Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sisarpuolten annettava tutustua toisiinsa?

Vierailija
24.10.2013 |

Onko vai ei?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monimutkainen kysymys. Tietysti lapsen olisi hyvä tutustua sisaruksiinsa vaikka ei sitten aktiivisesti elämässä mukana olisikaan. Muuten siitä voi tulla todella iso ongelma myöhemmin. Jos minulle nyt paljastuisi, että minulla on veli taikka sisko niin kokisin että minulta on varastettu osa itseäni. Vanhemmilleni antaisin varmasti anteeksi ja yrittäisin ymmärtää heidän motiivejaan, mutta yhtä varmasti siitä seuraisi paljon pahaa mieltä.

Vierailija
22/25 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää.

Poikkeuksena hyvin äärimmäinen tilanne, esim. mies (tai nainen) tehnyt lapsen ensimmäisen naisen kanssa Oulussa, ja seuraavana vuonna toisen naisen kanssa Hangossa ja sitten muuttanut kolmannen kanssa ulkomaille ja hylännyt lapsensa. Tuossa en näe että äitien pitäisi koittaa ylläpitää sisarussuhdetta.

Toki jos isän suku pitää lapsiin yhteyttä, niin silloin on luonteva tapa antaa lasten tutustua toisiinsa, voivat olla samaan aikaan mummolassa tmv. eikä tuota pidä missään nimessä estää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samaa mieltä kuin moni muukin täällä. Sisarpuolten erossa pitäminen on huono juttu ja ainakin itse olisin loukkaantunut vanhemmille, jos aikuisena olisi käynyt ilmi, että minulla on sisarpuoli. Ei lapsia voi pakottaa tykkäämään toisista, mutta kyllä heidän pitää tietää toisistaan ja antaa olla tekemisissä toistensa kanssa. Tietysti aikuisten olosuhteet vaikuttavat, mutta itse pyrkisin järjestämään asiat sille mallille, että lapset voisivat edes tutustua keskenään. 

Mikä tilanne sinulla on ap?

Vierailija
24/25 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluavat niin kyllä.

Vierailija
25/25 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni sai nuorena lapsen miehen kanssa, joka hävisi hiukan ennen synnytystä matkoihinsa.. On kuulemma hararstanut samaa useammankin kerran. Kummilapsellani on siis sisaruksia joiden lukumäärästä ja sijainnista ei ole tietoa, eikä järin suurta intressiä alkaa heitä kaikkia etsimään..