Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ostamassa vaatelahjaa kaverini tulevalle vauvalle, kysymys vaatekoosta!

Vierailija
09.09.2020 |

Hyvä kaverini siis saa kevättalvesta vauvan ja haluan ostaa jonkun söpön vaatesetin lahjaksi. Tämä on nyt varmaan tosi tyhmä kysymys mutta minkä kokoisena ostan? :D Pienin koko vai vähän reilumpi, jos vauva onkin isompi tai menee ainakin sitten kun on vähän kasvanut? Sori tietämättömyyteni, tämä on ensimmäinen vauva lähipiirissä sitten mun teini-iän.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvanvaatteet

50 cm: 0–1 kuukautta.

56 cm: 1–2 kuukautta.

62 cm: 2–4 kuukautta.

68 cm: 4–6 kuukautta.

74 cm: 6–9 kuukautta.

80 cm: 9–12 kuukautta.

86 cm: 1–1,5 vuotta.

92 cm: 1,5–2,5 vuotta.

Lapset on yksilöitä. Mun esikoinen käytti kokoa 82 kun oli kaksivuotias.

Vierailija
22/33 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta 74cm. Silloin lapsi syö jo jotain kiinteämpää ja pyykkiä tulee ihan eri tahtiin. Samoin housuja koossa 74 tai 80cm kuluu paljon enemmän kun lapsi alkaa kontata. Tosi monet ostaa noita ihan pieniä, mutta kun niitä on paljon jo ennestään. Ja joku viilennettävä purulelu on ollut omilla lapsilla supermieluinen kun hampaita alkaa tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä bodeja kertyy liikaa, kun kaikki ostelevat niitä + vanhemmat tietysti itse varautuvat. Harkitse esim. potkupukua tai potkuhousuja. Tai pientä peittoa. Tai rättejä! Tiedäthän ne musliinikankaiset harsot/puklurätit/millä nimellä kukakin kutsuu, joita on kaikilla. Se on siitä hyvä lahja, että a) niitä tarvitsee monta b) kovin moni muu ei anna niitä lahjaksi c) nykyään on tosi ihania malleja, kuvia ja tekstejä, joku erikoisempi voisi löytyä jostain nettikaupasta.

Vaatteiden kooksi on hyvä noin 62.

T. Kuuden äiti

Vierailija
24/33 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä bodeja kertyy liikaa, kun kaikki ostelevat niitä + vanhemmat tietysti itse varautuvat. Harkitse esim. potkupukua tai potkuhousuja. Tai pientä peittoa. Tai rättejä! Tiedäthän ne musliinikankaiset harsot/puklurätit/millä nimellä kukakin kutsuu, joita on kaikilla. Se on siitä hyvä lahja, että a) niitä tarvitsee monta b) kovin moni muu ei anna niitä lahjaksi c) nykyään on tosi ihania malleja, kuvia ja tekstejä, joku erikoisempi voisi löytyä jostain nettikaupasta.

T. Kuuden äiti

Okei, kiitos tuosta puklurätti-ideasta, en osannut edes ajatella. Raskauskeijulla esim. näyttäisi olevan vaikka minkälaisia. Voisin ostaa niitä paketin mukaan. Olisiko sinusta sellainen vaatelahja esim. hyvä, jos ostaa potkuhousut ja bodyn? Ap

Vierailija
25/33 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osta lapsille lahjaksi vaatteita, ellei erikseen ole sovittu jotain tiettyä. Mieluummin rahaa tai lahjakortti.

Vierailija
26/33 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Kuuden äiti

Okei, kiitos tuosta puklurätti-ideasta, en osannut edes ajatella. Raskauskeijulla esim. näyttäisi olevan vaikka minkälaisia. Voisin ostaa niitä paketin mukaan. Olisiko sinusta sellainen vaatelahja esim. hyvä, jos ostaa potkuhousut ja bodyn? Ap

Kyllä joku yhteensopiva setti olisi varmasti kiva, mutta kuten sanottu, bodeja voi tulvia muutenkin. Potkuhousujen kanssa menee mikä tahansa sopivan värinen yksivärinen body, ja valkoinen (joita myös kertyy) sopii aina. - 6Ä

Vierailija
27/33 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en osta lapsille lahjaksi vaatteita, ellei erikseen ole sovittu jotain tiettyä. Mieluummin rahaa tai lahjakortti.

Mä haluan kyllä ostaa ihan jonkun konkreettisen lahjan, hän on parhaimpia kavereitani niin tunnen kyllä hänen makunsa sen verran hyvin, että uskallan ostaa. Ja tuntuisi jotenkin oudolta hyvätuloiselle pariskunnalle antaa rahaa lastenvaatteisiin. Ap

Vierailija
28/33 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bodeista kietaisumallit on ihan käteviä pikkuvauvalla, mutta vähän isommalla en tykkää. Kun lapsi alkaa viettää aikaa mahallaan, kietaisubodyt paljastaa kaikki (kuvitteelliset) rintakarvat, ja kääntyvälle vauvalle on tuskaa laittaa neppejä paikoilleen. Muuten bodyt on kätevämpiä kanniskeltavalla lapsella.

Vierailija
29/33 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat jo nyt, hanki varoiksi se 62 tai 68.

Mutta pakko sanoa poikkeavakin mielipide. Oma vauva syntyi keskosena. Mulla ei ollut kuin 1 body kokoa 50, johon hän ei heti hukkunut. Pianhan tuo kasvoi, mutta olisin ollut tosi kiitollinen, jos joku olisi uskaltanut tuoda minivaatteita. Etenkin kun se alku pukemisessakin on uudella vanhemmalla harjoittelua.

Vierailija
30/33 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän voisi pelata varman päälle ja ostaa jotain ihanaa vaatetta esim. 4 kpl eri kokoja :D

Vierailija
31/33 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo linkittämäsi body on ihana, ja koko 62 on hyvä, tai 68. Just tuollainen kietaisumallinen on pikkuvauvoille hyvä.

Vierailija
32/33 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan aina kokoa 68/74! Vauvat kasvaa NIIN nopeasti, ettei niitä pieniä ehdi käyttää kuin pari kertaa. Omat pojat käytti koko 68 ristiäisten aikaan ja lahjaksi tuli jotain 56 vaatteita...liian pienet vaatteet ei ilahduta.

Vierailija
33/33 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vauvat oli syntyessään 55 cm pitkiä ja kasvoivat nopeasti, joten 60 cm vaatteet meni hetkessä pieniksi. Jäähdytettäville puruleluille on käyttöä ja samoin lattialle laitettavalle tikkipeitteelle, jolla vauva voi kölliä. Niitä piti pestä usein, kun puklailivat paljon.