Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt itsekin pienen taaperon äitinä ymmärrän, miksi niin moni leikkaa hiukset lyhyiksi äidiksi tulon jälkeen

Vierailija
09.09.2020 |

Itselläni oli reilu vuoden pitkät alaselkään ulottuvat hiukset. Kun lapsi oli pienempi, oli vielä helppo sutaista hiukset vaikka nutturalle. Mutta nyt kun lapsi on kasvanut ja ehtii sekunneissa joko satuttamaan itsensä, tekemään täystuhon joko olohuoneessa tai vessassa tai kiipeilemään pöydille sen aikana kun yrittää itse kammata hiukset suoriksi ja saada jonkinmoista kampausta aikaiseksi, päätin että nyt saa munkin hiukset lähteä.

Tänään pätkäisin hiukset olkapituisiksi ja voi että miten olo keveni heti tosi paljon ja hiukset on niin helppo jättää joko auki tai sipaista ponnarille, ilman että täytyy hirveän pitkään kammata ensin tukkaa suoraksi kaiken maailman takuista ja sotkuista.

Nyt mustakin tuli sellainen äiti, joita itse aikoinani ihmettelin, että miksi leikkaavat hiuksensa lyhyiksi sen sijaan että säilyttäisivät ne pitkinä.

Nyt ymmärrän itsekin, miksi.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en edelleenkään ymmärrä miksi. Sille lapselle voi järjestää mielenkiintoista ja turvallistakin tekemistä hiustenlaiton ajaksi.

Vierailija
2/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkä, paksu tukka muttei se kyllä takuilla ole. Hiusten harjaus vie 5 sekuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuslaadut ovat erilaisia. Toisilla nyt vaan menee helpommin takkuun.

Vierailija
4/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on useampi lapsi ollut ja niistä 1 adhd ja ihan hyvin on ehtinyt vaikka laittaa itsensä linnanjuhliin valmiiksi. Ei nekään niin helvetin häiriintyneitä olleet etteikö ihmisiksi osanneet olla koko päivää.

Vierailija
5/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskolla syy on ainakin se että raskaudet tiputti suurimman osan hiuksista päästä ja sen jälkeen ne on olleet niin harvat, että näyttivät ihan oudolta lirulta hiirenhännältä edes olkapääpituisina ja paremmalta lyhyenä "poikatukkana. "

Vierailija
6/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hiukset ovat olkapäille, ne eivät ole lyhyet

Vierailija
7/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hiukset ovat olkapäille, ne eivät ole lyhyet

No lyhyet mun mittapuun mukaan kun monia kymmeniä vuosia on hiukset ulottuneet alaselkään saakka. Eikä pelkkä lapsen saaminen ollut syynä hiusten leikkaukseen vaan yksinkertaisesti myös kyllästyminen. Halusin jotain uutta pirteämpää ulkonäkööni. Ap

Vierailija
8/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kuullut Tangle Teezeristä? Mulla hius ohut, mutta sitä on paljon! Ilman tuota ihmekampaa olisin varmaan itsekin leikannut. Onneksi ei tarvinnut.

Vierailija
9/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole ikinä tarvinut tukkaa tuon takia lyhentää riittää että ohentaa latvoja tyyliin 10cm matkalta ja taas on sileä ja silkkinen helposti kammattava tukka. Yhtä nopeesti se pitkä tukka menee ponnarille kuin olkapäille ulottuvakin. 

Vierailija
10/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vilkas taapero ja en todellakaan pystynyt meikkaamaan tai laittamaan hiuksia. Hiukset ohut lirut joten ei mikään pelkkä harjaus riittänyt.

Vierailija
11/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä vieläkää asiaa t. Pitkähiuksinen 5 vuotiaan äiti

Vierailija
12/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun hiukset mene koskaan takkuun. Kannattais ehkä vaihtaa shampoot ja hoitoaineet...

Vierailija
13/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isolla osalla se raskaus heikentää hiusten laatua ja osalla ihan tippuu hiukset päästä. Silloin on parempi leikata.

Vierailija
14/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ehdi edes hiuksia harjaamaan niin miten ehdit mitään muutakaan tehdä...

Vierailija
15/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan pysty myöskään käymään vessassa saati suihkussa syömisestä puhumattakaan?

Vierailija
16/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan pysty myöskään käymään vessassa saati suihkussa syömisestä puhumattakaan?

Joo, näin minäkin ajattelin ensimmäisen kohdalla, vaan toinen oli vähän villimpi tapaus. Minä otin sen villitaaperon mukaan vessaan ja kävin suihkussa joko taapero mukana tai puolison valvonnassa. Lapsi oli niin villi, rohkea ja täysin itsesuojeluvaistoton, että oikeasti oli pakko pitää sitä silmällä ihan koko ajan. Syöminen ei estä lapsen silmälläpitoa. Sinulla ei ole ollut oikeasti villiä taaperoa, jos et ymmärrä.

Vierailija
17/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, näin minäkin ajattelin ensimmäisen kohdalla, vaan toinen oli vähän villimpi tapaus. Minä otin sen villitaaperon mukaan vessaan ja kävin suihkussa joko taapero mukana tai puolison valvonnassa. Lapsi oli niin villi, rohkea ja täysin itsesuojeluvaistoton, että oikeasti oli pakko pitää sitä silmällä ihan koko ajan. Syöminen ei estä lapsen silmälläpitoa. Sinulla ei ole ollut oikeasti villiä taaperoa, jos et ymmärrä.

Tollaselle pitäis kyllä hankkia jo joku häkki.

Vierailija
18/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla sen persposkipitusen tukan hutasee nuttaralle, missä hartia pitkänkin.

Ihan neljän taaperon ja pitkien hiuksien kokemuksella.

mä olen ymmärtänyt, että moni leikkaa siksi, kun imetys kuluttaa ja muuttaa hiusta ohuemmaksi.

Vierailija
19/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä, että ymmärsit tämänkin asian ap. Minä en kyllä ymmärrä vieläkään.

Vierailija
20/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollaselle pitäis kyllä hankkia jo joku häkki.

Niitä kutsutaan leikkikehiksi. Paha vaan, että nuo rohkeimmat tapaukset oppivat hyvin nopeasti kiipeämään niistä pois, kun niissä ei ole kattoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme