Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asutko paikassa, joka on tv-ohjelmasta tuttu?

Vierailija
25.10.2013 |

Asutko Pihlajakadulla (Salkkarit) tai Leppävaarassa (Metsolat)? Tai oletko asunut paikassa, jossa on kuvattu jotain tv-sarjaa, kuten Korkeavuorenkadulla (alkuperäinen Kotikatu)?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS! Paskan päivän päätteeksi nauroin vatsa kippurassa :D

Vierailija
22/50 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihlajakatua ei ole Helsingissä olemassa (Pihlajatie on), mutta Huvilakatu, jossa Salkkareita ainakin kuvattiin (en seuraa sitä) on mulle tuttu.

Siis tapahtuiko Metsolat Espoon Leppävaarassa? Eikö se ollut ihan maalaissarja? Tampereen seudulla ja studiossahan se kuvattiin kuitenkin. 

Olen viettänyt kesiä Hangossa, jossa sekä Matti Ijäs että Aki Kaurismäki ovat kuvanneet kohtauksia elokuviinsa. Ja asunut Pihlajamäessä, jossa on kuvattu ainakin Bad Luck Loven ulkokuvat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kid Sing in yhtä laulajaa filmattiin ihan tossa "naapurissa" eli joo, asun!

Vierailija
24/50 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 19:44"]

Meidän kylältä tuli televisioitu jumalanpalvelus vuonna -93. Meidänkin talo vilahti siinä alkupätkässä.

[/quote]

Tätä muistellaan aina perheen kanssa? ::D

[/quote]

Joo, itseasiassa otettiin se silloin videolle ja sitä on katsottu ja näytetty vieraillekin. Joillekin jo useampaan kertaan Muutama vuosi sitten piti laittaa digimuotoon ja tietokoneelle, kun vietiin vhs-nauhuri vintille.

Kiva, että piristin jonkun päivää. ;) Hauskaa viikonloppua! 

Vierailija
25/50 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä samassa talossa, jossa salkkareiden sisästudiot ovat eli Konalassa, lasketaanko se?

Vierailija
26/50 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen Hollywoodissa eli Sonkajärvellä!

Vierailija
27/50 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 18:10"]

Itseasiassa kyllä asun, mutta en missään noissa sun mainitsemissasi. :)

[/quote] Sori, tuli miinuspeukku vaikka piti laittaa plussaa, koska täällä sama juttu =)

Ollaan oltu muutamassakin sarjassa itse asiassa, sen verran erikoinen ympäristö.

Vierailija
28/50 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 19:52"]

Pihlajakatua ei ole Helsingissä olemassa (Pihlajatie on), mutta Huvilakatu, jossa Salkkareita ainakin kuvattiin (en seuraa sitä) on mulle tuttu.

Siis tapahtuiko Metsolat Espoon Leppävaarassa? Eikö se ollut ihan maalaissarja? Tampereen seudulla ja studiossahan se kuvattiin kuitenkin. 

Olen viettänyt kesiä Hangossa, jossa sekä Matti Ijäs että Aki Kaurismäki ovat kuvanneet kohtauksia elokuviinsa. Ja asunut Pihlajamäessä, jossa on kuvattu ainakin Bad Luck Loven ulkokuvat. 

[/quote]

Aloitusviestissä oli itse asiassa kaksi kysymystä: Asutko jossain samannimisessä paikassa kuin missä on tv-sarjan kuvitteellinen ympäristö, eli esim. minkä tahansa kaupungin Pihlajakadulla? Metsolat asuivat jossain Kainuussa, Leppävaara oli heidän kotitilansa nimi. Postimies Pate -lastenohjelmassa mainitaan Viherlaakso ja Penkkala. 

Tai onko asuinseudullasi kuvattu jotain sarjaa tai leffaa, esim. Pölösen Karjalan kunnailla tai Taivaan tulet yms.? Asutko alkuperäisellä tai vanhalla Kotikadulla (Johanneksenkirkon/ Kallion kirkon lähistö)? 

Vierailija
29/50 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Englannissa tosin. :) 

Vierailija
30/50 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Nycissä talossa, joka on vilahtananut monesti ulkoapäin Sinkkuelämää sarjassa

Vierailija
31/50 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meidan pihalla kuvattiin viime talvena jotain paivittais- draamasarjaa. Oli hauska kattoa kun ne teki niita ottoja aina uudestaan ja uudestaan. Tiedan ainoastaan mille kanavalle ne kuvasi, en tieda sarjan nimea joten en lahtenyt metsastamaan sita patkaa telkusta.

(ei Suomessa)

Vierailija
32/50 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa asun. Siitä oli paljon juttuja siinä Karpon ohjelmassa vuoskaudet. Semmosta kinkkua en ikinä saanu vaikka välillä oli ihan oikeesti nälkä.

Vierailija
33/50 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun nekalassa jossa kuvattiin Kyllä isä osaa.

Vierailija
34/50 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja sinne nekalaan tästä lahdenperänkarun shellin tyköö

Vierailija
35/50 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 00:34"]

Asun nekalassa jossa kuvattiin Kyllä isä osaa.

[/quote]

Kohtalotoveri! Me asutaan vieläpä Päiväläisentiellä!

Vierailija
36/50 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Rovaniemellä, ja täällä on kuvattu monta elokuvaa ja sarjaa, mutta nämä ei taida läpäistä av-mammojen vaatimuksia ;) Uskotte kuite joulupukkiin kai? ;)

Vierailija
37/50 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ennen Kotikadun kulmilla. Nyt asun Pihlajatiellä, ja saan aina välillä kuulla kuittauksia salkkareista, vaikka siinä kuulemma on Pihlajakatu eikä Pihlajatie.

Vierailija
38/50 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

klikkaa mua kuvattiin naapuritalossa.

Vierailija
39/50 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kotikulmillani kuvataan paljonkin elokuvia, mutta harvemmin tv-sarjoja. Maajussille morsian tulee nyt ainoana mieleen.

Vierailija
40/50 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Vuosaaressa ja oli hauska katsoa tuttuja kotikulmia Vuosaari-elokuvassa. Meidänkin kerrostalo näkyi. Elokuvassa nähty apteekkikohtaus ei kyllä ollut kuvattu Vuosaaren apteekissa. Mutta muuten oli melko autenttista.

Tämä nyt tietysti ei ole tv-ohjelma  utta ajattelin että se käy tähän ketjuun...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi