Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten masennus poistetaan?

Vierailija
23.10.2013 |

Haluan parantua tästä sairaudesta. En vain tiedä miten se tehdään. Joskus olen energinen ja saan paljon aikaan ja olen sosiaalinen mutta seuraavat päivät menee toipuessa siitä yhdestä päivästä. Miten pääsisi taas normaaliksi? Olen siis jo pari vuotta ollut "hoidossa"

Ihan perheeni ja miehenikin takia haluan tästä nousta. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siihen oikein varmaan keinoa ole. Itse söin pitkään lääkkeitä ja kävin terapiassa, mutta mistään ei ollut mitään apua. Lopulta luovutin ja jäin odottamaan kuolemaa. Vuosien myötä kuitenkin sitten masennus on mennyt itsestään ohi kuin huomaamatta. Joillain taas ei niin käy, vaan masennus vain pahenisi ilman hoitoa ja voisi johtaa jopa itsetuhoon. 

Oma kokemukseni masennuksen hoidon parissa on, että aika arpomista on hoito ja teho on usein huono tai vaikeasti todennettava. 

Vierailija
2/8 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitäpä se masennukseen tai sen syihin auttaa kysyä terapiassa että miten sinulla on mennyt. Kun joka päivä on sitä selviytymistä päivä kerrallaan mikä on se raskas osuus. Kun ennen osasi elää hetkessä. Nyt murehtii mennyttä tai tulevaa eikä uskalla suunnitella mitään. Lopetitko sinä elämisen ja suunnittelun?

Pahinta on ihmisten ennakkoluuloisuus. Yritä siinä sitten parantua kun et tiedä miten ja mikä auttaisi ja vielä syyllistetään omasta sairaudesta. Kyllä jatkuvasti elää sen itsetuhoisuuden ja elämän välillä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, oletko tutustunut Mindfulness menetelmään? Kannattaa ainakin käydä kokeilemassa, moni kursseilla mukana ollut saanut siitä apua ahdistukseensa. www.mindfulness-sivut.fi 

Vierailija
4/8 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma ottamalla itseään niskasta kiinni. Varma konsti.

Vierailija
5/8 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Itsekin olen taistellut asian kanssa jo lapsesta asti. Mitään tosi hyvää keinoa mulla ei ole, mutta seuraavaa olen huomannut:

-lääkkeet eivät auta kaikkia. Mulla lääkkeet saivat olon huononemaan, tuli vaan entistä kovempi väsymys, siis fyysisesti.

-terapiasta ei ollut hyötyä. Olen miettinyt, että terapeutit eivät olleet oikein perillä mun olotilasta. En sitten tiedä oliko vika mussa vai terapeutissa... Ilman terapiaa olen pärjännyt paremmin. Kokonaan parantuneeksi en voi itseäni sanoa, mutta parempi olo on nyt.

-paranemisessa menee vuosia. Huonoja päiviä tulee aina välillä.

-yksikin hyvä ihmissuhde on parempi kuin kymmenen terapeuttia.

-ei kannata ottaa itseensä yhtään mitään. Kuitenkin niin käy, mutta pitää yrittää olla provosoitumatta, eikä ainakaan itse syyllistää itseään.

-ole rehellinen itsellesi ja kohtaa ongelmasi.

-ratkaise ongelmat pala palalta. Ei ole mitään syytä yrittää ratkaista kaikkia maailman ongelmia juuri tänään. Käytännön esimerkki: pese tänään pyykit. Älä tee mitään muuta. Siivoa huomenna olohuone, älä edes vilkaise muihin huoneisiin. Älä ajattele edes niitä muita huoneita. (Itselläni on ollut vaikeuksia siivouksen kanssa, tuntuu, että kaikki kaatuu niskaan.)

Vierailija
6/8 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raittiilla ilmalla ja kävelylenkillä. Hanki koira.

Vierailija
7/8 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnalla ja terveellisella ruoalla. Tekemällä jotain mieluisaa ja tapaamalla uusia ihmisiä. Pois ajattelutapa; "syy on muissa, ei minussa", ottamalla vastuun omista teosta ja jokapäiväisestä elämästä. Itsekäskin saa olla (tiettyyn rajaan asti), eli hoida itseäsi !!

Vierailija
8/8 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tarkoitus kuutosta alapeukuttaa:( anteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän