Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö osata vaihtaa autoon talvi-/kesärenkaat

Vierailija
23.10.2013 |

Miten vaihdatte renkaat autoon, siis osaako perheessänne joku tämän homman vai viettekö huoltoon?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkauapakaauskaus uusissa autoissa on. Sillä pääsee rengaskauppaan...

Vierailija
22/38 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaihtaa autoihin renkaat. Taitaa olla 20 vuotta kun viimeksi oli sellainen auto että jätti välille, silloin ei tarvinnu kuin nostaa konepelti pystyyn, niin heti oli joku setä auttamassa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalitilanteessa tietysti liikkeessä vaihdatetaan, mutta onhan se hyvä osata itsekin, jos tulee rengasrikko. Oli sitte vararengas tai se paikkauspakkaus.

Vierailija
24/38 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sinänsä outo kysymys, kuka nyt muka ei tajua miten rengas vaihdetaan? Kaurapuuron keittäminenkin on vaikeampaa.

Vierailija
25/38 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan se hyvä, että hätätilanteessa osaa sen renkaan vaihtaa. Aika pulassa sitä olisi, kun nykyään ihmiset eivät auta missään olosuhteissa.

Vierailija
26/38 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:28"]

No, onhan se hyvä, että hätätilanteessa osaa sen renkaan vaihtaa. Aika pulassa sitä olisi, kun nykyään ihmiset eivät auta missään olosuhteissa.

[/quote]Kaikilla on nykyää puhelimet taskussa ja niillä saa apua paikalle.

Vierailija
27/38 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pidä, mutta eipä siinä ole iso vaiva opetella. Minusta on ainakin kiva osata erilaisia asioita.

Vierailija
28/38 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kaikilla on puhelimet, mutta sen avun saaminen johonkin korpeen voi hieman kestää verrattuna siihen että hoitaa asian itse. 

Vierailija
29/38 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan nro 16:lle. Ajan 2 vuotta vanhalla autolla. Kun tilasin auton, ostin siihen erikseen sen vararenkaan. Mitä sillä paikkausaineella tekee, jos rengas repeää kokonaan rikki esim. kyljestä?

Vierailija
30/38 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuules, ei kaikkkialla se puhelin kuulu ja avun saapuminen voi kestää. Pakkasessa avun odottaminen...joo ja pienet lapset kyydissä (onko teillä muuten autossa lämpöviltti varusteena). Kaikki eivät asu kehätien vieressä. Uudempien autojen "korjauskit"/mies vaihtaa-mammat muuten saavat soitella kännyköillään sitä apua, ihan rauhassa. 

Vierailija
31/38 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaamme vaihtaa itse, sekä minä että mies, mutta vaihdatamme silti yleensä liikkeessä. Renkaiden vaihtaminen käsipelillä on aika hidasta, menee tunti ainakin. Ja kerrostalon autohallissa tilat ovat vähän huonot. Maksan ihan mielelläni siitä, että ammattimiehet hoitavat homman kymmenessä minuutissa. En koe isona vaivana sitä, että kaksi kertaa vuodessa poikkean työmatkalla rengasliikkeen kautta. Vararengastakaan meillä ei ole, joten hinausauton paikka se on, jos jossain vaiheessa rengasrikko tulee tiellä.

Vierailija
32/38 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kanttaa osata tämäkin taito. Se vaihtaako renkaat joka kerta itse on eri asia. Meillä isä on opettanut minua ja minä opetan taas tytärtäni, "miesten" hommiin.

Niin avuton ei naisen kannata olla että ihan kaikkeen tarvitsee miestä.

Vierailija
33/38 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 20:18"]

Otsikkoon: ei tarvitse osata, rahalla saa ja hevosella pääsee tässäkin asiassa.

[/quote]

Keskellä maantietä voi olla vähän vaikeaa, jos rengas ajokelvoton. Neuvoisin sinua opettelemaan taidon.

Vierailija
34/38 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 20:27"]

Miten vanhoilla autoilla te ajatte? Ei uusissa autoissa ole vararenksita. Ainoastaan paikkauapakkaus.

[/quote

Ajan vanhalla 70-luvun autolla jossa on kunnon muotoilu ja tyyli. Muoviautot ei ole mitään.

Vierailija
35/38 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:24"]

...sinänsä outo kysymys, kuka nyt muka ei tajua miten rengas vaihdetaan? Kaurapuuron keittäminenkin on vaikeampaa.

[/quote]Joo kieltämättä mäkään en oikein tajua. Kai nyt kuka vaan sen osaa tehdä, ainakin viimeistään jos kilauttaa kaverille jos tuntuu että haluaa kysyä jotain.

Vierailija
36/38 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rengashotellissa renkaita säilyttävän ei kannata vaihtaa itse. Myöskään omakotitalossa asuvan ei kannata viedä renkaita huoltamon jotta ne vaihdettaisiin 

Vierailija
37/38 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 20:20"]

Vaihdan renkaat omaan autooni ja mies omaansa. 

Te, jotka ette osaa vaihtaa renkaita, mitä teette kun teiltä puhkeaa rengas matkalla? Seisotte sormi suussa ja yritätte huitoa muita autoilijoita pysähtymään ja esitätte heille pyynnön vaihtaa rengas? Uusavuttomuuden huippua! Kyllä autoilijan perusosaamiseen kuuluu tankkaus, pissapojan nesteen lisäys, öljymäärän tarkistus, renkaan vaihto ja ajotaito.

[/quote]

Ajan runflatrenkailla jopa muutaman sata kilometriä rengasliikkeeseen tai soitan hinausauton paikalle.

Autossani ei ole tunkkia eikä edes paikkaa sille.

Vierailija
38/38 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaihdeta itse. Rengasrikon sattuessa maantiellä soitetaan huoltoukot paikalle. Ei ajella koskaan niin korvessa etteikö puhelin kuuluisi tai sinne kestäisi tuntikausia firman tulla. Nopeammin ne äijät sinne tulee kuin itse alkaisi juntturoimaan renkaiden kanssa. Sama mun miehellä, ei sekään ole mikään autoinsinööri eikä välitä tehdä tuollaisia kun sitä varten on ammattilaiset.

En tajua miksi nykypäivänä pitäisi olla itse joka alan ammattilainen, kun kerran on pelit ja vehkeet keksitty sitä varten että saa ammattimiehen paikalle hoitamaan homman. Ei nykyään telkkareitakaan itse korjata tai pesukoneita, kyllä ne huoltoon viedään jos hajoaa.