Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioeron ||-vaihe, kuka maksaa?

Vierailija
22.10.2013 |

|-vaihetta haettiin yhdessä, kakkosvaiheen taidan hoitaa minä.
Kenelle tulee lasku? Joudunko maksamaan yksin "kun kerran haen" vai puolitetaanko summa ja laitetaan kummalekin laskunsa?

Yritin googlata, en löydä. Olen kai tyhmä... :/

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksuhan ei ole iso. Minä maksoin sen, kun kerran avioeroa haettiin aloitteestani, mielestäni se on asiallista niin.

Vierailija
2/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei toisessa vaiheessa joo enää.... tiedän että toinenkin haluaa eron, mutta paskamainen mikä paskamainen, jättää mun tehtäväksi jotta itse "säästyisi papereiden käsittelyltä" ja ennen kaikkea maksuilta....  :// eka osa maksettiin puoliks.

Mut tuliko sulle siis siitä lasku? ei laitettu toiselle lainkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppup

Vierailija
4/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni molemmille tuli oma lasku automaattisesti kakkosvaiheesta

Vierailija
5/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai se on niin että hakija maksaa. Ei ole faktatietoa, mutta kaiken järjen mukaan olisi outoa että lasku osoitettaisiin jollekulle muulle kuin hakijalle. Ethän voi nettikaupastakaan tilata mitään tyylillä että mulle tää, toi toinen maksaa. Jos haluat eron, niin maksat sen. Eihän se summa edes ole iso. 

Vierailija
6/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haettiin eroa yhdessä, minä lupauduin maksamaan laskun. Ei se nyt niin suuri ollut, totesin vaan että laittavat laskun tulemaan mun osoitteeseen.

Vierailija
7/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko se lasku sitten on? En tiennyt, että erotessa lähetetään lasku :D

Vierailija
8/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä?! Halpa hinta vapaudesta.

Vierailija
9/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakija maksaa. Hain yksin I-vaiheessa, maksoin laskun. Hain yksin myös II-vaiheessa, lasku minulle.

Minulle oli tärkeää hakea eroa yksin eikä yhdessä. Exä oli todennäköisesti vain tyytyväinen, ettei hänen tarvinnut pulittaa mitään.

Vierailija
10/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasi yleensä maksaa.

Vierailija
11/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 20:47"]

[/quote]

Vaikka Suomi oikeusvaltio onkin, kyllä täälläkin oikeustoimista korvaus peritään. Ei niitä hommia siellä ilmaiseksi paiskita.

Vierailija
12/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä vuotta sitten oli 44 euroa tuo pelottava lasku. Se joka hakee (riippumatta kuka haki ekassa vaiheessa) maksaa.

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 20:47"]

[/quote]

Vierailija
13/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla katsomaan, että selitetäänkö täällä, mitkä ihmeen |- ja ||-vaihe! Meillä puhutaan I- ja II-vaiheista, eli ykkös- ja kakkosvaiheista. Miten noi äännetään ja missä vaiheessa niihin ryhdytään? Pystyviiva-vaihe? Onko avioliitto sitten sitä vaakaviiva-vaihetta?

Vierailija
14/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 23:13"]

Oli pakko tulla katsomaan, että selitetäänkö täällä, mitkä ihmeen |- ja ||-vaihe! Meillä puhutaan I- ja II-vaiheista, eli ykkös- ja kakkosvaiheista. Miten noi äännetään ja missä vaiheessa niihin ryhdytään? Pystyviiva-vaihe? Onko avioliitto sitten sitä vaakaviiva-vaihetta?

[/quote]

Mene muualle nussimaan pilkkua. Oletko olevinasi hauska, vai mitä vitun järkeä?

Vierailija
15/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 23:25"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 23:13"]

[/quote]

[/quote]

No ihmettelin vaan moista vaikeaa tapaa ilmaista asia, kun mun näppiksessä ainakin saa helpommin ton I-kirjaimen kuin ton pystyviivan. Kiroilusta ei taida ainakaan olla avuksi tässä!

Vierailija
16/25 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.oikeus.fi/5897.htm

virallista on käyttää kaiketi tätä iso I-kirjainta, mutta noh, jos et parempaa tekemistä keksi niin mikäs tässä, hienoa että sait sydämenasiasi täällä purettua...

Mielestäni | ja I ovat tarpeeksi lähellä toisiaan. Ja vaakaviivaa (sairaalassa kuolleeksi julistettavaa...) tämä tosiaan on ollut, heh kiitos vitsikkyytesi jaosta.

kiitos kaikille vastauksista.

Vierailija
17/25 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakijalle tulee lasku. Tämä on ihan varmaa omakohtaisesti koettua tietoa. 

Te voitte tietysti keskenänne sopia, kuka laskun maksaa. Minä en siihen ruvennut vaan maksoin ilomielin laskun siitä hyvästä, että saan eron virallistettua. 

Vierailija
18/25 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomasin, että ainakin meidän eron aikaan lasku tuli sille, jonka nimi oli ensimmäisenä, jos yhdessä haettiin. Parille tutulle annoin "vinkin" ja heilläkin se toimi, että tunkivat puolison nimen ensin siihen ja puoliso sai laskun. Harva sitä erossa jaksaa alkaa vääntämään jostain muutaman kympin laskusta, joten usein se sitten maksaa, jolle se luukusta kolahtaa.

Vierailija
19/25 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siinä paperissa ole ihan rasti ruutuun -systeemillä kysymys, että laitetaanko lasku hakijalle, puolisolle vai molemmille?

Me maksettiin I-vaihe puoliksi, toisen maksoin minä, kun ensimmäisenä ehdin hakemuksen laittaa sisään.

Vierailija
20/25 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin "olevinaan", olihan se hauska! =D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan