Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä nollatoleranssi lastenne kiroiluun?

Vierailija
09.09.2020 |

Mulla on kaksi alle 11-vuotiasta poikaa ja varsinkin kun pelaavat niin tiukissa kohdissa pääsee vittuja ja saatanoita. Joskus kiukkuisena kiroilee myös. En ole puuttunut yksittäiseen sanaan, mutta jos alkaa kunnon sadattelu niin olen käskenyt siivoamaan suunsa. Jos ei auta, niin sitten alkaa viikkorahan vähennys 50 senttiä kerrallaan. Nämä ovat toistaiseksi hillinneet jos meno alkaa käydä turhan railakkaaksi. Koulussa tms eivät käytä roisia kieltä. On vaan vähän ristiriitainen olo. Itse sain remmistä pienenä jos kehtasin sanoa ainuttakaan kirosanaa. Olen huomannut että mitä enemmän annan kiroilulle huomiota, sitä enemmän lapset niitä sanoja käyttävät.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Tyttö 11-v

Vierailija
2/4 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat kiroilevat itse, ei ole varaa kieltää kiroilua lapsiltakaan.

Ymmärsin tosin, että ap ei käytä kirosanoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat kiroilla kun kiroilen itsekin. Julkisilla paikoilla pitää kiinnittää huomio siistimpään puheeseen. Onnistunut vuodesta 2009.

Vierailija
4/4 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nollatoleranssi, kun ei ole ollut tarvetta puuttua kielenkäyttöön. Sen verran harvoin on ikinä mitään "rumia sanoja" lipsahdellut meidän nyt 16-vuotiaan suusta.

Kotonani oli nollatoleranssi, jopa niin pitkälle vietynä, että Dingon Nahkatakkinen tyttö oli aina "nähnyt Helsingin"... Ei kamalasti auttanut mun suun siistimisessä, muuten kuin kotioloissa (jolloin kyllä meinasi lipsahdella useinkin ja lipsahtelikin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi