Ideoita HAUSKAAN perhepotrettiin
Täällä pikku paikkakunnalla ei ole kuin yksi valokuvaaja ja hän ei ole kovin innovatiivinen. Hän lupasi tulla kotiimme kuvaamaan humoristisen ja hauskan perhepotretin joulukorttia varten.
En voi sietää "perhe sohvalla, tonttulakit päässä" -pönötyskuvia, vaan haluan jotain reipasta ja hauskaa, ehkä hieman tilannekomiikkaa?!?!? Miten sitä saataisiin luotua ja tehtyä? Olisiko kenelläkään mitään ideaa? Meillä on 2,5v lapsi ja voisin nähdä tilanteen, jossa hän on repimässä kuusesta koristeita ja kuusi on kaatuamssa ja me vanhemmat säntäämme ottamaan koppia... Jotain tämän tyylistä.
Enkä halua keskustelua siitä, onko kuva joulukortissa kiva vai ei. Ja siihenkään en ota kantaa mikä on kenenkin mielestä humoristista ja mikä ei.
Kaikki ideat ovat tervetulleita :)
Kommentit (26)
Tuolta löytyy ideoita http://awkwardfamilyphotos.com/category/photos/the-family-portrait/
Meinasin myös ehdottaa awkwardfamilyphotos.com -sivustoa. :D
Jos sieltä jotain oppii on se, että ei kannata tehdä kuvasta väkisin hauskaa. Olkaa luonnollisia ja rentoja!
Haha, joku sellainen Mark Darcy -tyyppinen poropaita kaikille, samanlaiset tietysti ja sitten yhteiskuvaan :D:D t:ap
ps. Voi apua mitä kuvia tuolla awkwardfamily -saitilla :D
Yks hauska tuli mieleen, jossa jokainen perheenjäsen räpläsi kännykkää/tablettia eikä katsoneet toisiinsa/kameraan ollenkaan :))
Mulla on yks hauska lapsuuskuva, jossa mä olen isän sylissä ja pikkuveli on mun sylissä.
Ettekai te oikeasti laita joulukorttiin myös aikuisia!? Mikä myötähäpeä! Eiiiii. Pelkät lapset kiitos.
Voisitte vaikka leipoa pipareita. Enkä tarkoita tuolla mitään pervoa...
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 14:06"]
Ettekai te oikeasti laita joulukorttiin myös aikuisia!? Mikä myötähäpeä! Eiiiii. Pelkät lapset kiitos.
[/quote]Sehän on juuri loistavaa, jos uskaltaa laittaa aikuisistakin kuvat. Kaikki nyt lähettävät kuvat pikkupilteistään tai lemmikeistään.
Lainatkaa jostain iso taulun kehys ja otatte sitten naamapotretin "kehystettynä"
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 14:06"]
[/quote]
Huumorintaju??? Haloo? Ei elämä ole niin vakavaa :) Mun itsetunto kestää kyllä nuo ah, niin nolot kuvat! t: ap
Mulla on idea. Mustaksi kärähtänyttä paistia pöytään tuova äiti myrtynyt ilme kasvoillaan, lapset murjottavat toinen kädet puuskassa, toinen käteensä nojaten joulupöydän ääressä ja isä on punanenäisenä selvästi aika huppelissa.
Voitte voittaa kuvallanne vaikka jonkun palkinnon.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 14:03"]
Yks hauska tuli mieleen, jossa jokainen perheenjäsen räpläsi kännykkää/tablettia eikä katsoneet toisiinsa/kameraan ollenkaan :))
Mulla on yks hauska lapsuuskuva, jossa mä olen isän sylissä ja pikkuveli on mun sylissä.
[/quote]
Toi kännykkäjuttu kyllä toimisi meillä :D Siiehn päälle vielä poropaidat :D t: ap
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 14:14"]
Mulla on idea. Mustaksi kärähtänyttä paistia pöytään tuova äiti myrtynyt ilme kasvoillaan, lapset murjottavat toinen kädet puuskassa, toinen käteensä nojaten joulupöydän ääressä ja isä on punanenäisenä selvästi aika huppelissa.
[/quote]
Hahahha, voisi toimia kyllä. Eikä niin kovin kaukana totuudesta... Yksi jouluaatto soitin 7 aikaan aamulla äidilleni paniikissa kun kinkku oli levinnyt uuniin ja miehen suku tulossa syömään...... Tää on kanssa hyvä idea! t:ap
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 14:17"]
[/quote]
tosin ehkä ilman sitä punaneistäi huppelissa olevaa isää. Isä voisi olla muuten vaan kauhistuneen näköinen kinkun kohtalosta :) t: ap
Hahahha, voisi toimia kyllä. Eikä niin kovin kaukana totuudesta... Yksi jouluaatto soitin 7 aikaan aamulla äidilleni paniikissa kun kinkku oli levinnyt uuniin ja miehen suku tulossa syömään...... Tää on kanssa hyvä idea! t:ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 14:17"]
[/quote]
[/quote]
Niin sellaista liioiteltua tilannekomiikkaa kuin jostain tv-sarjasta. Laita vielä vaikka paplarit ja joku kauhea aamutakkiviritys päälle. Miehelle tonttulakki vinoon ja armoton virnistys.
Varta vasten hauskoiksi tehdyt joulukorttikuvat on poikkeuksetta vain ja ainoastaan noloja.
http://www.parenting.com/gallery/awkward-holiday-photos
Mies kuuraamaan uunia polvillaan, sinä seisot keskellä keittiötä katsomassa kauhistuneena kelloa papaljotit päässä, lapset taustalla leipomassa ja keskenään iloisessa jauhosodassa tms. Kaiken keskellä nojaa kuusi seinään koristelua vailla.
Hauskimmassa saamassani joulukortissa perhe oli veden alla tonttulakit päässä. Tuo vain ei taida kotona onnistua.
Ottakaa mukaan neekeri ja olkaa kaikki muut sellanen voi harmi-ilme naamalla.
Kaikista erilliset kuvat ja ne Photoshopataan vaikka jouluseimeen. Tytär voi olla enkeli, isä aasi tms.
Meillä on kaksi lasta. Kun he olivat vielä aivan pieniä, alkoivat he tappalemaan kesken joulukorttikuvien ottamista.
Osa sukulaisista ja ystävistä saikin sinä vuonna kortin, jossa lapset mätkivät toisiaan poronsarvilla :D
Se joulukuusen kaatuminen, mitä ap ajatteli, on myös tapahtunut meillä. Ei kuitenkaan kuvaa otettaessa, vaan kesken joulunvieton ;) Tämä tapahtuma jaksaa hymyilyttää vieläkin, joten siinä voisi olla ideaa ihan joulukorttiin asti.