Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekoan kohta jos en saa töitä

Vierailija
23.10.2013 |

Olen niin vihainen, katkera, väsynyt tähän pitkäaikaiseen työttömyyteen jonka seurauksena itsetuntoni on nollissa ja olen syrjäytynyt.
Ei ole mitään toivoa rakentaa tulevaisuuttaan kun sille ei ole edes peruspohjaa eli toimeentuloa, töitä.
Ihan paskaa tällainen elämä. Meitähän on jo se 400 000.. Varmaan hieno tulevaisuus tiedossa kun levottomuus lisääntyy, mielenterveysongelmat jne. Itse koen olevani vielä vahvimmasta päästä, että vähän pelottaa kyllä itseänikin. Olen jo 25 ja tehnyt töitä ehkä yhteensä 1,5 v. jos sitäkään. Tässä hyvä kirjoitus aiheesta http://veikkohuuska.puheenvuoro.uusisuomi.fi/142520-tyottomyys-turmelee-nuoren
Ja voin sanoa että kyllä, olen menettänyt uskoni tähän yhteiskuntaan, enkä todellakaan enää kiinnosta edes hävetä toimeentulotukiasiakkaan, olen ihan viaton uhri tähän tilanteeseen, häpeä on ihan tarpeeksi suuri pitää omana tietonaan että on kelpaamaton minnekään. Kiitos yhteiskunta kun pilasit elämäni.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt  viimeistään kannattaa hankkia joku harrastus jossa pääset toteuttamaan itseäsi!

Vierailija
2/35 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa eikä aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yhteiskunta pilasi elämäsi? Itse et ole mitenkään syyllinen omaan tilanteeseesi? Yhteiskunta on sopivan abstrakti asia, jota voi aina mainiosti syyttää kun itsellä menee huonosti.

Vierailija
4/35 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioko on jo suoritettu? Opiskelepa sairaanhoitajaksi ja muuta vaikka Norjaan.

Vierailija
5/35 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 10:58"]

Olen niin vihainen, katkera, väsynyt tähän pitkäaikaiseen työttömyyteen jonka seurauksena itsetuntoni on nollissa ja olen syrjäytynyt.
Ei ole mitään toivoa rakentaa tulevaisuuttaan kun sille ei ole edes peruspohjaa eli toimeentuloa, töitä.
Ihan paskaa tällainen elämä. Meitähän on jo se 400 000.. Varmaan hieno tulevaisuus tiedossa kun levottomuus lisääntyy, mielenterveysongelmat jne. Itse koen olevani vielä vahvimmasta päästä, että vähän pelottaa kyllä itseänikin. Olen jo 25 ja tehnyt töitä ehkä yhteensä 1,5 v. jos sitäkään. Tässä hyvä kirjoitus aiheesta http://veikkohuuska.puheenvuoro.uusisuomi.fi/142520-tyottomyys-turmelee-nuoren
Ja voin sanoa että kyllä, olen menettänyt uskoni tähän yhteiskuntaan, enkä todellakaan enää kiinnosta edes hävetä toimeentulotukiasiakkaan, olen ihan viaton uhri tähän tilanteeseen, häpeä on ihan tarpeeksi suuri pitää omana tietonaan että on kelpaamaton minnekään. Kiitos yhteiskunta kun pilasit elämäni.

[/quote]

Joutavaa ruikutusta. Aina voi kouluttautua ja muuttaa muualle. Yhteiskunnan tehtävä ei ole työllistää, eikä se kenenkään elämää pilaa, vaan jokainen voi pilata oman elämänsä ihan itse. Suomalainen yhteiskunta päinvastoin tukee hyvin avokätisesti huonosti toimeentulevia, työttömiä jne, ja näin tuleekin tehdä.

Vierailija
6/35 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajan työ ei sovi fysiikkani takia ja ehkä ei muutenkaan minua mm.  huimaa jos edes näen jotakuta rokotettavan..
Ei ole rahaa muuttaa ulkomaille, enkä aio luopua lemmikeistäni nyt ovat jo vanhoja.

Vierailija
7/35 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se on se ulkomaa, jossa on kaikille töitä?

Vierailija
8/35 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kun se kouluttautuminen ei riitä, ikuisestiko koulun penkillä?

Vierailija
9/35 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat ihmiset ovat maailman parhaita keksimään selityksiä. Muuta he eivät sitten olekaan vielä keksineet.

Vierailija
10/35 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 14:52"]

Missä se on se ulkomaa, jossa on kaikille töitä?

[/quote]

Kreikka ja Espanja

Vierailija
11/35 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 14:51"]

Sairaanhoitajan työ ei sovi fysiikkani takia ja ehkä ei muutenkaan minua mm.  huimaa jos edes näen jotakuta rokotettavan..
Ei ole rahaa muuttaa ulkomaille, enkä aio luopua lemmikeistäni nyt ovat jo vanhoja.

[/quote]

LOL

Vierailija
12/35 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan joukkoon. Meitä muitakin seonneita on jo aika paljon.

Vierailija
13/35 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ala kerätä euro kerrallaan ja kun ne riittävät matkusta Pohjois-Ruotsiin. Matkarahoja kerätessäsi selvitä työpaikka-asiat.

Vierailija
14/35 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama tilanne, paitsi ikää ja työkokemusta on muutama vuosi enemmän. Älkää tulko sanomaan, että niitä töitä on. Ei niitä ole. Mulla on kuitenkin monella tapaa asiat hyvin. Entä ne kymmenet tuhannet nuoret, joilla ei ole.

En kuitenkaan syytä yhteiskuntaa tilanteestani. Se on minut kouluttanut ilmaiseksi, vaikka niillä tutkinnoillani ei mitään teekään.

Vierailija
15/35 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 14:53"]

Mitäs kun se kouluttautuminen ei riitä, ikuisestiko koulun penkillä?

[/quote]

Opiskele niin kauan, että jonkin alan kirjasta lopulta löydät vastauksen.

Vierailija
16/35 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No tässähän ne ap:n "yhteiskunnan aiheuttamat ongelmat" tulivatkin: en voi, en halua, en viitsi. Noin niinkuin pelkistettynä.

Vierailija
17/35 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioko muuten joku oikotie onneen on? (en ole ap.)

Vierailija
18/35 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen vasta soitettiin töiihn yhteen siivousfirmaan, jouduin kuitenkin kieltäytymään kun sain töitä omalta alalta.. sitä ennenkin olisin päässyt erääseen toiseen siivousyritykseen.. mikä piru tää juttu on, ettei töitä muka ole? Itse olen päässyt AINA töihin kun olen halunnut. Kivittäkää vaan. Mutta se on kuule mentävä sinne missä niitä töitä on ja reippaasti otettava vastaan myös ne siivoushommat sun muut. Perse ylös ja töitä ettimään!!!

Vierailija
19/35 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestäni työttömyys on tasan ja tarkkaan kranttuutta/laiskuutta ja ennenkaikkea tyhmyyttä! Aina töitä tekevälle löytyy.

Vierailija
20/35 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei sitten, luen sairaanhoitajaksi ja vihaan joka päivä työtäni koko loppuelämän ja kärsin siitä fyysisesti omalla tahdollani, tervetuloa sairasvuoteeseen tai vastaanotolle, saimpahan sentään töitä!

Tietenkin voin myös myydä lemmikkini ja muuttaa Ruotsiin, joku varmasti haluaa eläkeikäisiä lemmikkejä joilla jos jotakin traumaa taustojensa takia.

Kiitos mahtavista neuvoista av! Kyllähän sen arvasin ettei ketään oikeasti kiinnosta kun oma napa.