Minulla oli puistossa mukana Mulberry -jotkut tuijottivat
Mikä on normaali vaatetus puistoon? Tulin eiLen ostosreissulta lapseni kanssa ja piipahdimme puistossa. Minulla oli vanha kulahtanut Mulberryn luottolaukkuni matkassa. Tunsin kuinka jotkut äidit tuijottivat minua. Eikö puistoon saa tulla nahkalaukun kanssa?
Kommentit (35)
Tosi mamma ei tarvitse mitään omia tavaroita. Meikeistä luovutaan raskaana ollessa, eikä niitä käytetä kun annetaan vaan äityeden onnen hehkuttaa naamaa.
Apua, eikö sua ohjeistettu jo synnärillä, että jos olet synnyttänyt, ainoa hyväksyttävä laukku on liberon sairaalakassi?! O-ou.....
Ne eivät tunteneet sinua, et mennyt juttelemaan kenenkään kanssa, no nehän ihmettelivät mikä sinua vaivaa, kun haluat tuolla tavalla eristäytyä muista. Sinun laukkusi ei varmasti herättänyt kiinnostusta, maksimissaan yksi puistossa olija tiesi, että kyseessä on joku tietyn merkin laukku. Laukku on aina mukana, jos käydään jossain muuallakin kuin puistossa. Ei kukaan tunge koko omaisuuttaan takin taskuun ja vielä ostoksia sinne sekaan.
Jaa se on laukku..minä luulin otsikon luettuani, että moinen vois olla koirarotu :D
onks se sama kuin se Buberry, ruma ruskea huivi, jota näkee yläasteen pissiksilläkin?
Eivät ne mahdolliset katseet ole välttämättä pahantahtoisia. Itselläni on parin sadan euron anonyymi nahkalaukku, joten en mykisty silkasta nahkalaukun näkemisestä. En tunne merkkilaukkuja kovin hyvin, mutta jos vaikka bongaan Mulberryn logon, saatan uteliaana katsella mallia ja miettiä vaikka että onkohan tuo aito. En kuitenkaan mitenkään ilkeämielisesti. Kärsin kuitenkin niin sanotusta bitchy resting face -syndroomasta, eli omasta mielestäni neutraali vilkuilu tulkitaan vamaan usein pahantahtoiseksi ja kateelliseksi kyräilyksi.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 14:09"]
Mitä omia tavaroita tarvitset leikkipuistossa?
[/quote]
Ihan tavallisia asioita, puhelin, rahapussi, kotiavaimet, päänsärkylääke, hanskat, kesällä vaikka vesipullo ja kirja. Toki siellä kulkee myös lapsen tavaroita, varavaippaa ja pikkuleluja, ei tosin välttämättä sitä puistoa varten, mutta noin yleensä varulta.
Siis pitäisikö sitä puistoa varten olla joku oma metsäläiskassi? Me poikkeamme kantakaupungin puistoon monesti kun olemme matkalla kotiin milloin mistäkin. Jos olemme köpöttelemässä kotia kohti vaikkapa tavaratalosta ruokaostoksilta tai lounaalta ja lapsi kysyy että voitaisiinko mennä puiston kautta niin en todellakaan kiiruhda kotiin pakkaamaan tavaroitani rinkkaan ja vaihtamaan farkkuja ja saappaita tuulipukuun ja kumppareihin. Ehkä osa mammoista kokee suurta ylpeyttä astellessaan puiston porteista supersadetta kestävissä Haltin kumipuvuissa ja sydvesteissään mutta minulle se nyt on aivan sama erityisesti jos puistoon poiketaan ohikulkumatkalla. Olen keinunut joskus myös jakkupuvussa ja korkkareissa kun olen töiden jälkeen hakenut lasta tarhasta ja luvannut hänelle että mennään kotiin puiston kautta. Ei se säätila ja olosuhteet havaintojeni mukaan suuresti muutu kun siitä kadulta astutaan leikkitelineiden lähelle. Miksi siis sitä merkkilaukkua ei voisi sinne puistoon viedä? Minusta merkkilaukku on oikein hyvä puistolaukku. Minun laukut on ainakin käyttöä varten ostettu ja laadukas kassi on helppo pyyhkäistä puhtaaksi kurasta ja hiekasta. Eikö niiden merkkilaukkujen idea ole osaksi juuri siinä, että yksi tai kaksi hyvää laukkua riittää tilanteeseen kuin tilanteeseen. Himalajalle kiivetessä saattaisin pakata teltan johonkin selkäreppuun.
Äidit on äideille susia, näin minä koen puistossa. Asuin aikaisemmin Englannissa ja siellä olen työni takia joutunut hankkimaan paljon merkkituotteita. Kun muutimme takaisin Suomeen, kävin ystäväni taidenäyttelyssä. 6-vuotias poikani oli mukana ja minulla sattui olemaan Loubotinet mukana. Joo en väitä että merkki olisi ollut kaikille tunnistettavissa, mutta korot... Olen tottunut kävelemään korkkareilla ja juuri kotimaahan muuttaneena en voinut ymmärtää, ettei Suomessa todellakaan saa mennä korkkareilla puistoon. Tulipahan sekin selväksi, kun retkipukuiset äidit tuijottivat minua! Myöhemmin olen tälle nauranut, vaikka silloin suututti.
Minun puolestani voisit kävellä puujaloilla. Kuka on kiinnostunut jonkun kengistä?
Emme me kaikki ole ns. blogistikyttääjiä tai Seiskan tilaajia.
Kyllä mulla on aina puistossa ihan normaali laukku mukana. Ei tosin mulberry ;)
Mun omat tavarat leikkipuistossa: Kännykkä, lompakko, avaimet, huulirasva, nenäliinoja... Aurinkolasit, ehkä joku kirja.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 21:07"]
Mun omat tavarat leikkipuistossa: Kännykkä, lompakko, avaimet, huulirasva, nenäliinoja... Aurinkolasit, ehkä joku kirja.
[/quote]
Onko nuo laukussa? Hoitolaukussa?
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 14:05"]
Käsilaukku puistossa on melkein yhtä hassua.
[/quote]
Mä oon asunut liian kauan pois Suomesta, nyt on pakko kysyä että MIKSI? Hoitolaukkuunko (en omista) pitäisi omat tavarat laittaa?
[/quote]
Mitä omia tavaroita tarvitset leikkipuistossa?