Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi äidit asettavat liikaa paineita ensisynnyttäjille?

Vierailija
22.10.2013 |

Toisen lapseni syntymän aikana naapurisynnnytyssalissa oli 1. lastaan synnyttävä suht nuori äiti. Olimme jatkossa samassa huoneessa synnytyksen jälkeen.

Tämä nuori äiti oli huolissaan siitä, että hän karjui täysillä ja kiroili kunnolla koko ponnistamisvaiheen. Hän kysyi, että ei kai se hänen huutonsa kuulunut mulle asti. Sanoin totuudenmukaisesti, että kuului, mutta ettei se minua mitenkään haitannut. Siis äiti oli huolissaan aiheuttamastaan metelistä. HALOO! Jos haluaa huutaa, niin ei kai sitä kriminalisoida!

Pitäisikö synnytyksen olla hajuton, mauton, näkymätön ja kuulumaton?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ymmärsin otsikon niin, että ensisynnyttäjien äidit, siis tulevat isoäidit, asettavat paineita tyttärilleen. Pynttäävät heidät täyteen erilaisia käyttäytymisohjeita ja -malleja muutaman vuosikymmenen takaa. Vaikka synnytys itsessään ei ole muuttunut miksikään muuksi, niin olosuhteet tuon tapahtuman ympärillä ovat ihan erilaiset kuin viime vuosisadalla. Paras olisi olla tuputtamatta, kyllä sillä tulevalla äidillä on omastakin takaa ihan riittävästi mietiskeltävää.

Vierailija
2/4 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ihmisen perusteella päädyit otsikkoosi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös sitten se, että pelotellaan, että se sattuu ihan kauheasti. Mä oisin synnyttänyt kotona, jos oisin kipuja jäänyt odottelemaan. Sairaalaan kun vihdoin menin, lapsi syntyi vajaa 5 tuntia siitä. Kaksi päivää olin kotona ihmetellyt, kun jomottaa lantioon.

Vierailija
4/4 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tämän avauksen otsikko ja viesti koskevat jotenkin eri asioita...