Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en tule toimeen naisten kanssa!

Vierailija
22.10.2013 |

Tulen erittäin hyvin toimeen kaikkien miesten kanssa. Löydän yhteisen sävelen nopeasti ja pystyn hoitamaan työasioita miesten kanssa asiallisesti, ripeästi ja hyvin. Vapaa-ajalla ja töissä miesten kanssa on helppo tulla toimeen.

Naisten kanssa jäädään aina pohtimaan asioita monelta kantilta, ei mennä asiaan, puhutaan selän takana ja hymyillään, vaikka sisäisesti muristaan. 

Tästä esimerkkinä kaksi työmatkaa. Kaksi erillistä viikonlopputyömatkaa (to-la) Euroopan kaupunkeihin. Toisessa "jouduin" nukkumaan samassa hotellihuoneessa naisen kanssa, toisessa sain olla yksin, kun olin miespuolisen työkaverin kanssa liikenteessä.

Naisen kanssa oli tosi hankalaa koko ajan. Sanoin jo alussa, että minulle käy sitten ihan mikä tahansa ruokapaikka, olen kaikkiruokainen, minun ei tarvitse shoppailla vapaa-aikana, mutta voin tulla seuraksi, jos haluaa. Mutta silti kaikki oli hankalaa. Mennäänkö nyt shoppailemaan ennen palaveria vai palaverin jälkeen vai kannattaisko sittenkin mennä sillä seminaaritauolla, kun ollaan siellä päin? Niin ja milloin me syödään ja mitä me syödään ja mitähän me syödään siellä illallisella että kannattaako syödä nyt hyvin vai jättää tilaa illalliselle? Tuolla olisi italialainen ravintola, mutta ei herrajestas, mutta nämähän maksaa 11 euroa pasta-annos.. Näin siellä kaupungin toisella laidalla ravintolan, jossa pastan sai 10 eurolla. Mennään sinne.. Sopiiko, että mä käyn ennen sua suihkussa, kun mun tukan kuivumiseen menee aikaa? Ei kun mene sä vaan ensin, mä teen tän kasvonaamion.. Ei kun ehkä mä käyn ensin aamupalalla, niin se ehtii laskeutua ennen kuin lähdetään.

Ja miehen kanssa: EI MITÄÄN ONGELMIA MISTÄÄN ASIASTA! Jos on nälkä, mennään syömään siihen ravintolaan, joka on lähinnä, jos se nyt ei ole mikään viiden tähden Michelin-ravintola. Jos toinen haluaa mennä katsomaan nähtävyyksiä, voidaan mennä yhdessä tai olla menemättä. Ei tarvitse pohtia yhtään mitään!

Jälkeenpäin kuulin tuolta naispuoliselta työkaverilta, että koko reissu meni ihan pieleen, kun en jaksanutkaan enää lähteä kaupungin toiselle laidalle katsomaan niitä ehkä 10 euron pasta-annoksia. Ei, syy ei ollut pasta-annoksissa, vaan siinä, että siinä vieressä oli joku vaatekauppa, jossa oli -70% ale. Siitähän tuo työkaveri ei ollut sanonut mitään!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten on aina pakko kulkea käsikädessä joka paikassa. Mä voisin hvyin sanoa, että mulle kelpaa tää 11 euron pasta, jos haluut, niin mene katsomaan sitä toista paikkaa. Tai että mä en nyt jaksa lähteä shoppailemaan, haluan käydä museossa, mene sinä shoppailemaan jos haluat.

Vierailija
22/39 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kai sitten mies :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 15:26"]

Jos sanon, ettei lapsi nuku, tulee sata ohjetta naisilta siitä, mitä teen väärin ja miten kannattaisi toimia. Mies sanoo, että no onpa harmi ja toivottavasti nukkuu jatkossa paremmin.

ap

[/quote]

Kokeilepa sanoa, että sun auton moottorista kuuluu joku ihme nakutus niin saat äijiltä sata vinkkiä mistä se vois johtua ja mitä luultavasti teet väärin, nainen luultavasti toteaa et voi harmi :) Joo, miehet ei onneksi ikinä yritä päteä...

Vierailija
24/39 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa nyt oli vaan se, että ap on nainen, joka olettaa että Joku Muu tekee päätökset. Miehet yleensä ei tee päätöksenteosta ongelmaa, ne vaan sanoo että mennään tonne syömään. Ja yleensä se käy muille.

Mutta naisten pitää ottaa huomioon, että josko toisella olisi jo joku päätösehdotus. Joten siinä vaiheessa kun kysytään että minne, niin pitää olla vastaus eikä jättää sitä toisen päätettäväksi koska hän joutuu kantamaan sitten myös vastuun päätöksestään.

Mua on pidetty pomottavana juurikin tämmöisissä tilanteissa. Teen tuollaisia tyhjänpäiväisiä päätöksiä että syödään täällä, nyt menkää jonnekin kahdeksi tunniksi, nähdään torin reunalla. Ja sitten mussutetaan että kuka susta on pomon tehnyt.

No hittolainen, aika on rajallista ja jollei tämä sovi niin sanokaa ääneen. Ja jos kukaan ei ehdota muuta, niin näillä mennään.

Ja ei, en märehdi jälkikäteen. Ihan sama vaikka kaikki ei minusta tykkäisikään. Mielistelyllä ei pitkälle pääse.

Vierailija
25/39 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että se ongelma on siinä että se mies otti sanasi kuten sanot: jos annat vapaatkädet niin teillä on mistä valita. Miehet nyt sitten valkkaa sen lähimmän tai halvimman raflan ja valinta tulee nopeasti.

Kannattaa varmaan sitten alkaa antaa niitä omia mielipiteitä: mä menen nyt suihkuun. Piste.

Tai mennään tänään tohon nurkan taakse lähiraflaan.

Minulla mies tekee reissuhommaa eikä se ole mitään ihmeellistä. Toi nyt on tollasta mutta jos teistä naisista kumpikaan ei sano mielipidettään koskaan vaan se on ihan sama ja koitetaan olla rentoja niin tollain käy. Varmaan sitä toistakin naista ottaa tilanne samanlailla pattiin.

Valivali

Vierailija
26/39 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas inhoan stereotypioita. Varsinkin naiset on niin kärkkäitä lyömään leimoja otsaan pelkän sukupuolen perusteella ;-) . Miehet aina sitä ja naiset aina tätä ja plää plää. Jotkut miehet ja jotkut naiset mutta ei kaikki. Tyhmät ihmiset leimaa.

Vierailija
27/39 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itsekin huomannut, että vähän samaa vikaa löytyy. Kaikki tuntuu olevan ison naislauman kanssa aina todella hankalaa ja tietysti joku sitten loukkaantuu, kun ei mennäkään hänen pillinsä mukaan, ym. Mulla on vasta nyt aikuisiällä ollut näitä naisellisempia naisia kaverina ja pakko sanoa, että välillä ei vaan jaksa.

En ole myöskään mikään "yksi jätkistä", mikä on mielestäni muutenkin hieman kyseenalainen kuvaus. (Kaikki nämä itseään jätkäksi tituleeraavat ovat niitä, jotka vain tunkevat miesporukoiden mukaan joka paikkaan ja väittävät ilman perustelua olevansa tulematta toimeen naisten kanssa. No kai nyt, kun ovat itse nuivia muille naisille.)

Parhaimmat ystäväni ovat naisia, mutta samalla tavalla "simppeleitä" kuin minäkin, eikä ylimäärästä kohkausta esiinny. Inhoan ylimääräistä draamaa, jota noiden naisellisempien daamien kanssa tuntuu aina väistämättäkin tulevan. Tulen siis kaikkien kanssa juttuun, mutta paremmin näiden ei-niin-tyttömäisten. :)

Vierailija
28/39 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

15, kuulostat ihan minulta! Minäkin tulen kaikkien kanssa toimeen, mutta läheinen pystyn olemaan vain näiden itsenikaltaisten kanssa. Uskon sen johtuvan siitä, että ollaan samalla aaltopituudella. :) Tyttömäisten kanssa tulee aina jotenkin ulkopuolinen olo, kun ei koe niitä ongelmia ja puheenaiheita omakseen.

Vierailija
29/39 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sanoit naiselle että kaikki käy, päätä sinä ravintola ja piste siinä se on. Annat kuvan, ettet halua tehdä päätöksiä,vaan annat toiselle vapaat kädet. Tee sinä päätös ja pysy siinä.

Vierailija
30/39 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teki päätökset sinä menit mukana. Annoit naisen tehdä päätökset, tuli jahkaamista. Miksi et tehnyt itse päätöksiä sen naisen kanssa ?

Vierailija
31/39 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 15:45"]

Minä taas inhoan stereotypioita. Varsinkin naiset on niin kärkkäitä lyömään leimoja otsaan pelkän sukupuolen perusteella ;-) . Miehet aina sitä ja naiset aina tätä ja plää plää. Jotkut miehet ja jotkut naiset mutta ei kaikki. Tyhmät ihmiset leimaa.

[/quote]

Heh, itsekin taisit hieman yleistää, vaikka oikeassa oletkin ;)

Vierailija
32/39 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 16:19"]

Mies teki päätökset sinä menit mukana. Annoit naisen tehdä päätökset, tuli jahkaamista. Miksi et tehnyt itse päätöksiä sen naisen kanssa ?

[/quote]

Komppaan. Aloituksen mukaan ap vain tekee kaiken, mitä miehet haluavat ja sitten kaikki on niin helppoa. Kun nainen haluaisi hänen kanssaan sopia jotain, mitä molemmat haluavat, niin se on jahkaamista. Ja kun ap vielä sanoo, että kaikki käy, toiselle tulee helposti vaikutelma, että häntä ei kiinnosta koko asia. Kuulostat ap peesarilta, ja jos toinen ei haluakaan ottaa ohjia, sanot, ettet tule hänen kanssaan toimeen.

Vierailija
33/39 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voi voi. onpa harmillinen juttu. sun täytyy nyt sitten vain olla tekemisissä miesten kanssa. ei se sen hankalampaa ole.

Vierailija
34/39 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kimurantti tapaus on ollut ap:n matkaseurana. Mutta ymmärrän pointtisi. Minä kyllä tulen kaikkien kanssa toimeen, tulisin myös sinun kanssasi ap ihan varmasti. Minusta on kuitenkin ikävää myös sellainen asenne, että "en tule toimeen naisten kanssa". Miltä sinusta tuntuisi, jos joku mies ilmoittaisi, ettei tule naisten kanssa toimeen, tai joku arvostamasi nainen, ja niputtaisi sinut hankalaksi sukupuolesi perusteella? Usein sellaiset naisia (ainakin julkisesti) kammoksuvat naiset ovat kohdallani olleet niitä, jotka haluavat olla kukkona tunkiolla miesten keskellä ja kokevat naiset kilpailijoina. Kokemusta on sellaisista, ja erityisesti sellaisista. Muita naisia inhotaan ja se myös näkyy esim. mustamaalauksena ja vastaavana.

Minäkin tulen ehkä paremmin ja helpommin miesten kanssa toimeen siinä suhteessa, että miehet ovat usein mutkattomampia. Eivätkä kyräile samaan tapaan oletusarvoisesti niinkuin moni nainen. Miesten kanssa on helpompaa tehdä töitä, koska naisilla on aina juorukerhojaan, joissa syrjitään toisia. MUTTA: miesten kanssa on se ongelma, että he eivät pysty useinkaan pysymään ns. asiallisella tasolla, kavereina. En tiedä onko ongelma vain omani, mutta en pidä siitä, että ympärillä on kovinkin paljon miehiä, joilla on mielessä muutakin kuin kaveruus, ja että ystävällisyys tulkitaan heti joksikin muuksi. Eli on se miestenkin kanssa oleminen vaikeaa :/

Vierailija
35/39 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä aloittajan kanssa. Tein vuosia töitä miesvaltaisessa työpaikassa ja kaikki sujui. Nyt naisia joka nurkka täynnä ja meteli aivan JÄÄTÄVÄ. Joka asiaa nauretaan niin kovaa, että kuullostaa kuin jotain raiskattaisi ja hakattaisi. Poppanoita ja verhoja hinkataan ja pohditaan, mukien pitää olla samanvärisiä jne. Paskaa puhutaan selän takana, kasvotusten mielistellään ja jos jotain sanoo suoraan, mennään heti kantelemaan pomolle. Kaikkein ärsyttävintä on ehkä kuitenkin jatkuva SYÖMINEN. Koko ajan on "pakko" jotain survoa naamaan ja joka toinen päivä ollaan idioottimaisilla pussikeittodieeteillä tai kokonaan syömättä. Perseet on kuin ladonovet ja koko ajan väsyttää, mutta IHAN pakko ottaa vielä muutama keksi...ARGH :)

Vierailija
36/39 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoisin Sinua nyt kuitenkin tarkistamaan omaa asennettasi, vanha sanonta: niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, pätee aikas pitkälle tarinassasi. Olen omassa työssäni tavannut näitä, "tulen vain miesten kanssa jutuuun"-naisia ja kun korjaisisivat asennettaan, tulisivat hyvin juttuun muiden kanssa. Kovin ovat kärkkäitä arvostelemaan ja nokkimaan muita "virheistä". Muiden kiva käytös katsos alkaa Sinusta itsestäsi<3

Vierailija
37/39 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 17:04"]

Täysin samaa mieltä aloittajan kanssa. Tein vuosia töitä miesvaltaisessa työpaikassa ja kaikki sujui. Nyt naisia joka nurkka täynnä ja meteli aivan JÄÄTÄVÄ. Joka asiaa nauretaan niin kovaa, että kuullostaa kuin jotain raiskattaisi ja hakattaisi. Poppanoita ja verhoja hinkataan ja pohditaan, mukien pitää olla samanvärisiä jne. Paskaa puhutaan selän takana, kasvotusten mielistellään ja jos jotain sanoo suoraan, mennään heti kantelemaan pomolle. Kaikkein ärsyttävintä on ehkä kuitenkin jatkuva SYÖMINEN. Koko ajan on "pakko" jotain survoa naamaan ja joka toinen päivä ollaan idioottimaisilla pussikeittodieeteillä tai kokonaan syömättä. Perseet on kuin ladonovet ja koko ajan väsyttää, mutta IHAN pakko ottaa vielä muutama keksi...ARGH :)

[/quote]Näin miehenä on pakko sanoa, etten itse varmaankaan tulisi toimeen samanlaisen naisen kanssa kuin sinä. Kiertäisin kaukaa.

Vierailija
38/39 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki naiset ole tuollaisia :D. Mutta en minäkään hyvin naisten kanssa tule toimeen tai harvemman. Ehdottoman inhokkeja ovat nuoret kaikkitietävät(hahaha)pomottavat naiset ja vanhemmat jotka ovat martyyreja eivätkä voi selkeästi ilamista ja vastata.

Vierailija
39/39 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 16:48"]

Vähän kimurantti tapaus on ollut ap:n matkaseurana. Mutta ymmärrän pointtisi. Minä kyllä tulen kaikkien kanssa toimeen, tulisin myös sinun kanssasi ap ihan varmasti. Minusta on kuitenkin ikävää myös sellainen asenne, että "en tule toimeen naisten kanssa". Miltä sinusta tuntuisi, jos joku mies ilmoittaisi, ettei tule naisten kanssa toimeen, tai joku arvostamasi nainen, ja niputtaisi sinut hankalaksi sukupuolesi perusteella? Usein sellaiset naisia (ainakin julkisesti) kammoksuvat naiset ovat kohdallani olleet niitä, jotka haluavat olla kukkona tunkiolla miesten keskellä ja kokevat naiset kilpailijoina. Kokemusta on sellaisista, ja erityisesti sellaisista. Muita naisia inhotaan ja se myös näkyy esim. mustamaalauksena ja vastaavana.

Minäkin tulen ehkä paremmin ja helpommin miesten kanssa toimeen siinä suhteessa, että miehet ovat usein mutkattomampia. Eivätkä kyräile samaan tapaan oletusarvoisesti niinkuin moni nainen. Miesten kanssa on helpompaa tehdä töitä, koska naisilla on aina juorukerhojaan, joissa syrjitään toisia. MUTTA: miesten kanssa on se ongelma, että he eivät pysty useinkaan pysymään ns. asiallisella tasolla, kavereina. En tiedä onko ongelma vain omani, mutta en pidä siitä, että ympärillä on kovinkin paljon miehiä, joilla on mielessä muutakin kuin kaveruus, ja että ystävällisyys tulkitaan heti joksikin muuksi. Eli on se miestenkin kanssa oleminen vaikeaa :/

[/quote]

Olen aivan samoilla linjoilla kummastakin, mut kommentoin nyt tuohon mieskaveri-asiaan. Mulla on ollut muutamia parempia miespuolisia kavereita ja aina on paljastunut, että he ovat olleet kiinnostuneita hieman enemmänkin. Mulle tämä on ollut ok, kun olen tehnyt selväksi, etten valitettavasti tule ikinä tuntemaan samoin, mutta nämä miehet eivät sen jälkeen enää ole olleet kiinnostuneita kaveruuden ylläpidosta.

t: 15

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi