Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö äidit osaa tehdä ruokaa enää pienille?

Vierailija
25.10.2013 |

Joskus näen kun kärryt täynnä purkkeja ja purnukoita.

Mulla ei rahaa paljon mennyt kun imetin ja sitten tein soseita.

Ruokaa tehdessä laitetaan pienelle suolattomampi osa sivuun.

Puuroakaan ei osata tai tajuta tehdä itse.

Oma ajattelukyky hävinnyt joiltakin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pieni on ainoa, joka syö 2lämmintä ruokaa päivässä. 1-vuotias ei vielä syö kaikkea samaa kuin muutkin. En jaksa kokata kuin yhden lämpimän aterian päivässä, ja jos se ei maistu pienelle niin purkkispagetti kyllä maistuu...Laiskuutta, tiedetään.

Vierailija
2/12 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käymme joka päivä avoimessa päiväkerhossa, jossa lounas syödään purkista. Muut ateriat teen itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotku ei kuule anna lapsilleen ruokaa ollenkaan.

Vierailija
4/12 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkitin pilttipurkkeihin omatekoisia pöperöitä ja pakastin niitä. Osan ostin surutta kaupasta. Samoin ostin NANnia, vaikka myös imetin. Noin yksivuotiaana lapsi siirtyi syömään samaa ruokaa meidän kanssa. 

Vierailija
5/12 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa, mutta äidit käyttävät aikansa toisin kuin takavuosina. Ei enää ole pakko vääntää itsetehtyjä soseista niska vinossa kaiken päivää, senkin ajan voi käyttää vaikka lapsen kanssa olemiseen tai vaikka päiväuniin jos haluaa.

Vierailija
6/12 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on törkeää ettei jaksa tai viitsi tehdä omille lapsille ruokaa. Viitsiipähän tehdä niitä lapsia, luulisi viitsivän myös nostaa perseensä vauvapalstalta ruokaa laittamaan. Muutenkin nykyään tuntuu että ruuanlaitto on joku kamala pakkotyö, josta pitää selvitä mahdollisimman nopeasti, halvalla ja helpolla. Yksi ihmisen tärkeimmistä asioista, ruoka! Vaikuttaa terveyteen ja hyvinvointiin, tärkein tehtävä jonka vanhemmat voi tehdä, ruokkia lapsensa oikein ja terveellisesti.

Vierailija
7/12 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaavat tietysti, ja isät myös. Provo-Petteri!

Vierailija
8/12 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen normaaliälyinen osaa, mutta ei tarvitse, jos ei jaksa, viitsi tai halua. 

Vierailija
9/12 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 18:19"]

Minusta on törkeää ettei jaksa tai viitsi tehdä omille lapsille ruokaa. Viitsiipähän tehdä niitä lapsia, luulisi viitsivän myös nostaa perseensä vauvapalstalta ruokaa laittamaan. Muutenkin nykyään tuntuu että ruuanlaitto on joku kamala pakkotyö, josta pitää selvitä mahdollisimman nopeasti, halvalla ja helpolla. Yksi ihmisen tärkeimmistä asioista, ruoka! Vaikuttaa terveyteen ja hyvinvointiin, tärkein tehtävä jonka vanhemmat voi tehdä, ruokkia lapsensa oikein ja terveellisesti.

[/quote]

No voi prööt vaan sullekki. Ne valmismössöt uppoaa ihan hyvin ja se lasten teko on hauskaa eikä vaadi edes sohvalta nousemista. :p

Vierailija
10/12 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle tein itse soseita, mutta yritykseksi jäi. Vaikka tein kuinka hienoa ja sileää, ja yritin monen monituista päivää saada menemään naperolle alas rakkaudella väkertämääni evästä, niin sepäs ei kelvannutkaan. Kyökki tulemaan kaiken, minkä vähänkin sain ujutettua suuhun. Purkkiruoat laskivat ilman mitään ongelmia. Samoin oli puuron laita. Hitto vieköön, minä hyvänä ja säästäväisenä äitinä päästelin niitä hiutaleita sauvasekoittimella muruiksi ja haudutin puuroa pitkään ja hartaasti. Ei kelvannut, ei sitten millään. Purkkipuurot laski kuin vettä vaan.

1-vuotiaana sitten pikkuhiljaa siirtyi syömään tavallistakin ruokaa, joka silti piti olla pitkään hyvin pilkottua ja helposti syötävää.

2 seuraavaa lasta tulikin sitten vuoden välein, ja kun näin, että olin jo yhden lapsen saanut hengissä selviämään ekasta elinvuodestaan purkkiruoalla, niin en epäröinyt enää hetkeäkään syöttää heidätkin valmissoseilla. Puuroja koetin kyllä taas saada omin pikkukätösin valmistettuna laskemaan, mutta ei kun ei.

Neljännen kanssa olen ottanut purkkiruoat käyttöön, mutta oi autuutta, tavispuuro laskee ja on muksun mielestä suurta herkkua!

Olen tullut tässä siihen lopputulemaan, että jos nyt vielä tuosta purkkiruoastakin olisin tehnyt elämän ja kuoleman kysymyksen, niin järki olisi lähtenyt. Osaan syyllistää itseäni aivan erinomaisen hyvin monesta muusta asiasta, mutta purkkiruoka ei kyllä kuulu siihen aihepiiriin. Eihän se nyt oo ku reilu 6kk, kun niitä purkkeja joutuu kantamaan kotiin. Rahaa niihin palaa, sitä en kiistä.

Vierailija
11/12 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain aina lapsilisäpäivänä koko kuukauden hedelmäsoseet kerralla. Samoin sitten lihaa syövälle kaiken maailman vasikkaa ja sellaisia kalaruokia joita en itse osaisi tehdä. Sit siihen aikaan ainakin oli jotain marjajogurtteja tai -rahkoja kans pilttipurkeissa, niitä ostin kans välipaloiksi.

Muuten tein kaiken itse.

Mutta jos näit mut lapsilisäpäivänä kaupassa, näytti varmaan aika hurjalta kuormalta ;)

Vierailija
12/12 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap...

ei mulla muuta