Ärsyttääkö lapsen kanssa aktiivisesti touhuava mummoäiti ja pappaisä?
Tarkoitan nyt sellaisia 35v+ vanhempia, joilla ihan pieniä lapsia.
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 15:55"]
[/quote]
Ei ärsytä. Olen itsekin sellainen suhteellisen aktiivinen 47-vuotias monen pienen lapsen äiti.
Toisaalta mies on 31 ja on vielä aktiivisempi lasten harrastusten suhteen...
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 16:22"]
Minä tunnustan! Sen lisäksi, että olen +35 mummoäiti, niin surkuttelen teitä teiniäidit, sillä ketkään muut kuin teiniäidit eivät parhaalla tahdollakaan voi luulla ikäistäni mummoksi.
Minulla on aikaa hössöttää lapsieni kanssa, sillä olen järjestänyt asiani siten, ettei minun juuri nyt tarvitse tehdä muuta. Ei tarvitse laukata sossussa, kun on hemmetin hyvä äitiyspäiväraha, rikas mies ja kotia hoitaa aika pitkälle siivooja.
Tajuan kyllä ärsyttäväni sinua, sillä suurella todennäköisyydellä, varsinkin jos lapsesi on tytär, olet 35-vuotiaana mummo.
Teiniäitiys kun on kovin periytyvää.
[/quote]
Tämmöiset kommentit laittavat aina häpeämään toisten kaltaisteni "vanhemmalla iällä" äideiksi tulleiden puolesta. Uskokaa, ettemme kaikki ole tuollaisia puusilmiä.
Ärsyttää aina nii tajuttomasti kun näen alle 25v äitejä ja isiä, huoh jotain rajaa nyt :)
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 17:58"]
Ärsyttää aina nii tajuttomasti kun näen alle 25v äitejä ja isiä, huoh jotain rajaa nyt :)
[/quote]
Voi ei, sä olisit kiehunut punaisena jos minut oisit nähnyt 25 vuotiaana :D Neljä lasta!
Nöh, meitä on moneksi. Olen 45-vuotias mummo (akateeminen) ja en hirveästi hössötä.
Varsinainen ensisynnyttäjien ikä pääkaupunkiseudulla ei ole sen korkeampi kuin muuallakaan maassa, keski-ikää nostaa vain todella iäkkäät ensisynnyttäjät, joita on Helsingissä enemmän kuin muualla.
Minä tunnustan! Sen lisäksi, että olen +35 mummoäiti, niin surkuttelen teitä teiniäidit, sillä ketkään muut kuin teiniäidit eivät parhaalla tahdollakaan voi luulla ikäistäni mummoksi.
Minulla on aikaa hössöttää lapsieni kanssa, sillä olen järjestänyt asiani siten, ettei minun juuri nyt tarvitse tehdä muuta. Ei tarvitse laukata sossussa, kun on hemmetin hyvä äitiyspäiväraha, rikas mies ja kotia hoitaa aika pitkälle siivooja.
Tajuan kyllä ärsyttäväni sinua, sillä suurella todennäköisyydellä, varsinkin jos lapsesi on tytär, olet 35-vuotiaana mummo.
[/quote]
Minua ärsyttää vain tämä henkilö. Vielä pahempi tyyppi kuin mummoäidiksi nimittelijä.
[/quote]
Tästä kirjoituksesta näkee hyvin kuinka ikä tuo mukanaan viisautta, seesteisyyttä ja sydämen sivistystä. Not. Oikeasti muutunko minäkin tuollaiseksi nelikymppisenä? Apua!!!!
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 16:59"]
Mummoäiti tässä myös moikka. Kohta lähden lasten kanssa uimaan ja huomenna on vuorossa lastenteatteria illalla. Päivän touhuamme varmaan ulkoillen ja retkeillen.
Ja kuinka rakkaita vauvat olivatkaan. Kun nuoret äidit kyllästyneinä työnsivät vauvansa muiden syliin, tokaisten "ota tuo, että pääsen tupakalle", minä mummoäiti hurmaantuneena ihailin vauvan hymykuoppaa ja ihmettelin uutta elämää.
Mutta nyt pitää lähteä. Voitte jäädä lisää ärsyyntymään ja antamaan lasten puuhailla yksin tai toisten sylissä, kun ette nuorina äiteinä jaksa niistä välittää :)[/quote]
Tämäkin kirjoittaja vaikuttaa juuri sellaiselta kypsältä, viisaalta ja tasapainoiselta ihmiseltä, jollaiseksi nelikymppisiä kuvataan...
Mikähän mä olen - teiniäiti, normiäiti ja mummoäiti yhdessä paketissa kun lapset on tehty 21v, 23v, 30v ja 42v:) Saa ihan rauhassa ärsyttää ap:tä; kuopuksen kanssa laiteltiin just ruokaa, katsottiin jotain pikkutyttöjen tekemää hienoa musavideota youtubesta ja kohta pelataan.
Meillä ollaan lasten kanssa ja lapset saa mennä myös itsekseen, mua ärsyttää vain gurlaajavanhemmat ikään katsomatta.
Mitäköhän sitten ajatellaan tällaisen mummoäidin vanhemmista, kun he puuhaavat mun lapsien kanssa? Niin kuin esim. siellä se isomummimummi puuhailee lastenlastensa kanssa, eikö tajua ees hävetä, et on liian vanha lastenlastensa mummiksi?
Mummoäidit ja -isät ei ärsytä ellei ne ole ylitouhukkaita yhden lapsen vanhempia. Ne nimittäin ärsyttää iästä riippumatta! Useamman lapsen äitiä nimittäin huvittaa se tarmo, millä vanhemmat ainokaistaan paapoo ja ylihuolehtii...
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 20:45"]
Mummoäidit ja -isät ei ärsytä ellei ne ole ylitouhukkaita yhden lapsen vanhempia. Ne nimittäin ärsyttää iästä riippumatta! Useamman lapsen äitiä nimittäin huvittaa se tarmo, millä vanhemmat ainokaistaan paapoo ja ylihuolehtii...
[/quote]Mulla on kuusi lasta ja voin sanoa, että hellyydellä katselen esikoiseni vaimoa, joka yrittää täyttää jokaisen esikoisensa toiveen. Lapsenlapseni toiveen siis. Kesällä otin oikein vihaisen ilmeen kasvoilleni ja ilmoitin miniälleni, että "on se nyt kumma, ettei minuun mummuna luoteta niin paljon, että voisit mennä poikani kanssa saunaan, kun kerran tänne viikoksi tulitte."
Miniäparan kasvoilla oli järkyttynyt ilme, mutta hän luovutti parivuotiaan pojantyttäreni hoivaani hetkeksi. Oli vissiin käsitellyt asiaa poikani kanssa saunassa parin oluen ajan, koska tuli paljon rennompana takaisin, eikä edes yrittänyt väliin, kun luin tytölle jotain punahilkkaa, joka aikaisemmin oli ollut hänelle kauhistus sen sisältämän väkivallan takia. :D
Jokainen äiti toimii tavallaan. Mä niin toivon, että meille mummoillekin annetaan mahdollisuus.
11 kuulostaa hirveältä ihmiseltä!
Minäpä olen ollut teiniäiti sekä mummoäiti eli kaksinverroin ärsyttävä
11 kuulostaa hirveältä ihmiseltä!
Minäpä olen ollut teiniäiti sekä mummoäiti eli kaksinverroin ärsyttävä
[/quote]
Hei sinä itsestäsi ylpeä mamma!
Olen nuori äiti, jolla ollut viimeiset 3v vakipaikka, keskiverto äitiyspäiväraha. Oma firma, josta käteen jää 2000-4000€/kk.
Mies, jolla ok palkkainen työ, netto n. 3000€
Minulla on silti aikaa antaa jakamatonta huomiota 2-vuotiaalle tyttärelleni, vien häntä ja naapurin kahta lasta läheiseen puistoon noin tunnin ajaksi joka arkipäivä, että näiden lasten äiti, kerkeäisi siivoamaan tai laittamaan ruokaa.
Meillä ei käy siivooja, siivoan mielummin itse.
Ja ihan sama, joku varmasti minut tästä tunnistaakin.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 16:42"]
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 16:12"]
[/quote]
Ei, jos ei se mene väärällä tavalla yli, kuten yhdellä ystävälläni. Lasta ei voi antaa edes toisten äitien syliin, koska "hän nyt ei ole näitä lapsiaan kasvattamassa vasemmalla kädellä". Ja siis mieluummin taiteilee kuuman kahvikupin kanssa huiskiva vauva sylissään, kuin antaisi jonkun toisen hyvää hyvyyttään helpottaa omaa elämäänsä, ja kenties tarjota sille vauvallekin uuden kokemuksen.
[/quote]
Minulle iski joku todella syvä symbioosi esikoisen kohdalla. Ehkä syynä oli esikoisen vaikea synnytys ja välillä häviävät sydänäänet. En voinut antaa vauvaa ensimäisinä viikkoina kenenkään syliin. En vain voinut.
Samaa kertoi veljeni vaimo, kenen lapsi oli viety heti synnytyksen jälkeen teholle. Ei eka kuukausina antanut vauvaa edes äitinsä syliin:)
Veljen lapsi on jo 36 ja hyvin on itsenäistynyt ja oma esikoisenikin on saanut uusia kokemuksia muiden naisten syleistä ihan taatusti 23 ikävuoteen mennessä :)
[/quote]
Ei välttämättä liity ikään tämäkään...
Olenkohan mielestäsi tuollainen, kun olen aina leikkinyt lasteni kanssa paljon, myös julkisilla paikoilla. Myös nyt tokan lapsen kanssa, jonka saadessani olin 35. Esikoisen sain jo 30-vuotiaana, jolloin olin ehkä vielä niukasti mummoäiti-iän alapuolella, mutta toisaalta hänen kanssaan minulla oli paljon voimakkaampi symbioosi kuin kakkosen. Näin jälkikäteen ajateltuna olin vähän hysteerinen esikoisen kanssa, mutta ei se minusta pelkästään paha asia ole, jos nyt menee ohi leikki-ikään mennessä.
Ajattelinpa jopa vielä kokeilla, jos kolmannen saisi. Olisin silloin varmaan 39, apua...
Joo, no nyt oli kysymys jo yli 6kk ikäisestä vauvasta, ja tokasta lapsesta ilman traumaattista synnytystä. Kyseinen nainen vaan nyt suorittaa äitiyttään sellaisella apinan raivolla, että hyvä jos lapset siitä hengissä selviävät. Lisäksi on aivan törkeä miestään kohtaan koko ajan, ohjeistaa ja alistaa toisten kuullen miten huonosti mies hoitaa lapsia, jos ei siis koko ajan pysy metrin etäisyydellä niistä. Lapset on ihan terveitä ja normaaleja, paitsi tuo aivan älytön neuroottisuus kyllä tulee tekemään heille pahaa. Ja tuo isään kohdistuva törkeä kohtelu.
[/quote]
Ei ärsytä. Lähinnä minua voisi ärsyttää joku, joka ärsyyntyy milloin mistäkin. Mutta ei sellainenkaan tyyppi minua ärsytä, lähinnä säälittää. Jos joku on niin köyhä mieleltään, ettei osaa muuta kuin kadehtia, ärsyyntyä, ivailla sun sellaista, niin sellaisella on melko paska elämä.
ompa tyhmä aloitus. ei tosiaan toisten touhut haittaa..
[/quote]
Oho, ollaanko me nyt mummo- ja pappaikäisiä? Ensisynnyttäjien keski-ikä pääkaupunkiseudulla kuitenkin jo reippaasti yli 30v, että puolet on varmaan mummoäitejä jo täällä päin!
Anteeksi, jos aktiivisuutemme häiritsee, mutta kun meillä ei ole keinutuoleja, joissa viettää aikaa.