Olen ostamassa vaatelahjaa kaverini tulevalle vauvalle, kysymys vaatekoosta!
Hyvä kaverini siis saa kevättalvesta vauvan ja haluan ostaa jonkun söpön vaatesetin lahjaksi. Tämä on nyt varmaan tosi tyhmä kysymys mutta minkä kokoisena ostan? :D Pienin koko vai vähän reilumpi, jos vauva onkin isompi tai menee ainakin sitten kun on vähän kasvanut? Sori tietämättömyyteni, tämä on ensimmäinen vauva lähipiirissä sitten mun teini-iän.
Kommentit (33)
Ehkä kannattaa ostaa joku vähän isompi vaate, ettei mene heti pieneksi. Ihan aluksi ne 50 senttisetkin vaatteet voivat olla ihan valtavia, kun vauva on niin pieni ja jalat kippurassa. Mutta ne kasvavat niin hurjaa vauhtia, että 50-senttisiä ei kauaa käytetä. Olisko joku 68 cm hyvä koko?
Kiitos 1&2, ostan siis vähän reilumman koon, jota voi sitten myöhemmin käyttää! :)
Niin ja sellainen kysymys sitten vielä, että olisiko järkevin setti esim. body ja housut? Vai paita ja housut? Ap
62cm korkeintaan, 68cm menee joskus puolivuotiaana ja niitä on äitiyspakkaus pullollaan. Ostaisin 56cm tai 62cm. 50cm voi olla isolle vauvalle heti pieni.
Kokoa 68 olisin minäkin ehdottanut. Ja osta jokin semmonen vaate, joka ”venyy” tyyliin olkaimia säätämällä henkselihousuista tulee lopulta henkselishortsit.
Itse sain ihan valtavat määrät sukkia. Sukkia ja sukkia. Ja sitten mekkoja, joille ei oikeadti ole motään käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja sellainen kysymys sitten vielä, että olisiko järkevin setti esim. body ja housut? Vai paita ja housut? Ap
Body on mun mielestä kätevämpi. Ja kietaisumalli hyvä ihan pienellä vauvalla.
Vauvanvaatteet
50 cm: 0–1 kuukautta.
56 cm: 1–2 kuukautta.
62 cm: 2–4 kuukautta.
68 cm: 4–6 kuukautta.
74 cm: 6–9 kuukautta.
80 cm: 9–12 kuukautta.
86 cm: 1–1,5 vuotta.
92 cm: 1,5–2,5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
62cm korkeintaan, 68cm menee joskus puolivuotiaana ja niitä on äitiyspakkaus pullollaan. Ostaisin 56cm tai 62cm. 50cm voi olla isolle vauvalle heti pieni.
Äitiyspkkauksien vaatteiden koot vaihtelee vuosittain. Välillä isompaa, välillä pienempää.
Ei kannata ostaa vaatteita vastasyntyneelle. Ne kasvavat niin nopeasti ja äitiyspakkauksesta saa enemmän kuin tarvitsee plus kaikki kaverit tyrkyttää just tuosta syystä.
Osta mieluummin lahjakortti äidille johonkin hierontaan tms.
Ei mitään pään yli vedettävää. Esim. kietaisubody ja puolipotkarit olisi hyvä setti.
Paidat pikkuisilla epäkäytännöllisiä, body ja housut tai yksiosainen puku.
Lindexillä on tosi hyviä säädettäviä bodyja. 56 cm koko meni vielä kun muut vaatteet oli 62 cm. Niissä on haaroissa kahdet nepit ja käännettävät hihat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vauvalla rasittavia vaatteita on ne jotka rullautuu selkäpuolelle tai jättää selän paljaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitti, näin olen muistellutkin, että monen mielestä just body kätevämpi vauvalla! Ap
Usein niitä pienimpiä kokoja on jo hankittu etukäteen. Aina kannattaa ottaa vähän isompi koko, koska lapset kasvaa kyllä.
Pienelle vauvalle bodyt ovat helppokäyttöisiä, käteviä ja mukavempia. Paita nousee jatkuvasti eikä suojaa selkää viileältä. Suosion huomaa esimerkiksi siinä, että usein on hankala saada myydyksi eteenpäin 68cm paitaa, kun taas body menee kaupaksi minuuteissa. Meillä on käytetty bodyja koko vauvaikä miinus kesä.
Vierailija kirjoitti:
Vauvanvaatteet
50 cm: 0–1 kuukautta.
56 cm: 1–2 kuukautta.
62 cm: 2–4 kuukautta.
68 cm: 4–6 kuukautta.
74 cm: 6–9 kuukautta.
80 cm: 9–12 kuukautta.
86 cm: 1–1,5 vuotta.
92 cm: 1,5–2,5 vuotta.
Toi on nyrkkisääntö, mutta osa vastasyntyneistä käyttää heti 62 cm ja joillekin menee se vasta puolivuotiaana.
https://www.kappahl.com/fi-FI/lapset/bodyt-haalarit-setit/body-painatuk…
Olisikohan esim. tämän tyylinen body hyvä, tuossa nepparit tossa sivussakin? Ap
Osta 62 niin menee hieman myöhemminkin vielä :)