Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan katkaissut ystävyyttä kateuden takia?

Vierailija
22.10.2013 |

Itse olen todennut, että olen paljon tyytyväisempi omaan elämääni ja perheeseeni, kun katkaisin välit ystävääni, jolla tuntui aina kaikki olevan paljon paremmin. Oli paljon  hienompi talo, aina siisti ja sisustettu viimesen päälle, laspet fiksuja ja hyviä kaikessa mihin ryhtyivät, ystäväni aina hienosti kammattu ja puettu viimeisen muodin mukaan (vaikka rikkaruohoja kitkemässä), mies kiikutti jatkuvasti koruja ja kukkia ja koko perhe reissasi monta kertaa vuodessa jne. Olin aina pitkään todella huonotuulinen kun tapasin tätä ystävääni ja tunsin itseni ihan nollaksi hänen rinnallaan. Nyt kun tapailen vain ihan "tavisystäviäni", voin olla heidän kanssaan rento ja oma itseni. En siis ole katunut yhtään, että katkaisin välit. Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millainen ihminen muuten on kyseessä. Monet tuntemani "menestyjät" ovat sentyyppisiä ihmisiä muuten, mistä en pidä ollenkaan.

Toiseen suuntaan kyllä olen katkaissut välejä, alkoi ärsyttämään toisten kateus ja siitä johtuva epäasiallinen käytös, vaikken ole varakas tai "menestynyt".

Vierailija
2/94 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomaan että ystävä on kateellinen (eli syyttä suotta piikittelevä, vaikeuksistani vahingoniloinen) minua kohtaan, otan hajuraon..Itse en ole ollut kuin hyvällä tavalla kateellinen ystävilleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa laihtua, niin vannon, että kun tuloksia alkaa näkyä, niin kaverit kaikkoaa.

Vierailija
4/94 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt katkaissut välejä, mutta ottanut etäisyyttä. Ystävien näkemisestä pitäisi tulla hyvä mieli ja tuntea itsensä arvokkaaksi ja pidetyksi sellaisena kuin on. Jos joutuu miettimään, mitenhän ystävä nauraa mukana kun miehensä tai muut ystävät vähän naureskelevat minulle ja etenkin elämäntyylilleni  (ystävä on niin lojaali kieltämättä hieman lapselliselle ja ilkeyteen taipuvaiselle miehelleen, ettei ikinä puolustaisi minua noissa tilanteissa), on vaikea rentoutua ja nauttia yhteisistä hetkistä. 

Vierailija
5/94 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mieluummin hiukan pullero kuin vailla ystäviä.

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 17:55"]

Kokeilkaa laihtua, niin vannon, että kun tuloksia alkaa näkyä, niin kaverit kaikkoaa.

[/quote]

Vierailija
6/94 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 17:59"]

Eli mieluummin hiukan pullero kuin vailla ystäviä.

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 17:55"]

[/quote]

[/quote]

Jos haluat pitää ystäväsi, etenkin naispuoleiset semmoiset, niin ei kannata onnistua laihdutuksessa. Ne tulee olemaan yllättävän kiireisiä aina sut nähdessään ton jälkeen.

Vierailija
7/94 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä luulette että varakkaammat ystävät nauraisivat teille? Minulle ei ole tullut tuollainen ajatus mieleenkään. Mutta se johtunee siitä että en ole kateellinen ja minulla on hyvä itsetunto. Olen myös ihan itse valinnut elämänarvoni ja pidän niistä kiinni. Joten minulle on aivan yhdentekevää onko ihmisellä rahaa tai omaisuutta, ihmisen arvo on ihan eri asioissa. Yksi miljonääri piikitteli minua monta vuotta kun hän oletti että haluaisin samaa kuin hän. Meni aika monta vuotta että hän tajusi että en arvosta hänen rahojaan tippaakaan. Nykyään olemme hyviä ystäviä.

Vierailija
8/94 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväni luulee, että syynä oli kateus, mutta oikeasti syy oli asperger. As aiheuttaa useita sosiaalisesti vaikeita tilanteita. Parempi näin kuin lisää lihavia riitoja.

Vierailija
9/94 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 18:10"]

Miksi ihmeessä luulette että varakkaammat ystävät nauraisivat teille? Minulle ei ole tullut tuollainen ajatus mieleenkään. Mutta se johtunee siitä että en ole kateellinen ja minulla on hyvä itsetunto. Olen myös ihan itse valinnut elämänarvoni ja pidän niistä kiinni. Joten minulle on aivan yhdentekevää onko ihmisellä rahaa tai omaisuutta, ihmisen arvo on ihan eri asioissa. Yksi miljonääri piikitteli minua monta vuotta kun hän oletti että haluaisin samaa kuin hän. Meni aika monta vuotta että hän tajusi että en arvosta hänen rahojaan tippaakaan. Nykyään olemme hyviä ystäviä.

[/quote]

Kyse ei ole varakkuudesta, vaan muutenkin  näillä ihmisillä on elämässään asiat aika paljon paremmassa jamassa kuin mitä mulla. 

En ikinä kadehtisi ketään rahan takia. 

Vierailija
10/94 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta.. Ystäväni oli kauniimpi (jäin aina seinäkukkaseksi hänen rinnallaan) sosiaalinen (laukoi aina kaikesta huomautuksia, jotka tuntuivat eritoten miehiä kamalasti naurattavan).. Eivät nuo asiat yksistään vaikuttaneet ystävyyteemme ensimmäisinä vuosina juuri lainkaan, hän oli kuitenkin hyvä ystävä. Myöhemmin hän kuitenkin eteni elämässään nopeammin kuin minä, vaikka olin itse tehnyt jo suunnitelmat monesta eri elämänalasta, hän ikään kuin otti yhtäkkiä varaslähdöt niihin. Tulin sitten jälleen "hyvänä" kakkosena ja aloin piikittelemään häntä...

Lopulta kumpikaan ei enää kestänyt tilannetta. Myönnän että suuri vika oli minussa, koska en kyennyt enää olemaan täysin onnellinen ystäväni puolesta, mutta väsyin olemaan ainainen kakkonen. Olemme olleet pari vuotta kuulematta toisistamme yhtään mitään. Välillä on kova ikävä ja tiedämme tämän olevan vain välivaihe, kyllä sitä vielä joskus varmaan ollaan tekemisissä. Mutta se kumpi ottaa aloitteen, voi olla mysteeri vielä pitkään.. :)

Vierailija
11/94 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tästä voimme päätellä että kaikki hoikat ja laihat ovat yksinäisiä..

Vierailija
12/94 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en, mutta kyllä se jonkun verran vaikuttaa ystävyyteen kun itse kituuttaa toimeentulon rajoilla, mutta ystävällä on miehensä kautta melko rajattomasti rahaa. En hirveästi enää jaksanut toivotella hyvää matkaa kolmannelle ulkomaanmatkalle tänä vuonna. Ihan pieni kateuden peikko nostaa päätään.

Vierailija
13/94 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 18:22"]

[/quote]siksikö mulla ei koskaan ole ollut kavereita? Ja nyt sit jos vielä tutustuis näin keski-iässä, kun alkaa olla normaalimman tukevahko niin vois nyt yhtäkkiä saada?

Vierailija
14/94 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viilentänyt välit ja pysyttelen erossa. 

Tämä ns ystäväni tuntui olevan minulle kateellinen kaikesta. Siitä etten olut eronnut, vaikka meni huonosti jossain vaiheessa. Siitä, että minulla oli omistusasunto. työpaikastani, lomamatkoista, harrastuksestani jne. Jatkuvaa vittuilua, piikittelyä ja ties mitä. Ilkeä akka, jolta kaikki ystävyyssuhteet kariutuvat aina. Tuntuu, ettei hän tuonut juuri mitään hyvää elämääni ja vei vain energiat. 

Vierailija
15/94 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tuonne toiseen ketjuun aiheesta (Syitä ystävyyden katkaisuun). Kyllä, otin etäisyyttä ihmiseen, joka oli kateellinen parisuhteestani ja lapsista. Itse on sinkku.

Ihan kuin minun pitäisi kokea syyllisyyttä siitä, kun olen naimisissa ja äiti.

Vierailija
16/94 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 18:47"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 18:22"]

[/quote]siksikö mulla ei koskaan ole ollut kavereita? Ja nyt sit jos vielä tutustuis näin keski-iässä, kun alkaa olla normaalimman tukevahko niin vois nyt yhtäkkiä saada?

[/quote]

Joo ihan sama ongelma ollut mullakin aina. =D Olenkin ihmetellyt että mitä teen aina väärin kun ystäviä en ole saanut pidettyä tai en ole saanut hankittua lisää ja nämä pulleammat on vaan saaneet koko ajan hankittua lisää ystäviä. Oon sitten ajatellut että olen vaan niin paska luonne mutta ehkä se on se kateus ja vielä kun on ihan nättikin. 

Tosin on niitä vastoinkäymisiäkin ollut. Masennus ja lihominen, nyt taas hoikka laihdutettuani. 

Vierailija
17/94 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on ainakin helpompi viettää aikaani ystävien kanssa, jotka ovat suunnilleen samoilla viivoilla kanssani. Eli eivät huomattavasti kauniimpia, fiksumpia, rikkaampia tai menestyneempiä kuin minä. Heidän seurassaan voin olla oma itseni. Siksi tapaan nykyään erittäin harvoin entistä bestistäni, jonka elämä on kuin elokuvaa.

Vierailija
18/94 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö koskaan lue ketjun ensimmäistä kirjoitusta kokonaan. Tännekin tuli kommentoimaan porukkaa, jotka olivat katakisseet välit kateelliseen ystävään, vaikka täällä käsiteltiin ihan päinvastaista tilannetta. Eli sitä että OLET ITSE OLLUT JOLLEKIN KATEELLINEN.

Vierailija
19/94 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 18:53"]

Minun on ainakin helpompi viettää aikaani ystävien kanssa, jotka ovat suunnilleen samoilla viivoilla kanssani. Eli eivät huomattavasti kauniimpia, fiksumpia, rikkaampia tai menestyneempiä kuin minä. Heidän seurassaan voin olla oma itseni. Siksi tapaan nykyään erittäin harvoin entistä bestistäni, jonka elämä on kuin elokuvaa.

[/quote]

Näinpä.. Kyllä se on helppo yhdessä ponnistaa samalta viivalta:) 

Vierailija
20/94 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 18:56"]

Ettekö koskaan lue ketjun ensimmäistä kirjoitusta kokonaan. Tännekin tuli kommentoimaan porukkaa, jotka olivat katakisseet välit kateelliseen ystävään, vaikka täällä käsiteltiin ihan päinvastaista tilannetta. Eli sitä että OLET ITSE OLLUT JOLLEKIN KATEELLINEN.

[/quote]

Suomen kieli nyt vaan on niin jännä, että kaikki vastaajat on kuitenkin vastanneet otsikon kysymykseen...