Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö lapsen kanssa aktiivisesti touhuava mummoäiti ja pappaisä?

Vierailija
22.10.2013 |

Tarkoitan nyt sellaisia 35v+ vanhempia, joilla ihan pieniä lapsia.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 16:22"]

Minä tunnustan! Sen lisäksi, että olen +35 mummoäiti, niin surkuttelen teitä teiniäidit, sillä ketkään muut kuin teiniäidit eivät parhaalla tahdollakaan voi luulla ikäistäni mummoksi.

Minulla on aikaa hössöttää lapsieni kanssa, sillä olen järjestänyt asiani siten, ettei minun juuri nyt tarvitse tehdä muuta. Ei tarvitse laukata sossussa, kun on hemmetin hyvä äitiyspäiväraha, rikas mies ja kotia hoitaa aika pitkälle siivooja.

Tajuan kyllä ärsyttäväni sinua, sillä suurella todennäköisyydellä, varsinkin jos lapsesi on tytär, olet 35-vuotiaana mummo.

Teiniäitiys kun on kovin periytyvää.

[/quote]

Jos oli aloitus ärsyttävä, niin oli kyllä tämäkin kirjoitus. Ihmeellistä yleistämistä ja vihamielisyyttä kummassakin tekstissä. Ei elämä ole niin mustavalkoista, että tietyn ikäisenä on joko mummomainen muumioäiti tai persettä jakava sossun asiakas.

Itse olin alle parikymppinen esikoisen saadessani, en juossut sossussa kertaakaan ja mies opiskeli hyväpalkkaiseen ammattiin korkeakoulussa. Menin itse opiskelemaan lapsen ollessa neljän vanha ja nyt "vanhana" on hyvä ammatti ja tulotaso. Nuorempana oli tiukempaa, mutta silloin oli ihana nuoruus ja koko elämä edessä, se kompensoi rahapulaa. Lapsen kanssa touhuttiin ja nautittiin elämästä täysillä.

Nyt kohta nelikymppisenä olen edelleen pienen iltatähden äiti, en ole vielä mummo, koska esikoiseni opiskelee eikä aio perheytyä vielä moneen vuoteen. Nautin äitiydestä myös tämän ikäisenä, hienoa aikaa ihan niin kuin nuorempanakin.

Eikohän lopetettaisi tällainen toistemme mollaaminen? Äitejä ollaan kaikki, iästä viis.

Vierailija
42/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä mummoäidit ovat provosoituneet tässä ketjussa :) Näin sivusta seuraavana, On sitä muitakin kuin mummoäitejä ja teiniäitejä, on myös meitä jotka saimme lapselle "normaalissa" lapsentekoiässä ;) Kyllä minuakin vähän naurattaa kaupungilla nämä tantat, joilla on parivuotias rattaissa..ovat niin vanhan näköisiä, ihan oikeasti kuin mummoja. Samaan aikaan tien toisella puolella kävelee saman ikäinen nainen teinilapsensa kanssa, ja kontrasti on melkoinen. Eihän siinä mitään, mutta kyllä se vähän huvittaa, vaikka ei olekaan maailman kiinnostavin asia.. Tai vauvakerhossa ihan oikeasti luulin erästä äitiä lapsensa mummoksi, oli niin järkyttävällä tavalla ikääntynyt se mamma. Ihan laittoi miettimään, kuinka siinä iässä on enää edes mahdollista hedelmöittyä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja huvittavinta siinä on, että en tietenkään tiedä ovatko he lapsen mummoja..  ehkä siinä onkin yksi sukupolvi välissä.

Vierailija
44/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites jos on itse saanut lapsensa nuorena ja omat lapset saavat omansa nuorena? Sitähän voi oikeasti olla isovanhempi nelikymppisenä tai jopa nuorempanakin. Saavatko nämä mummot ja papat touhuta lastenlasten kanssa, vai sallitaanko tässä kohtaa poikkeus?

Vierailija
45/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoäiti tässä myös moikka. Kohta lähden lasten kanssa uimaan ja huomenna on vuorossa lastenteatteria illalla. Päivän touhuamme varmaan ulkoillen ja retkeillen.

Ja kuinka rakkaita vauvat olivatkaan. Kun nuoret äidit kyllästyneinä työnsivät vauvansa muiden syliin, tokaisten "ota tuo, että pääsen tupakalle", minä mummoäiti hurmaantuneena ihailin vauvan hymykuoppaa ja ihmettelin uutta elämää.

Mutta nyt pitää lähteä. Voitte jäädä lisää ärsyyntymään ja antamaan lasten puuhailla yksin tai toisten sylissä, kun ette nuorina äiteinä jaksa niistä välittää :)

Vierailija
46/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taisi nyt se kalikka kalahtaa, kun ollaan kaikkia nuoria äitejä mustamaalaamassa. Ja nuori äitihän oli sinun ikääsi verraten alle 30-vuotias? :D

Vierailija
47/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, miten noin pahasti kolahti?:O

Huh huh :)

Vierailija
48/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on kyllä miehensä kanssa jo nelikymppinen, kunhan vaan usein huomaan olevani hääräämässä lasten kanssa melko aktiivisesti puistossa ja uimahallissa. Usein törmään toisaalla kommenttiin siitä, miten ärsyttävää sellainen on, kun vanhemmat ei anna lastensa olla rauhassa ja keksiä itse tekemistä. 

Hmm se kyllä tuli mieleen, että toivottavasti vasta haudassa olen siinä mielentilassa, että olen "juoksuni juossut". Ihan karseeta ja johtaa varhaiseen dementiaan, jos pitää jo nyt asettua kiikkustuoliin jälkikasvua tuijottamaan. Onhan kotona hyvä olla, mutta vain kotiin on kyllä moni tuttu dementoitunut ennenaikaisesti.

Vierailija
49/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä kukaan ei tarkoita, että istuisit kiikkustuolissa vaan keksisit itsellesi mukavaa tekemistä, jos lapsesi ovat jo sen ikäisiä että haluavat mennä ja tehdä asioita itse kavereiden kanssa. Silloinhan se perässä touhottava mamma ei ole kaikkein toivotuin asia ;)

Vierailija
50/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ketään pitäisi ärsyttää se miten joku äiti tai isä oman lapsensa kanssa on? Ellei sitten kyse ole selkeästä hyväksikäytöstä, henkisestä tai fyysisestä alistamisesta, pahoinpitelystä tai muusta kaltoinkohtelusta. Jokainen tietää miten oman lapsen kanssa parhaiten selviää.

t: sekä nuori äiti (eka kierros) että mummoäiti (toinen kierros)

Vierailija
51/52 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
52/52 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 15:56"]Joo. Mä olen sellainen, ja ihan **tun ärsyttävä.

[/quote] Mäkin oon. Paitsi nyt oon jo yli 45 oleva vanhus jolla kouluikäinen lapsi. Hyi helvetti, mikä seniili!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi