi ehkä pakko mennä töihin.

En koe että pyykkien ripustaminen ja ruuan tekeminen on työtäni. Ne on ihan normaaleja kodin askareita mitä aika moni tekee. Eikä minua hävetä jäädä aamuisin kotiin, lapsien on pakko käydä koulussa, ja mieheni rakastaa työtään. Hän voisi myydä yrityksensä ja elää mukavasti kotona mutta pitkästyisi muutamassa päivässä ja kaipaisi takaisin töihin. -ap

Vierailija
14/14 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kotona, lapset 6 ja 9 eli eskarilainen ja 3.luokkalainen. Itse jättäydyin kesällä pois työstäni. Tein aiemmin töitä pph:na joten sain olla kotona lasten kanssa ja ottaa koululaisen vastaan. Nyt kun nuorimmainenkin lähti eskariin niin päätin lopettaa työni.

Syksyllä nautin ja osasi arvostaa ettei ole vieraita lapsia kotona hoidossa ja sitä isoa vastuuta. 

Nyt alkaa välillä jo aika käymään pitkäksi vaikka päivällä kyllä hoidan asioita ja illat menee lasten kanssa. 

Rahallisesti ei ole suurta vaikutusta olenko töissä vai en, koska pph:n palkka on pieni. On ihanaa kun saa olla vain omille lapsilleen ja antaa vain heille aikaa.

Sillä tavalla irtisanoutuminen tuli hyvään aikaan, että lapset on tavallaan vielä pieniä. Heistä on ihanaa kun joku on kotona odottamassa (tai lähinnä saattelen koululaista ja eskarin vien taksiin) He myös haluaa vielä touhuta yhdessä kaikenlaista ja koulupäivät lyhkäsiä. Parin vuoden kuluttua tilanne muuttuu ja sitten voin hyvin olla kokopäiväisesti jossain duunissa. Mieluummin kuitenkin tekisin osa-aikahommia

Ja se vaikuttaa paljon miten ympäröivä yhteiskunta suhtautuu kotona oleviin (naisiin) Täällä se ei ole mitenkään normaalia varsinkaan kun lapset jo isompia. Se vaikuttaa myös omiin asenteisiin ainakin jollain tasolla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi