Voiko tukisukkien kanssa istua miten päin vain?
Jos lentokoneessa käyttää tukisukkia, niin voiko niiden kanssa istua vaikka risti-istunnassa penkillä tai jalat pepun alla jne. Vai pitääkö säärien olla tukisukkien kanssa "suorina". Entä jos tukisukat ottaakin pois kesken lentomatkan, voiko olla vaarallista? Että verenkierto yhtäkkiä alkaakin virtaamaan enemmän ja isompi vaara tukoksille jos ottaa pois kesken lennon? Saattaa kuulostaa tyhmiltä kysymyksiltä, mutten ole koskaan ennen käyttänyt tukisukkia...
Kommentit (11)
Ne on ihan kuin normaalisukat käytön kannalta, vähän napakammat vaan. Kannattaa laittaa lentopäivänä jo aamusta jalkaan ja käyttää koko päivä. Kesken lennon ei kannata riisua, saavutettu hyöty menee. Jos ei kuumassa halua olla sukat jalassa nosta kintut ylös hetkeksi ennen pukemista jos mahdollista, jos ei niin sitten puet vaan.
En tiedä, millaisia sukkia 3 on käyttänyt, mutta ainakin minun mittojeni mukaan valmistetun pitkän sukan kanssa ei voi istua oikein mitenkään. Eikä liikkua, vaan se on mytyssä polven ja nilkan kohdalla.
Se on sitten toinen juttu, miten mahdollisiin tukoksiin vaikuttaa se, että jalat ovat pepun alla risti-istunnassa.
Jos on reisiin asti olevat ja kunnon tuella niin en mä ainakaan pysty istumaan polvillani tai risti-istunnassa kovin pitkään. Alle polven olevien kanssa pystyn kyllä hyvin. Eikä niitä kannata ottaa kesken pois.
Lentosukat on ihan eri asia kun mittojen mukaan tehdyt tukisukat. Niillä ei tosiaan voi istua polvillaan, eikä sitä kyllä suositella muutenkaan jos on tarvetta sellaisille
sukille.
3
Ihmetyttää, jos mittojen mukaan tehdyt sukat ovat mytyssä nilkassa ja polvien kohdalla. Jos on pitkät sukat, niin ei ne tietenkään pysy ylhäällä ilman liiveja ja sukkanauhoja, ihan niin kuin toimittiin ennen sukkahousujen aikaa.
Minä joudun käyttämään tukipolvisukkia päivittäin eivätkä ne estä istumasta miten tahansa. Mutta eikö ole hieman epähienoa julkisessa tilassa (lentokoneessa) istua jalat istuimella? Istui sitten risti-istunnassa tai jalat pepun alla.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 18:14"]
Minä joudun käyttämään tukipolvisukkia päivittäin eivätkä ne estä istumasta miten tahansa. Mutta eikö ole hieman epähienoa julkisessa tilassa (lentokoneessa) istua jalat istuimella? Istui sitten risti-istunnassa tai jalat pepun alla.
[/quote]
Minäkin käytän satunnaisesti tukipolvisukkia, eivätkä ne ainakaan estä istumasta miten mielii. Hyvin toimivat lentokoneessa. Polvisukkamallit siis.
Ja vielä tuohon hienouteen, niin mun selkä ei ainakaan kestä istumista tavalliseen tapaan koko lentomatkaa, joten oli epäkohteliasta tai ei istun ihan täsmälleen niin kuin selkäni haluaa.... eikä paljon kiinnosta mitä muut ajattelee.
Mä en kyllä sitten1990-luvun puolivälin ole päässyt lentokoneeseen, jossa voisi missään vaatteissa istua jalat pepun alla tai risti-istunnassa. Siinä viereisessä penkissä on yleensä nykyään joku, eikä se halua sun hikisiä varpaita taskuunsa tai takapuoleensa. Vaikka sinänsä, siinä vieressä on kyllä välillä väkeä, joita tekisi mielikin vähän ärsyttää, mutta eihän heidän ällöttävyyten ole milään syy ryhtyä itse yhtä hölmöksi.
Millaiset sukat ap:llä on? Lentosukat on ihan pilipalit verrattuna oikeisiin lääkinnällisiin tukisukkiin. En solmisi jalkoja. Oleellista on jalkaterien pumppailujumppa ja jaloittelu lennon aikana. Pieni annos aspiriiniä ehkäisee myös tukoksia.
Siis kun kyseessä on yli 10 tunnin lento, niin en voi mitenkään istua koko aikaa tavallisesti. Minulla on häntäluu-vaiva, jonka takia pakko istua välillä paino reisillä tai erilaisissa asennoissa penkissä, muuten häntäluu on niin hajalla perillä, ettei mitään järkeä. Joten kyllä, olen hoikka ja pitkillä lennoilla otan kengät pois jaloista, laitan villasukat ja kyllä kääriydyn vilttiin ja nostan jalat penkille. Ja näin olen nähnyt monen tekevän. ap
Niin ja tukisukat on polvitaipeeseen asti pitkät, ostettu apteekista.ap
up