Julkkisten tapa antaa lapselle nimi "tekopaikan" mukaan?
Karkeana esimerkkinä nyt vaikka kaupunginosa Eira ja siitä nimi tytölle Eira tai vaikka hotellin nimen mukaan Mimosa tms.? :D :D
Tai sitten joku Euroopan kaupunki Pariisi=Paris. Onhan noita.
Onko toi vaan joku julkkisten juttu vai tekeekö taviksetkin tuota?
Kommentit (47)
Tästä tulikin mieleen, että mikä olisi teidän lapsenne nimi jos tekopaikka määräisi sen ? :D
Lahti, Mukkula? Kumpi ois ollut parempi. Toisaalta skidi on kastettu jo v. 94 :) Oon jo muuttanut Lahesta pois. Kaipuu takas on kova. Paljon rakkautta <3 sinne.
Viimeinen Epätoivoinen Yritys Olohuoneen Lattia Ihme Kyllä Raskaus Alkoi
Poitsila tai Anoppila... (Anoppi leikkauksessa, oltiin koiria hoitamassa) Ei oikein sais mitään kivaa nimeä siitä
Liisa Lievestuore
Salla Revontuli
Pekka Pietari
Lauri Levitunturi
Voisihan sen laajentaa myös kadunnimeen. Sitten meillä olisi jälleen paljon Mannerheimeja!
...Nuorgam
Ei vittu nyt keksin lapselle nimen!
Lapsi olisi nimeltään Hirvensalmi... tuskin olisi mennyt maistraatissa läpi.
Lapsi olisi Ilosaarirock. Jaa-a...
No olisko Schiphol muka hauska nimi?
Meillä olisi esikoinen Olohuone Sohva Ruokatunti.
Meillä Lemminkäinen, Sairaalantie ja Kuusaa.
No meillä on tytön toinen nimi sofia ja on saanut alkunsa sohvalla. Lasketaanko se?
Florence Nightingale lienee kuuluisin henkilö, joka on nimetty syntymäpaikkansa mukaan. Ei siis mikään uusi ilmiö!
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 18:50"]
Luulen että mun toinen nimi on tullut noin. Nimi on risteilijälaivan nimi ja tätini kertoi vanhempieni käynneen kyseisellä laivalla risteilyllä noin 9-10kk ennen syntymääni. Äitini on kyllä kiistänyt asian, mutta TOSI ällöttävää....
[/quote]Mariella? Silvia? Diana?
[/quote]
En viitti sanoo kun joku tuttu tosta tunnistaa, sanoin tossa jo vanhempieni etukirjaimet :D Mutta yksi noista