Miksi katsot koko ajan kännykkää etkä lastasi tai ole lapsesi kanssa?
Onko joku kuolemassa kaikilta koko ajan vai mikä se on hätä, että sitä ei voi hetkeksikään jättää pois.
Tässä keväällä olin Tampereella menossa bussilla sukulaisen luokse ja ajatteln, että onpa surullista, kun kiinnitän huomiota siihen, että yksi äiti juttelee lapsensa kanssa koko ajan ja vastailee kysymyksiin sekä selittää mitä tehdään ja milloin jäädään pois. Miksi nämä ovat nykyänä harvinaista.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että tuo teinipoika kiusaantuisi, jos äiti olisi aina katselemassa touhujaan...
Teinejä vasta pitääkin tarkkailla. Varsinkin nykyään, kun liikkuvat huonossa seurassa.
Ruutua tuijottavat äidit... Huokaus.... Mun vereni kiehus.
Joo. Sitten ihmettelevät, että miksi lasuja pukkaa. Eivät opeta pentujaan.
Olen aikuinen ihminen. Lapseton jos tähän liittyy. En jaksa enää yhtään käydä katsomassa omaa äitiäni, 65+, ei kukaan jaksa katsella kun toinen selaa kännykkää. Somettakoon rauhassa mutta minä en aikaani tuhlaa matkustamiseen sinne.
Vierailija kirjoitti:
Ruutua tuijottavat äidit... Huokaus.... Mun vereni kiehus.
Totesi hän ruutua tuijottaessaan.
Pienten lasten kanssa on raskasta olla 24/7.
Koska hän asuu n.200km päässä, niin ei voi koko ajan olla katsomassa ja olemassa kanssa.
Lapset nyt pärjää. Enemmän huolettaa nämä tyypit, jotka ulkoiluttavat koiriaan nenä kännykässä kiinni eivätkä yhtään huomioi, mihin se maailman ihanin tappajakoira kiinnittää huomionsa.
Voisiko syy olla myös bussi? Se on tietty porukka, joka käyttää bussia kulkuvälineenä. Harva äiti henkilöautossa katsoo kännykkää kun joku muu perheenjäsen on kuskina.
Sama juttu ravintolassa tai kahvilassa. Toisissa kahviloissa/ ravintoloissa tavataan muita ja pidetään yllä perheen ja ystävien sosiaalisia suhteita ja toisissa tuijotetaan kännyä. Kyllä kännykän tuijottelu julkisella paikalla on alempaan keskiluokkaan kuulumisen vahva merkki nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Olen aikuinen ihminen. Lapseton jos tähän liittyy. En jaksa enää yhtään käydä katsomassa omaa äitiäni, 65+, ei kukaan jaksa katsella kun toinen selaa kännykkää. Somettakoon rauhassa mutta minä en aikaani tuhlaa matkustamiseen sinne.
Ei liity tähän, paitsi että parinkymmenen vuoden kuluttua sinusta tulee äitisi äiti.
Vierailija kirjoitti:
Lapset nyt pärjää. Enemmän huolettaa nämä tyypit, jotka ulkoiluttavat koiriaan nenä kännykässä kiinni eivätkä yhtään huomioi, mihin se maailman ihanin tappajakoira kiinnittää huomionsa.
Eivät muuten pärjää. Puhelintaan tuijottavien vanhempien lapset kasvavat vinoon.
Vierailija kirjoitti:
Mieti miten me äidit pärjäsimme heidän kanssaan ennen älylaitteita.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten kuvittelit kun menit hankkimaan lapsia?
Yksi lapsistani on tällä hetkellä ulkomailla, toinen töissä ja kolmas kaverin luona. Riittääkö nämä tekosyyn? Luojan kiitos ei ole enää pieniä lapsia, niiden äitejä saa näköjään arvostella ihan joka käänteessä.
Hyvä aloitus, olen ihmetellyt samaa. Isät tai äidit naama kiinni kännyssä ja lapsi vieressä yrittää saada huomiota. Esim tekee jotain temppua ja yrittää huutaa vanhempaa katsomaan. Mitähän näistä lapsista kasvaa? Enää ei edes lueta lapsille iltaisin vaan annetaan padi käteen.
Luulen, että tuo teinipoika kiusaantuisi, jos äiti olisi aina katselemassa touhujaan...