Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaako tyttäresi sen kohdunkaulasyöpärokotuksen?

Vierailija
23.10.2013 |

Meillä taitaa jäädä väliin. Tytöllä piikkikammo ja muutenkin tuntuu, että ei ole kovin hyödyllinen rokote?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsia, mutta olen itse saanut kyseisen rokotteen vuosia sitten. :) Papilloomavirus on todella yleinen, rokotteen ottaminen oli melkein itsestäänselvää. 

Vierailija
22/74 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ota. Rokote ei suojaa syövältä, kuten on kovasti vakuutettu ja se rokotus pitää ottaa hedelmällisen iän loppuun asti 5 vuoden välein, jos haluaa suojan säilyvän. Lisäksi puhe rokotteen turvallisuudesta muistuttaa aivan liikaa sikainfluenssarokotekeskustelua eli kyseessä on hyvin pitkälti tutkittu ja turvallinen rokote - ihan kuin sikapiikki aikoinaan - eli tulossa on todennäköisesti hyvinkin ikäviä sivuvaikutuksia.

Jotain kertoo se, että poikia ei aiota rokottaa. Silti he kantavat sitä virusta, mutta jostain syystä heidän rokottamisensa ei ole tarpeen - eli rokotteessa on jotain, mitä ei pojille haluta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ota. Ei halua itse (on ottanut selvää) enkä äitinäkään kannusta (olen ottanut selvää).

Vierailija
24/74 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On saanut jo, oli mukana tutkimuksessa.

Meidän perheessä niin yleinen virus, että kannatin kyllä sen ottamista. Esimerkiksi minulla oli se virus vaikka en ollut ollut kuin avomieheni kanssa. Äidiltäni löytyi se vaikka oli isäpuolen kanssa ollut jo 20 vuotta. Pikkusiskolta löytyi myös. Me kaikki ollaan varsinkin nykymittapuiden mukaan oltu todella vähän eri miesten kanssa, minulla taitaa jäädä kahteen koko elämän aikana. Äidillä ja siskolla on ollut muutama, mutta ei varmaan edes kymmentä seksikumppania.

Minä epäilen että se virus on tullut mulle ja siskolle jo kohdussa äidin verestä, ties vaikka hänkin olisi saanut sen jo syntymästään äidiltään.

Vierailija
25/74 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 23:14"]

Ei ole lapsia, mutta olen itse saanut kyseisen rokotteen vuosia sitten. :) Papilloomavirus on todella yleinen, rokotteen ottaminen oli melkein itsestäänselvää. 

[/quote]

Missä maassa sen otit? Suomessa on ollut käytössä vasta pari vuotta.

Vierailija
26/74 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ota.

Vierailija
27/74 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 23:16"]

[/quote]

[/quote]

Tutkimuksessa olleet ovat saaneet jo vuosia sitten.

Vierailija
28/74 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Siis Suomessa, eli tosiaan kai pari vuotta sitten. "Vuosia" saattoi kuulostaa vähän hämmentävältä, sori. :) Tuntuu että siitä on ikuisuus...

Vierailija
29/74 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 23:15"]

Meidän perheessä niin yleinen virus, että kannatin kyllä sen ottamista. Esimerkiksi minulla oli se virus vaikka en ollut ollut kuin avomieheni kanssa. Äidiltäni löytyi se vaikka oli isäpuolen kanssa ollut jo 20 vuotta. Pikkusiskolta löytyi myös. Me kaikki ollaan varsinkin nykymittapuiden mukaan oltu todella vähän eri miesten kanssa, minulla taitaa jäädä kahteen koko elämän aikana. Äidillä ja siskolla on ollut muutama, mutta ei varmaan edes kymmentä seksikumppania.

Minä epäilen että se virus on tullut mulle ja siskolle jo kohdussa äidin verestä, ties vaikka hänkin olisi saanut sen jo syntymästään äidiltään.

[/quote]

Ihana vastaus! Et sitten ajatellut, että myös miehillä on se virus ja mieheltä suurin osa sen saa. Vaikka olet ollut vain avomiehesi kanssa, niin hänellä voi olla seksikumppaneja sadoittain, myös miehiä.

Vierailija
30/74 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojilla ei ole kohdunkaulaa.

Vierailija
31/74 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 23:21"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kerro ihmeessä lisää. Mihin tutkimuksista osallistuit?

Vierailija
32/74 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on ollut parikin keskustelua käynnissä. Lukekaa läpi ennenkuin hyppäätte mukaan väittelemään rokotuksia vastustavan porukan kanssa. Näette mitä on jo sanottu ja mitä vastattu.

http://www.vauva.fi/keskustelu/3874666/ketju/hpv_rokote_aiti_ei_voi_kieltaa_7_9_luokkalaisen_tyton_rokotusta/sivu/7

http://www.vauva.fi/keskustelu/3853698/ketju/onko_tyttaresi_jo_paattanyt_ottaako_hpv_rokotteen/sivu/8

Vierailija
33/74 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 23:22"]

Pojilla ei ole kohdunkaulaa.

[/quote]

Eli koska ei ole kohdunkaulaa, ei tarvitse rokottaa vaan saavat rauhassa levittää virusta? Kai tiedät, että se rokote aiheuttaa sivuvaikutuksia, joiden vuoksi sitä ei pojille anneta vaan mieluummin rokotetaan vain tytöt, mistä syystä ei saada 100% suojaa. Ja koska poikia ei rokoteta, rokotetaan naiset 5 v välein.

Vierailija
34/74 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Suomessa, eli tosiaan kai pari vuotta sitten. "Vuosia" saattoi kuulostaa vähän hämmentävältä, sori. :) Tuntuu että siitä on ikuisuus...

Eikä, nyt muistin väärin. Otin siis rokotteen yläasteella ja pari vuotta sitten ammattikoulussa ollessani sain jatkorokotteen.

Vierailija
35/74 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 23:21"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tutkimuksessa olleista 50% sai lumerokotteen.

Vierailija
36/74 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ota. Rokote ei suojaa syövältä, kuten on kovasti vakuutettu ja se rokotus pitää ottaa hedelmällisen iän loppuun asti 5 vuoden välein, jos haluaa suojan säilyvän. Lisäksi puhe rokotteen turvallisuudesta muistuttaa aivan liikaa sikainfluenssarokotekeskustelua eli kyseessä on hyvin pitkälti tutkittu ja turvallinen rokote - ihan kuin sikapiikki aikoinaan - eli tulossa on todennäköisesti hyvinkin ikäviä sivuvaikutuksia.

Jotain kertoo se, että poikia ei aiota rokottaa. Silti he kantavat sitä virusta, mutta jostain syystä heidän rokottamisensa ei ole tarpeen - eli rokotteessa on jotain, mitä ei pojille haluta.

[/quote]

Tietääkseni pojille ei olisi hyötyä rokotteesta kohdunkaulansyöpää vastaan???

Vierailija
37/74 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 23:22"]

[/quote]

Ihana vastaus! Et sitten ajatellut, että myös miehillä on se virus ja mieheltä suurin osa sen saa. Vaikka olet ollut vain avomiehesi kanssa, niin hänellä voi olla seksikumppaneja sadoittain, myös miehiä.

[/quote]

Mutta mun mielestä on aika erikoista että meidän lähipiirissä lähes kaikilla on se virus löytynyt, mun ystävättärilläkin suurimmalla osalla. Ja senhän kuulemma saa 80% naisista jossain vaiheessa elämää. Se on väärä luulo että vaan sellaiset sen saa jotka harrastaa paljon seksiä eri ihmisten kanssa.

Mulla jostain syystä se virus on itsekseen hävinnyt, en tiedä miten mahtaa tuo virus toimia, mutta ei ole 20 vuoteen sitä testeissä näkynyt.

Vierailija
38/74 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi jos oma tyttö olisi jo sen verran vanha, enkä laita vaikka laitettais sillon edelleen. Kohdunkaulan viruksia on miljoonaa eri tyyppiä ja yksi rokote ei suojaa kaikilta tyypeiltä, lisäksi irukset muuntelevat rekombinaation avulla ja muuttuu jatkossakin koko ajan. Jos meidän tytölle ois sikapiikin jälkeen tullut narkolepsia, olisin kuristanut omin käsin sen, joka väitti rokotetta: vahvasti turvalliseksi.

Vierailija
39/74 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 23:25"]

Eikä, nyt muistin väärin. Otin siis rokotteen yläasteella ja pari vuotta sitten ammattikoulussa ollessani sain jatkorokotteen.

Joo, ja myöhemmin loputkin sai sen oikean rokotteen. Mun tytär oli yläasteella mukana tutkimuksessa, on nyt 19v.

Vierailija
40/74 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 23:25"]

[/quote]

Tietääkseni pojille ei olisi hyötyä rokotteesta kohdunkaulansyöpää vastaan???

[/quote]

Mutta sama virus aiheuttaa peräsuolensyöpää!

Ja jos pojat rokotetaan, ei ole ketään, joka virusta levittäisi, ymmärrätkö?