Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin kolmannen lapsen, mutta kun olen jo näin vanha.

Vierailija
24.10.2013 |

Olen 38-vuotias. Lapsi syntyisi kun olen 39-vuotias. Yh. Kuopus syntyi kun olin 36 ja sekin raskaus oli rankempi kuin esikoisen odotus 31 vuotiaana.

Älkää jättäkö lasten tekoa liian myöhäiseen. Tosin meillä pakkaa sekoitti, että esikoinen antoi odottaa itseään 3 vuotta, mutta silti.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ap edes ole vanha, siitä vaan yritystä kehiin, jos intoa on :)

Vierailija
2/16 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanikäinen kuin sinä ja itsekin haluaisin lapsen vielä (olisi toinen). Olen käynyt läpi kaikki mitä jossit ja todennut, että vielä ottaisin jos saisin. Eli siitä vaan, tunnen useita ikäisiäni, joilla on vastasyntyneet vauvat, joten ei olisi edes mitenkään erikoista, jos teininä vanhemmatkin olisivatkin viisikymppisiä, kun se alkaa olemaan jo aika normia ainakin pk-seudulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein neljännen 41 veenä ja yövalvomisetkin oli helpompia kuin koskaan.

Vierailija
4/16 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauksien kulku ei ole iästä kiinni. Ei 39-vuotias nyt kamalan vanha vielä ole.

Vierailija
5/16 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ensimmäiseni 31 vuotiaana. Toisen 33 vuotiaana. Olen nyt 38 ja voisin helposti ikäni kannalta tehdä vielä kolmannen lapsen (jopa gynekologin uä:n mukaan munasarjani toimivat moitteettomasti). Siltikin katson, että meidän perhe on nyt täydellinen. Sain lapseni kun olin saanut vakituisen työpaikan, kunnollisen kumppanin, oman asunnon ja olen matkustanut jokaisessa maanosassa. Eli olen tehnyt niitä asioita, mitkä ei välttämättä pienten lasten kanssa olisi onnistunut, ainakaan näin mutkattomasti. Eli tarkoitan siis, että ei voi yleistää. Jokaisen oikea lapsien saamisaika on yksilöllistä. Minulle ja aviomiehelleni oli tärkeää elää sitä vapaata elämää "nuoruus vuodet".

Vierailija
6/16 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö mikään liian vanha ole, jos on fyysisesti (ja mieluiten myös psyykkisesti!) hyvässä kunnossa!

Vierailija
7/16 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä niin vanha ole mutta kivasti kuitenkin realisti, ehkei enää niin synnytysikäinen mutta onhan sinulla jo kaksi lasta, mutta ehkä viiskymppisenä on mukavaa kun lapset jo isoja ja sitten voit jo alkaa oottaa mummoksi tuloa, sekin on hienoa!

Vierailija
8/16 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vanha? Olen 43 v. ja odotan neljättä lastani. Kyseessä on yllätysvauva. Kun vauva syntyy, olen 44 v. En kuitenkaan tunne itseäni liian vanhaksi. Raskaus on sujunut käsikirjoituksen mukaan, vaikka kaikenlaisilla riskeillä on peloteltu.

Vierailija
9/16 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee enää lapsia, ehkä nyt pienen vauvan kanssa 39-vuotias ei kuulosta pahalta, mutta mieti kun tuleva lapsesi on 10-vuotias sinun ollessa melkein jo viisikymmentä. Hän häpeää sinua esim. koulutilaisuuksissa yms.

Vierailija
10/16 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on pointti, että en halua olla vaihdevuosissa murrosikäisen kanssa. Ja itse asiassa minähän olen. Kuopus on nyt 2 v. Kun olen 50-vuotias, kuopus on 14. Huh. Siihen vielä yksi murkkuiän kynnyksellä oleva lisää? Ei kiitos.

Olisi pitänyt vaan alkaa lapsentekoon 25 vuotiaana...

ap

Vierailija
11/16 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein esikoisen 25 v ja siis tämän kuopuksen 41v. Ja kyllä olen sitä mieltä, että kuopusta onnisti, että sai meidät vanhemmiksi juuri nyt.

t: 2

Vierailija
12/16 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei mieluummin vanha äiti kuin KÖYHÄ äiti. :)

Vierailija
13/16 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 on väärässä. Synnytin 39v. Kuopuksen ja nyt poika täyttää 10v. Itse olen 48v. Ei todellakaan häpeä vaan on ylpeä minusta. Sekä kiva äiti joka aina auttaa, luopuu omastaan, preppaa kokeisiin, tekee parhaimmat eväät. Sekä äiti josta lapsen kaverit tykkää. Haluaa mut kaikkialle. Olen todellakin vanhan näköinen ja poika sanoo mitä siitä, ei haittaa.

Vierailija
14/16 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 11:25"]

No hei mieluummin vanha äiti kuin KÖYHÄ äiti. :)

[/quote]

Niin... Vanha äiti ei voikkaan olla missään nimessä köyhä :DD

Vierailija
15/16 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 11:01"]

Älä tee enää lapsia, ehkä nyt pienen vauvan kanssa 39-vuotias ei kuulosta pahalta, mutta mieti kun tuleva lapsesi on 10-vuotias sinun ollessa melkein jo viisikymmentä. Hän häpeää sinua esim. koulutilaisuuksissa yms.

[/quote]

Voi helvetti, mikä argumentti! Ensinnäkin, kärjistetysti ajatellen kaikki teinit häpeävät omia vanhempiaan, eli kukaan ei saisi hankkia lasta.....?

Toiseksikin, mitä väliä vaikka vanhempi äiti/isä tuottaisikin teini-iässä häpeää? Ihan samalla tavalla häpeää saattaa tuottaa vaikka silmälasit, eli likinäköset eivät saisi lisääntyä, ettei sitten rillipää-lapsen tarvitsisi hävetä koulussa? Teini-ikä on ohikiitävä hetki ihmisen elämässä ja ihminen tulee joka tapauksessa kokemaan erilaisia tunteita, myös sitä häpeää. Uskoisin että aika harva häpeää joskus elämässään kokenut toivoisi, ettei olisi koskaan syntynytkään.

Vierailija
16/16 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi myöhään kun ei milloinkaan. Nyt on vikat mahdollisuudet käsillä, tartu tilaisuuten jos kerran vielä lapsen haluat niin ei harmita jälkikäteen.