Onko työterveyslääkäri poikkeuksetta työnantajan
kätyri vai voiko olla todellisuudessa puolueeton?
Kommentit (67)
Työterveyslääkäri kertoi että lääkäreitä kismittää se että kun otat "työterveyspotilaan" , niin siinä on raja maksussa mitä yksityislääkäri voi rahastaa. Jotenka se selitti meikäläisellekin sen että kun kävin terveystalossa naislääkärillä yksityispotilaana niin vasråtaanotto oli erittäin ystävällinen ja asia hoitui heti ja respti tuli.
Sitten menin uudestaan samasta vaivasta, niin sama lääkäri , joka heidän omasta järjestelmästään ja sen toimimattomuudesta luuli minua työterveyskäynnillä olevaksi potilaaksi, lähinnä solvasi koko vastaanottoajan.
Muistan lopunikääni lääkärin lauseen: Sinä nyt kumma olet, kun pelkäät näimmä vähän kaikenlaista ( lentopelko oli kyseessä) ymym. Iktkien lähdin vastaanotolta..
Kun menin luukullu maksamaan niin siellä ollaan että ei tarvitse maksaa, työnantaja maksaa.
Jouduin oikein hermostumaan luukulla että olen tilannut yksityisvastaanoton eikä ole mitään työnantajaa mikä maksaa...
Sillä se selittyi kohtelu. Joskus tuo lääkäritäti tulee vielä elämässä vastaan, kun valitettavasti on erään ystäväni ystävä. Viimevuonna oli jo liki ettei tavattu.
Oikeastaan odotan sitä tapaamista, nimittäin aion kysyä asiasta tältä lääkäriltä ja mieluusti vielä niin että samassa pöydässä istuu puolenkymmentä ihmistä🤣🤣
kokemus että on. aiemmin jo flunssassa rehkiminen meinasi tappa(sydäntulehdus) mutta ei kun samaa lisää suositteli.
kun kerroin että pumppulääkärin mukaan saattaa uusiutua niin pitkin hampain pari päivää huilia.
Ne harvat kerrat kun olen työterveyteen mennyt, niin aina olen sekä apua että tarvittaessa sairaslomaa saanut. Useammat palveluntarjoajat käynyt läpi. Mutta sitten taas työterveyspalvelun kattavuus on kiinni työnantajan tekemästä sopimuksesta ja joissain asioissa se on ollut omalla kohdallani vajavainen, toisaalta tietty ymmärrän, että erikoislääkärit eivät kuulu palveluun.
Kyllä meillä ainakin pomo soitteli työterveyteen ja lateli omia määräyksiään ja sen mukaan sitten toimivat, kun näytti siltä että saikutteluja alkoi tulemaan liikaa porukalla.
Jos käyt yksityisellä tarkasta onko vakuutus lääkäri.
Yrittävät salata.
Mä olin isossa konsernissa töissä ja työterveys oli välillä Terveystalossa, välillä Mehiläisessä, ja kyllä mä koin että mua kuunneltiin ja hoidettiin hyvin. Kaikki lääkärithän sit ei ole alansa taitajia, sattuihan niitä hutejakin joskus.
Eiköhän se työssä olekaan niin,että työntekijä tuo euroja työnantajalleen. Ja jos palkka on liian iso kustannus,niin voihan työnantajapuoli tehdä työt itsekin.
Niin kauan kuin elävät tekevät työtä,he ovat yhtäaikaa myös ihmisiä. 24/7/365/30-40 v. tervettä ihmistä ei ole olemassakaan. Ja mitä kuormittavampaa työ on,sitä helpommin,alasta riippuen,millaisia sairauksia tulee. Sekä pitkäaikaissairauksiin osaan vaikuttaa sekä elintavat että perimä. Joihinkin vain perimä.Edimerkiksi jokin muutaman päivän sairauspoissaolo on kuitenkin nykyään liikaa työpaikoilla,ja tyypillisesti henkilöä voidaan leimata kuumeisen muutaman päivän sairaudenkin vuoksi. Ei kellään voi olla jatkuvasti mahdollisuutta ravata maailmalla ottamassa aina uusia rokotteita,muuntuvia virusmuotoja kohtaan. Ja osa tekee töitä joissa on tartuntariskejä muihinkin kuin virustauteihin.
Järkevästi toimiva työyhteisö antaa sairaan sairastaa,ja napsia lääkkeensä. Itsellä on juuri eilen aloitettu vähän tujumpi antibioottikuuri. En tiedä olisiko asiaa voinut siirtää hamaan ensi viikkoon tai vain käyttää käymättä lääkärillä. Joka tapauksessa etenevä syvempi ruusun tyyppinen tauti. Toivon että korvanlehti ja ympäristö toipuvat,eikä sairaus etene enää.