Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö lapsen kanssa aktiivisesti touhuava mummoäiti ja pappaisä?

Vierailija
22.10.2013 |

Tarkoitan nyt sellaisia 35v+ vanhempia, joilla ihan pieniä lapsia.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, en ole mummoäiti itse vaan reilusti mummo, sellaisten mummoäitien ikäinen, en ole ollut teiniäiti eikä tytärkään, molemmat avioliitossa ennen lasten hankintaa. Se vaan joskus naurattaa kun minua luullaan lapsenlapsen äidiksi..ja sitten ne alkaa latsomaan pitkään kun ovat jotkut pienten äidit jopa minua vanhemman näköisiä. Ei voisi paremmin olla, kyllä ne lapset kannattaa hankkia nuorena niin ei tule mummo ongelmaa!

Vierailija
22/52 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, toivottavasti ap ei ole niitä äitejä jotka tuohuavat lasten kanssa niin aktiivisesti että häiritsevät muita lapsia. Näitä lastensa kanssa nauttivia mammoja näkee mm. leikkipuistoissa ja huvipuistoissa. Tiedättekö mitä tarkoitan?

Äidit leikkivät ja touhuavat oman lapsen kanssa niin intensiivisesti että vievät tilan ja vuoron muilta lapsilta. Meinasin tikahtua nauruun eräässä lasten tapahtumassa missä muutama äiti jorasi lasten discossa vauva sylissään. Kumpi nautti enemmän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitti vaan ap, olen 35 ja en kyllä pidä itseäni mummona.

Vierailija
24/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mä olen sellainen, ja ihan **tun ärsyttävä.

Vierailija
25/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh :D eiks semmosen pitäs ärsyttää, joka EI tee mitään lasten kaa?

Vierailija
26/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG en tajunnutkaan että tästäkin asiasta voisi hermostua. KIITOS AP!

Jees, nyt on palkokasvit syvällä sieraimessa, ah.

Vierailija
27/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa, jos se ärsyttää, että vanhemmat antaa lapsilleen aikaa ja pitää niistä huolta. Aika kieroutuneeks on mailma menny.

Vierailija
28/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. :) Tuo alkaa muutenkin olla ihan normaali ruuhkavuosi-ikä.

Vierailija
29/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Montako 35-vuotiasta isovanhempaa tunnet, ap?

Vierailija
30/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ärsyttääkö sua alle 30v äiti jolla on monta lasta ja joka myös touhuaa lastensa kanssa?

Tai no ei tarvitse olla edes montaa lasta, edes se yksi. Ärsyttääkö sua sellainen? :)

Vierailija
31/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 15:55"]

[/quote]

Ei, jos ei se mene väärällä tavalla yli, kuten yhdellä ystävälläni. Lasta ei voi antaa edes toisten äitien syliin, koska "hän nyt ei ole näitä lapsiaan kasvattamassa vasemmalla kädellä". Ja siis mieluummin taiteilee kuuman kahvikupin kanssa huiskiva vauva sylissään, kuin antaisi jonkun toisen hyvää hyvyyttään helpottaa omaa elämäänsä, ja kenties tarjota sille vauvallekin uuden kokemuksen.

Vierailija
32/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haahhhahhhaaahhhhahhah... Jooh, me olaan toooosii ärsyttäviä. Neljä lasta vieläpä!!!

Vierailija
33/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnustan! Sen lisäksi, että olen +35 mummoäiti, niin surkuttelen teitä teiniäidit, sillä ketkään muut kuin teiniäidit eivät parhaalla tahdollakaan voi luulla ikäistäni mummoksi.

Minulla on aikaa hössöttää lapsieni kanssa, sillä olen järjestänyt asiani siten, ettei minun juuri nyt tarvitse tehdä muuta. Ei tarvitse laukata sossussa, kun on hemmetin hyvä äitiyspäiväraha, rikas mies ja kotia hoitaa aika pitkälle siivooja.

Tajuan kyllä ärsyttäväni sinua, sillä suurella todennäköisyydellä, varsinkin jos lapsesi on tytär, olet 35-vuotiaana mummo.

Teiniäitiys kun on kovin periytyvää.

Vierailija
34/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ärsyttää ap:n kaltaiset ikärasistit

Vierailija
35/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 16:12"]

[/quote]

Ei, jos ei se mene väärällä tavalla yli, kuten yhdellä ystävälläni. Lasta ei voi antaa edes toisten äitien syliin, koska "hän nyt ei ole näitä lapsiaan kasvattamassa vasemmalla kädellä". Ja siis mieluummin taiteilee kuuman kahvikupin kanssa huiskiva vauva sylissään, kuin antaisi jonkun toisen hyvää hyvyyttään helpottaa omaa elämäänsä, ja kenties tarjota sille vauvallekin uuden kokemuksen.

[/quote]

Minulle iski joku todella syvä symbioosi esikoisen kohdalla. Ehkä syynä oli esikoisen vaikea synnytys ja välillä häviävät sydänäänet. En voinut antaa vauvaa ensimäisinä viikkoina kenenkään syliin. En vain voinut.

Samaa kertoi veljeni vaimo, kenen lapsi oli viety heti synnytyksen jälkeen teholle. Ei eka kuukausina antanut vauvaa edes äitinsä syliin:)

Veljen lapsi on jo 36 ja hyvin on itsenäistynyt ja oma esikoisenikin on saanut uusia kokemuksia muiden naisten syleistä ihan taatusti 23 ikävuoteen mennessä :)

Vierailija
36/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Jaa-a, liittyykö se muka jotenkin äidin ikään, että antaako vauvansa välillä muiden syliin vai ei? Mun kokemukseni mukaan on ihan vaan äidin luonteesta kiinni, luopuuko sekunniksi pikkukääröstään, kun vaikkapa taiteilee sen kuuman kahvin kanssa. Itseäni ärsyttää ne, jotka ei anna lasta sekunniksikaan pois tällaisissa tilanteissa ja selittävät sen esim. vierastamisella tms., vaikka kyse on vain siitä, että se vauva pysyy äidin sylissä ja piste. Mutta äidin ikään se ei liity.

Vierailija
37/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli nelikymppinen mummoäiti tässä hei. käytiin just kahden lapsen kanssa etsimässä yksi kauempana oleva geokätkö. huomenna ajattelimme lähteä kylpylään.

ai miksikö kerroin? ihan vain siksi, ettei ärsytyksenaiheet vain pääse loppumaan keneltäkään reppanalta. =D

Vierailija
38/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 16:26"]

[/quote]

[/quote]

Minulle iski joku todella syvä symbioosi esikoisen kohdalla. Ehkä syynä oli esikoisen vaikea synnytys ja välillä häviävät sydänäänet. En voinut antaa vauvaa ensimäisinä viikkoina kenenkään syliin. En vain voinut.

Samaa kertoi veljeni vaimo, kenen lapsi oli viety heti synnytyksen jälkeen teholle. Ei eka kuukausina antanut vauvaa edes äitinsä syliin:)

Veljen lapsi on jo 36 ja hyvin on itsenäistynyt ja oma esikoisenikin on saanut uusia kokemuksia muiden naisten syleistä ihan taatusti 23 ikävuoteen mennessä :)

[/quote]

Joo, no nyt oli kysymys jo yli 6kk ikäisestä vauvasta, ja tokasta lapsesta ilman traumaattista synnytystä. Kyseinen nainen vaan nyt suorittaa äitiyttään sellaisella apinan raivolla, että hyvä jos lapset siitä hengissä selviävät. Lisäksi on aivan törkeä miestään kohtaan koko ajan, ohjeistaa ja alistaa toisten kuullen miten huonosti mies hoitaa lapsia, jos ei siis koko ajan pysy metrin etäisyydellä niistä. Lapset on ihan terveitä ja normaaleja, paitsi tuo aivan älytön neuroottisuus kyllä tulee tekemään heille pahaa. Ja tuo isään kohdistuva törkeä kohtelu.

Vierailija
39/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ap:n irvimät vanhemmat ovat jo juoksunsa juosseet ja osaavat arvostaa lapsia ja perhe-elämää. Jos olet sattumoisin kuullut sellaisen sanan kuin kypsyminen ihmisenä, niin nämä vanhemmat, jotka sinusta lienevät jo toinen jalka haudassa ja toinen banaaninkuorella, ovat todella kypsiä vanhemmiksi ja haluavat pitää hyvää huolta lapsistaan. 

Vierailija
40/52 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 16:26"]

[/quote]

[/quote]

Jaa-a, liittyykö se muka jotenkin äidin ikään, että antaako vauvansa välillä muiden syliin vai ei? Mun kokemukseni mukaan on ihan vaan äidin luonteesta kiinni, luopuuko sekunniksi pikkukääröstään, kun vaikkapa taiteilee sen kuuman kahvin kanssa. Itseäni ärsyttää ne, jotka ei anna lasta sekunniksikaan pois tällaisissa tilanteissa ja selittävät sen esim. vierastamisella tms., vaikka kyse on vain siitä, että se vauva pysyy äidin sylissä ja piste. Mutta äidin ikään se ei liity.

[/quote]

Ei se joo välttämättä sinänsä liitykään. Tosin kyllä monesti nuoremmat äidit on myös keskimäärin rennompia, eikä lapsen saanti ole mikään uusi projekti, johon sitten keskitytään kaikella mahdollisella tarmolla, vaan ihan luonnollinen osa elämää vailla neuroottisia sääntöjä ja tavoitteita.

PS. olen itsekin 35v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän