Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minua neuvotaan liikaa

Vierailija
25.10.2013 |

olenko tyhmän näköinen,rajaton,vai mistä johtuu että ihmiset neuvoo minua kuin tyhmää ja nuorta mistään tietämätöntä.olen 38v.olen ystävällinen ja avoin.pitääkö minun muuttua puhumattomaksi,töykeäksi että ihmiset ei puhuisi mulle sitte vai...super kiltti koirani esim.pääsi irti ja karkasi naapuriin joka on palvelukoti,hain koirani. se pääsi eka kertaa irti niin että koko kaulapanta lähti sen päästä.joku ohikulkija alkoi ty§rkyttää mulle kuristuspantaa ihan niin etten koiraihmisenä muka tietäisi yhtään mikä se sellainen on. aivan kuin mun olisiPAKKO nyt ostaa se.koira ei auheuttanut kellekkään mitään päinvastoin tämä ohikulkijakin silitti koiraani ja tykkäsi siitä.kyllä minä tiedän mikä on kuristuspanta ja meillä ei todellakaan sellaista käytetä! lenkille lähtiessä käytän vedonestovaljaita. jos mulla on iso metsästyskoira niin enköhän myös omaa kokemusta koirista ja pannoista perhana. mua pietään tyhmänä. toinen juttu.....tutut halusi tulla siivoomaan meille. no annoin ja sain koko päivän kuulla siitä miten meillä on huonot matot ja huonekalut ja tuohon sopisi kaappi ja ostakaa taulutelevisio.....ja he olivat ostaneet jopa siivous mopin mulle. meillä on kyllä ensiluokkaiset siivousvälineet johtuen parketti ja laminaatti lattioistamme.olivat ostaneet tarjouksesta mulle hameenkin enkä ikinä käyttäisi sellaista hametta.....turhaan meni rahat....lapsenikin hoidan väärin. pitää kuulemma vieroittaa. pitääkö mun muuttua kovikseks ettei kukaan uskalla ylittää mun rajoja?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun pitäisi kasvattaa itsellesi selkäranka, ja tosiaan pitää huoli siitä ettei rajojasi rikota. 

Ensimmäinen ongelma on, että tosiaan ilmeisesti annat ihmisille itsestäsi jotenkin avuttoman kuvan, koska niin monet kokee tarvetta sinua neuvoa ja autella. Yritä miettiä, miten pysytisit enemmän vaikuttamaan siltä, että sinulla on asiat hallulssa itsekin. Esim. pukeutuminen ja tyyli puhua ja olla vaikuttaa. Ei minulle ainakaan kukaan tuommoisia neuvoja tyrkytä, vaikken ole yhtään kovis, mutta olen kyllä semmoinen tomera virkanaistyyppi.

Toinen juttu on, että jos saat niitä neuvoja, niin pidä pääsi. Sano rauhallisesti, suuttumatta mutta myöskään perään antamatta, oma näkemyksesi. Koiran karkaamistilanteessa minä olisin vaan pyytänyt anteeksi, mutta jättänyt kuristuspantajutut huomiotta. Siivoamisavun olisin jättänyt ottamatta vastaan, onhan se nyt minusta niin että terveen aikuisen naisen pitää saada oma kämppänsä itse siivottua. Tuontyyppisen avun tarjoaminenkin on jo loukkaavaa, vihjaus että sinä raukka et varmaan saa oikein kotiasikaan hoidettua, mutta me hyvät ihmiset voidaan tulla auttamaan... Ja jos ne ihmiset nyt siellä jo on kotona, niin miksi ihmeessä kuuntelet vaan kiltisti kotisi arvostelua ja uudelleen sisustuksen suunnittelua? Minä olisin sanonut, että tämä on minun kotini ja minä tykkään tästä näin. 

Vierailija
2/4 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jatkaa.....ystäväni halaa aina mua pois lähtiessään säälin tuntein. katsoo siis säälien ja sanoo säälivällä äänensävyllä vaikka että " noo...koita jaksaa". miksi en jaksaisi? jaksan todella hyvi en minä mikään autettava ole.päin vastoin mulla on ihmisiä joita itse autan taloudellisesti ja olen kuuntelijan roolissa kun heillä on murheita. mutta en minä heitä säälimään ala.luotan heihin että he pärjäävät aikka joskus murheitaankin vuodattavat.miksi olen niin säälittävän oloinen muiden mielestä? minulla hyvä mies ja me pärjäämme hyvin.ei ole yhtään ongelmaa,joskus olen avautunut ja kertonut jostain epäkohdista mitä kaikilla on. me olemme juuri ostaneet lintuja ja mieheni teki ison häkin koska vapaaksi ei voi päästää.se häkki on koko seinän levyinen lattiasta kattoon.meidän mielestä meille mahtuu.ne siivooja naiset valittivat että laittakaa nuo linnut pois ja pankaa tilalle kaappi niin saatte tavaraa enemmän piiloon. miksi me ei kelvata kenellekkään? me nautitaan siitä siitä kun lintu huone on oikea paratiisi....huonekasveja,tekopuroja,lintuja....ym.olemme ylpeitä tuosta häkistä. se on rakennettu antiikkisen näköiseksi huonekaluksi joka kuitenkin on lintuhäkki.tosi hieno.meillä on hieno talo ja antiikki huonekalut,jokaisen pitäisi kehua vaan eikä valittaa meidän kodista.on tää sen verran hieno.anteeksi nyt vain mutta tätä mieltä on moni muukin kuin nuo höperöt.meidän pitäisi kuulemma muuttaa vuokrallekkin.miksi? onko niin että meille ollaan vain kateellisia ja meitä yritetään saada samaan jamaan kuin nämä muut jotka ei kestä meidän hienoa taloa? on meilläkin välillä tiukkaa,mutta se ei tarkoita sitä että on niin kamalaa että kannattaisi myydä talo ja mennä vuokralle.vuokralla asuminen ei kannata koskaan. mutta nämä neuvojat asuvat vuokralla.miks meijänkin pitäis? ei olisi saanut ostaa puhelintakaan.mieheni tarvitsi iskun ja veden kestävää puhelinta kakkospuhelimeksi kun on töissä ulkona säällä kuin säällä.ettei älypuhelin tipu ja kastu ja mene piloille. miks tässäkin tehtiin vääriin? miksi katsotaan tarkkaan mihin rahamme laitamme? vauvan vaatteitakaan ei saisi ostaa kun niitä saa kirpparilta ja kuulemma äitini voisi ommella.minua pyydetään myös jatkuvasti kylään neljän kilsan päähän vaikka olen sanonut viisi kertaa jo etten pysty kävelemään niin pitkästi kun minulla on akillesjänteen tulehdus molemmissa jaloissa ja olen raskaana.ajokorttia ei ole.minua ei siis uskota. mitä sanon, sillä ei ole merkitystä. kerran nämä samaiset siivoja naiset- ystäväni tulivat mun luo ja pyysin että käyttäkää mua tk.ssa kun olen huolissani kun vauva ei ollut liikkunut ja verta tuli peräsuolesta.eivät voineet heittää mua päivystykseen vaikka tulivat meille kuitenkin siinä tarkoituksessa että pesevät mulle ikkunat omasta halustaan.ja olivat monta tuntia meillä.sanoivat vaan että kyllä miehesi käyttää sua sitten illalla. eikä kyllä käyttänyt koska tuli niin myöhään iltavuorosta ja minä jo nukahdin lapseni kanssa sinä iltana. neuvolasta sanottiin että pitää ultrata kun ei ole liikkunut vauva....kerroin tämän ystävilleni ja sanoin vielä että ultraava lääkäri on paikalla vain aamupäivällä.mutta se ei käynyt. miksi minun puheitani ei oteta tosissaan? nyt mulla epäillään syöpää.vasta epäilys,tulokset ei ole tullu,olisi ollut tärkeää päästä päivystykseen pian.ei ollu kysymys mistään peräpukamista kun sitä verta tuli. mentiin sitten yksityiselle mieheni kanssa kun löydettiin sopiva aika jolloin hän pääsi mua viemään.ja nämä vaan pesi ikkunoita täällä eikä voinu heittää mua päivystykseen parin kilsan päähän. tällaista.......tekstiä riittää mutta haukkujat älkää vaivautuko kun ette tiedä meistä tämän enempää......ihmettelen vain sitä mun älytöntä neuvomista ja sitä että muut tietää paremmin mikä mulle on hyväksi ja mitä tartten minkälaiset huonekalut meillä on oltava ja pystynkö kävelemään vai en. AP.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 15:07"]

Kyllä sinun pitäisi kasvattaa itsellesi selkäranka, ja tosiaan pitää huoli siitä ettei rajojasi rikota. 

Ensimmäinen ongelma on, että tosiaan ilmeisesti annat ihmisille itsestäsi jotenkin avuttoman kuvan, koska niin monet kokee tarvetta sinua neuvoa ja autella. Yritä miettiä, miten pysytisit enemmän vaikuttamaan siltä, että sinulla on asiat hallulssa itsekin. Esim. pukeutuminen ja tyyli puhua ja olla vaikuttaa. Ei minulle ainakaan kukaan tuommoisia neuvoja tyrkytä, vaikken ole yhtään kovis, mutta olen kyllä semmoinen tomera virkanaistyyppi.

Toinen juttu on, että jos saat niitä neuvoja, niin pidä pääsi. Sano rauhallisesti, suuttumatta mutta myöskään perään antamatta, oma näkemyksesi. Koiran karkaamistilanteessa minä olisin vaan pyytänyt anteeksi, mutta jättänyt kuristuspantajutut huomiotta. Siivoamisavun olisin jättänyt ottamatta vastaan, onhan se nyt minusta niin että terveen aikuisen naisen pitää saada oma kämppänsä itse siivottua. Tuontyyppisen avun tarjoaminenkin on jo loukkaavaa, vihjaus että sinä raukka et varmaan saa oikein kotiasikaan hoidettua, mutta me hyvät ihmiset voidaan tulla auttamaan... Ja jos ne ihmiset nyt siellä jo on kotona, niin miksi ihmeessä kuuntelet vaan kiltisti kotisi arvostelua ja uudelleen sisustuksen suunnittelua? Minä olisin sanonut, että tämä on minun kotini ja minä tykkään tästä näin. niin kyllä se näin on....kumpa osaisin olla selkärankainen,yritän.t.ap

[/quote]

Vierailija
4/4 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luota siivoojiin. Jätä ne emakot. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme