Sekoan kohta jos en saa töitä
Olen niin vihainen, katkera, väsynyt tähän pitkäaikaiseen työttömyyteen jonka seurauksena itsetuntoni on nollissa ja olen syrjäytynyt.
Ei ole mitään toivoa rakentaa tulevaisuuttaan kun sille ei ole edes peruspohjaa eli toimeentuloa, töitä.
Ihan paskaa tällainen elämä. Meitähän on jo se 400 000.. Varmaan hieno tulevaisuus tiedossa kun levottomuus lisääntyy, mielenterveysongelmat jne. Itse koen olevani vielä vahvimmasta päästä, että vähän pelottaa kyllä itseänikin. Olen jo 25 ja tehnyt töitä ehkä yhteensä 1,5 v. jos sitäkään. Tässä hyvä kirjoitus aiheesta http://veikkohuuska.puheenvuoro.uusisuomi.fi/142520-tyottomyys-turmelee-nuoren
Ja voin sanoa että kyllä, olen menettänyt uskoni tähän yhteiskuntaan, enkä todellakaan enää kiinnosta edes hävetä toimeentulotukiasiakkaan, olen ihan viaton uhri tähän tilanteeseen, häpeä on ihan tarpeeksi suuri pitää omana tietonaan että on kelpaamaton minnekään. Kiitos yhteiskunta kun pilasit elämäni.
Kommentit (35)
Siis yhteiskunta pilasi elämäsi? Itse et ole mitenkään syyllinen omaan tilanteeseesi? Yhteiskunta on sopivan abstrakti asia, jota voi aina mainiosti syyttää kun itsellä menee huonosti.
Lukioko on jo suoritettu? Opiskelepa sairaanhoitajaksi ja muuta vaikka Norjaan.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 10:58"]
Olen niin vihainen, katkera, väsynyt tähän pitkäaikaiseen työttömyyteen jonka seurauksena itsetuntoni on nollissa ja olen syrjäytynyt.
Ei ole mitään toivoa rakentaa tulevaisuuttaan kun sille ei ole edes peruspohjaa eli toimeentuloa, töitä.
Ihan paskaa tällainen elämä. Meitähän on jo se 400 000.. Varmaan hieno tulevaisuus tiedossa kun levottomuus lisääntyy, mielenterveysongelmat jne. Itse koen olevani vielä vahvimmasta päästä, että vähän pelottaa kyllä itseänikin. Olen jo 25 ja tehnyt töitä ehkä yhteensä 1,5 v. jos sitäkään. Tässä hyvä kirjoitus aiheesta http://veikkohuuska.puheenvuoro.uusisuomi.fi/142520-tyottomyys-turmelee-nuoren
Ja voin sanoa että kyllä, olen menettänyt uskoni tähän yhteiskuntaan, enkä todellakaan enää kiinnosta edes hävetä toimeentulotukiasiakkaan, olen ihan viaton uhri tähän tilanteeseen, häpeä on ihan tarpeeksi suuri pitää omana tietonaan että on kelpaamaton minnekään. Kiitos yhteiskunta kun pilasit elämäni.
[/quote]
Joutavaa ruikutusta. Aina voi kouluttautua ja muuttaa muualle. Yhteiskunnan tehtävä ei ole työllistää, eikä se kenenkään elämää pilaa, vaan jokainen voi pilata oman elämänsä ihan itse. Suomalainen yhteiskunta päinvastoin tukee hyvin avokätisesti huonosti toimeentulevia, työttömiä jne, ja näin tuleekin tehdä.
Sairaanhoitajan työ ei sovi fysiikkani takia ja ehkä ei muutenkaan minua mm. huimaa jos edes näen jotakuta rokotettavan..
Ei ole rahaa muuttaa ulkomaille, enkä aio luopua lemmikeistäni nyt ovat jo vanhoja.
Laiskat ihmiset ovat maailman parhaita keksimään selityksiä. Muuta he eivät sitten olekaan vielä keksineet.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 14:52"]
Missä se on se ulkomaa, jossa on kaikille töitä?
[/quote]
Kreikka ja Espanja
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 14:51"]
Sairaanhoitajan työ ei sovi fysiikkani takia ja ehkä ei muutenkaan minua mm. huimaa jos edes näen jotakuta rokotettavan..
Ei ole rahaa muuttaa ulkomaille, enkä aio luopua lemmikeistäni nyt ovat jo vanhoja.
[/quote]
LOL
Tervetuloa vaan joukkoon. Meitä muitakin seonneita on jo aika paljon.
[/quote]
Ala kerätä euro kerrallaan ja kun ne riittävät matkusta Pohjois-Ruotsiin. Matkarahoja kerätessäsi selvitä työpaikka-asiat.
Täällä sama tilanne, paitsi ikää ja työkokemusta on muutama vuosi enemmän. Älkää tulko sanomaan, että niitä töitä on. Ei niitä ole. Mulla on kuitenkin monella tapaa asiat hyvin. Entä ne kymmenet tuhannet nuoret, joilla ei ole.
En kuitenkaan syytä yhteiskuntaa tilanteestani. Se on minut kouluttanut ilmaiseksi, vaikka niillä tutkinnoillani ei mitään teekään.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 14:53"]
Mitäs kun se kouluttautuminen ei riitä, ikuisestiko koulun penkillä?
[/quote]
Opiskele niin kauan, että jonkin alan kirjasta lopulta löydät vastauksen.
[/quote]
No tässähän ne ap:n "yhteiskunnan aiheuttamat ongelmat" tulivatkin: en voi, en halua, en viitsi. Noin niinkuin pelkistettynä.
Eilen vasta soitettiin töiihn yhteen siivousfirmaan, jouduin kuitenkin kieltäytymään kun sain töitä omalta alalta.. sitä ennenkin olisin päässyt erääseen toiseen siivousyritykseen.. mikä piru tää juttu on, ettei töitä muka ole? Itse olen päässyt AINA töihin kun olen halunnut. Kivittäkää vaan. Mutta se on kuule mentävä sinne missä niitä töitä on ja reippaasti otettava vastaan myös ne siivoushommat sun muut. Perse ylös ja töitä ettimään!!!
Minunkin mielestäni työttömyys on tasan ja tarkkaan kranttuutta/laiskuutta ja ennenkaikkea tyhmyyttä! Aina töitä tekevälle löytyy.
Okei sitten, luen sairaanhoitajaksi ja vihaan joka päivä työtäni koko loppuelämän ja kärsin siitä fyysisesti omalla tahdollani, tervetuloa sairasvuoteeseen tai vastaanotolle, saimpahan sentään töitä!
Tietenkin voin myös myydä lemmikkini ja muuttaa Ruotsiin, joku varmasti haluaa eläkeikäisiä lemmikkejä joilla jos jotakin traumaa taustojensa takia.
Kiitos mahtavista neuvoista av! Kyllähän sen arvasin ettei ketään oikeasti kiinnosta kun oma napa.
Nyt viimeistään kannattaa hankkia joku harrastus jossa pääset toteuttamaan itseäsi!