Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työterveyslääkäri poikkeuksetta työnantajan

Vierailija
10.09.2020 |

kätyri vai voiko olla todellisuudessa puolueeton?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin vaivani hoitamaan omalla rahalla, kun työterveyslääkäri ei antanut lähetettä. Hoisi vaan masennusta, mutta ei tullut mieleen, että masennuskin helpottaisi kun saisi fyysisiin vaivoihin hoitoa.

Vierailija
42/67 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lääkärit todellakin työnantajan puolella ja yksityinen työterveys. Huvittavinta on että olen sairaalassa töissä ja täällä on huonoin työterveys kuin missään muualla. Ohje on että kolme päivää saa olla pois jos on sairaana ja sen jälkeen omaan terveyskeskukseen. Yritimme kysyä milloin työterveyteen saa mennä, kukaan esimiehistäkään ei tienny...

Mutta noinhan sen pitää mennäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan etu on, että työntekijä saa avun terveyspulmiinsa. Työnantajan etuina hyvinvoiva työläinen.

Vierailija
44/67 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat".

Niin, muuten ei tule uutta sopimusta.

Kukaan ei muuten taida valvoa näitä työterveyspalveluja tarjoavien yritysten ja työnantajien välisiä sopimuksia. Hyvä etu työnantajalle kun pääsee takaportista katsomaan työntekijän terveystiedot tällaisesta toiminnasta ei ole laissa mitään rangaistusta.

Meidänkin yrityksessä ollaan pyydetty sopimusta nähtäväksi mutta työnantaja sanoo sen olevan salainen ja täynnä liikesalaisuuksia.

Vierailija
45/67 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kunnalla toimistohommissa, ja työterveyteen saa mennä vain "työperäisissä vaivoissa". Mitähän ne kohdallani voisivat olla? Paperin tekemä viilto sormessa?

Yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
46/67 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin terveysvakuutuksen ja käyn hoitamassa vauvani muualla. Työterveys on lähinnä vitsi.

Vierailija
47/67 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä oon käynyt ihan itse maksavana  yksityisellä, eivätkä ne tutki yhtään mitään. Pelkän jutustelun perusteella sain lääkekuurin refluksitautiin, rintakipuja ei ollenkaan tutkittu voisiko olla sydänperäistä, vaan kaikki oireet aam (61, anteeksi että olen vauvapalstalla, mutta ei ole muutakaan  missä jutella ja olen aika yksinäinen jouduttuani luopumaan harrastuksissa voimien puutteessa ja töissä olen paljon yksin) ja molempien vanhempien puolelta kuulun riskiryhmään ja kolesteroli ollut ajoittain koholla, niin siinä mielessä ei ole poissuljettua, että sydämessä voisi jotain olla. Toisessa tapauksessa sain diagnoosin nivelrikko, syö buranaa jos on kipuja. En mitään muita ohjeita. Nivelrikko on varmaan oikein, syy jalkapöydän kipuihin, mutta olisi kiva saada jotain oikeaakin apua ja ohjeita, onneksi on netti mistä löytyy. Ei siis työterveyden kautta, koska meillä on vain minimi ja vain työtapaturmissa saa ottaa yhteyttä lääkäriin. 

Tässäkin on esimerkki miten paljon erillaisia sopimuksia on, toisille minimi ja toisille kaikki mahdollinen. Ei ole todellakaan työntekijän etu.

Vierailija
48/67 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin terveysvakuutuksen ja käyn hoitamassa vauvani muualla. Työterveys on lähinnä vitsi.

Vaivani, vauvaa ei ole.

Vierailija
49/67 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kunnalla toimistohommissa, ja työterveyteen saa mennä vain "työperäisissä vaivoissa". Mitähän ne kohdallani voisivat olla? Paperin tekemä viilto sormessa?

Yhtä tyhjän kanssa.

Ei sellaisesta sinne voi mennä. Viilto on voinut tulla ruokatunnilla eli omalla ajalla. Kai teillä on EA-kaappi? Sieltä vaan laastaria sormeen.

Vierailija
50/67 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveys taitaa olla aikansa elänyt, levinnyt ja leväperäistynyt.

Vierailija
51/67 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korruptoitunut vyyhti, joka olisi aika selvittää. Miten työntekijöiden terveyttä palvelee se, että jonottavat terveyskeskuksissa koska työterveydestä ei saa hoitoa. Työnantajahan tarjoaa toki aina minimin.

Vierailija
52/67 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja maksaa laskut mitä työterveydestä koituu.

Vierailija
53/67 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä tyhjän kanssa.

Ei sellaisesta sinne voi mennä. Viilto on voinut tulla ruokatunnilla eli omalla ajalla. Kai teillä on EA-kaappi? Sieltä vaan laastaria sormeen.

Entäpä jos haava tulehtuu? Menenkö sitten keskussairaalan päivystykseen?

Vierailija
54/67 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä tyhjän kanssa.

Entäpä jos haava tulehtuu? Menenkö sitten keskussairaalan päivystykseen?

Terveyskeskukseen tai omalla rahalla yksityiselle. Näin se työterveys toimii.

Vierailija
55/67 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin poistattamassa luomen työterveydessä Terveystalolla, lääkäri sanoi ettei tällaiset kosmeettiset operaatiot kuulu työterveyteen, mut jos hän kirjaa perusteeksi "XYZ" niin kyllä se läpi menee.

Meni läpi ja mulle maksuton toimenpide, eli meillä ainakin asiakkaan etua ajattelee.

Vierailija
56/67 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja voi edellyttää, että sairaslomatapauksissa käytetään työterveyttä.

Vierailija
57/67 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korruptoitunut työnantaja voi käyttää korruptoitunutta työterveyspalvelua korruptoitumattomien työntekijöiden irtisanomiseen.

Vierailija
58/67 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveys on aina työnantajan puolella ensisijaisesti.

Siellä ei kannata kertoa mitään minkä ei halua päätyvän työnantajan tietoon.

Vierailija
59/67 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se myös työnantajan etu, jos saadaan työntekijä mahdollisimman terveeksi ja työkykyiseksi. Luulisi, että ei hyvän työterveyshuollon pitäisi vain saikkua määrätä.

Vierailija
60/67 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kätyri on. Kokemusta on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi