Miten saan kumppanini rauhoittumaan aloilleen edes hetkeksi?
Joskus saa, voi ja pitää olla vain aloillaan ja levätä. Minä esimerkiksi vaadin tätä kumppaniltanikin vapaapäivinä. Ja hän ei koskaan tahtoisi vain jäädä makoilemaan ainakaan puolta tuntia pidemmäksi aikaa. Ihme touhua.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet valinnut kumppanin, jonka toiminta sinua noin kovasti ärsyttää?
Tämä onkin aljanut vasta viime viikkoina. Häneltä siis.
No kysy siltä että minkä takia se poukkoilee koko ajan kuin joku rumpu pärisis sillä jatkuvasti perseessä.
Herskaa lorautat tujauksen teehen, niin oppii olemaan.
Hermostunut. Purkaa sisäisiä jännitteitä.
Ylivirittynyt. Stressiä.
Huono tässä on se että on huonoa seuraa ja saa muut samalle taajuudelle.
Pyydä etsimään apua.
Vierailija kirjoitti:
Hermostunut. Purkaa sisäisiä jännitteitä.
Ylivirittynyt. Stressiä.
Huono tässä on se että on huonoa seuraa ja saa muut samalle taajuudelle.
Pyydä etsimään apua.
Hänellä voi olla stressiä esim työn puolesta kun vaikeat ajat, ei ole siitä minulle kyllä kertonut. Mutta en osaa siinä kyllä häntä auttaa, paras keino mikä minulle toimii on juuri yhdessä laiskottelu ja siihen hän ei meinaa suostua nyt...
No, olisiko sellainen oma vaihe menossa, että haluaa olla aktiivinen. Anna olla, voithan sinä levätä ja tehdä enemmän omia juttujasi sillä aikaa. Älä vaan syyllistä tai ala ensimmäisenä epäilemään pahinta tai että mielenterveys se keikkuu. Anna touhuta. Ehkä onkin oikeasti aktiivinen ihminen, eikä niin paikallaan viihtyvä. Lepää kun tarvitsee, kunhan on saanut touhunsa touhuttua.
Oletteko olleet kauan yhdessä? Tiedätkö, onko ollut saman tyyppisiä kausia ennen? Meneekö ohi, ja kuinka npeasti?
Jos ei aiheuta naapurustoon häiriötä esim. hakkaamalla vasaralla pitkin päiviä ja viikkoja, ravaa lattioilla edestakaisin, huuda suoraa huutoa, tömistele kantapäillään pitkin poikin, vedä huonekaluja perässään joka ikinen päivä, kaikki lienee hyvin. Kotirauhan oikeutta ei pitäisi joutua puolustelemaan ja selittämään kenellekään häirikkönaapurille.
Älä vaadi, keskustele. Ei kannata syyllistyä, jos haluaa levätä itse.
Miksi olet valinnut kumppanin, jonka toiminta sinua noin kovasti ärsyttää?