Ideoita HAUSKAAN perhepotrettiin
Täällä pikku paikkakunnalla ei ole kuin yksi valokuvaaja ja hän ei ole kovin innovatiivinen. Hän lupasi tulla kotiimme kuvaamaan humoristisen ja hauskan perhepotretin joulukorttia varten.
En voi sietää "perhe sohvalla, tonttulakit päässä" -pönötyskuvia, vaan haluan jotain reipasta ja hauskaa, ehkä hieman tilannekomiikkaa?!?!? Miten sitä saataisiin luotua ja tehtyä? Olisiko kenelläkään mitään ideaa? Meillä on 2,5v lapsi ja voisin nähdä tilanteen, jossa hän on repimässä kuusesta koristeita ja kuusi on kaatuamssa ja me vanhemmat säntäämme ottamaan koppia... Jotain tämän tyylistä.
Enkä halua keskustelua siitä, onko kuva joulukortissa kiva vai ei. Ja siihenkään en ota kantaa mikä on kenenkin mielestä humoristista ja mikä ei.
Kaikki ideat ovat tervetulleita :)
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 15:31"]
Varta vasten hauskoiksi tehdyt joulukorttikuvat on poikkeuksetta vain ja ainoastaan noloja.
http://www.parenting.com/gallery/awkward-holiday-photos
[/quote]
Meitä on moneen junaan. Mä ainakin sytyin tuosta jouluvaloilla sidotusta lapsesta :D Hauska!
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 15:31"]
Varta vasten hauskoiksi tehdyt joulukorttikuvat on poikkeuksetta vain ja ainoastaan noloja.
http://www.parenting.com/gallery/awkward-holiday-photos
[/quote]
Meitä on moneen junaan. Mä ainakin sytyin tuosta jouluvaloilla sidotusta lapsesta :D Hauska!
[/quote]
Joo, mun mielestä ainakin toi jouluvaloilla sidottu lapsi oli riittävän outo ollakseen oikeasti hauska :D Sellaiset "kiltin hauskat" kuvat joissa ei ole mitään omaperäistä eivät kyllä naurata vaan ovat mun silmään vähän noloja. Juuri ehkä nämä "kuusi kaatuu ja kinkku on palanut" -kuvat menevät siihen ei niin omaperäiseen kategoriaan. Sopivasti friikki kuva sen sijaan naurattaisi kyllä, joku tuon jouluvalolapsen tapainen. Friikki tai muuten vaan vähän outo, vaikka jotenkin ylikorostetun totinen ja pelkistetty kuva, josta ei voisi olla aivan 100 % varma onko se vaan pieleen mennyt kuva jossa on haettu ihan jotain tavanomaista vai onko se tarkoituksella tehty oudoksi.
Niin ja lisään vielä, että vaikka noi kuusi kaatuu -kuvat tavallaan poikkeaisivatkin keskiverrosta tai standardista, niin eivät ne lopulta niin kauheasti poikkea että olisivat aidosti hauskoja.
Suoraan sanottuna sellaiset kuusi kaatuu -tyyppiset väkisin tehdyt kuvat edustavat minulle vähän sellaista radionova-mentaliteettia. Sellaista, että yritetään olla hauskoja ja vetäviä, mutta oikeasti ollaan kuitenkin niin poliittisesti korrekteja ja normaaliuteen pyrkiviä ettei olla hauskoja ollenkaan (kun se kaikki hauska on niin väkisin väännettyä, itsestään selvää ja sellaista ettei vaan kukaan sitten kuitenkaan ihmettele tai närkästy tai mitään). Tietysti tällaisessakin kuvassa voi olla jotakin ihan hienoa, jos on tosi ammattimaisesti kuvattu ja vaikka jotenkin hienon visuaalinen kuva, silloin kuvan anti on kuitenkin siinä visuaalisuudessa muttei huumorissa.
Eli mä suosittelisin, että jos haluatte tehdä oikeasti hauskan kortin niin vetäkää sitten vähän reilummin överiksi silläkin uhalla että joku ei oikein tajua :D
24
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 13:57"]
Haha, joku sellainen Mark Darcy -tyyppinen poropaita kaikille, samanlaiset tietysti ja sitten yhteiskuvaan :D:D t:ap
[/quote]
Tässäkin voisi jo olla potentiaalia sellaiseksi kuvaksi, joka olisi hauska siksi että siitä ei voi olla aivan täysin varma onko se otettu ihan tosissaan vai huumorilla. Sellaista hienovaraista, vähemmän läpinäkyvää huumoria.
24
Miten ois vaikka tämmönen?
Tai tämmönen:
http://www.worldwideinterweb.com/media/k2/items/cache/82821fe7d0cfc23bed517bb81d3e574e_XL.jpg
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 14:06"]
Ettekai te oikeasti laita joulukorttiin myös aikuisia!? Mikä myötähäpeä! Eiiiii. Pelkät lapset kiitos.
[/quote]
Mä en ymmärrä, miten ihmiset on niin tosikkoja. Jos jotkut osaavat nauraa itselleen, niin eihän se ole sulta pois. Jos joku on valmis tekemään itsestään pellen ja naurattamaan kesken joulustressin, niin sehän on ihanaa. Ja jos ei naurata, niin aina voi ajatella, että onneksi oma perhe ei ole noin omituinen. Vähän sitä pipoa ja tonttulakkia löysemmälle, ei elämä ole niin vakavaa!