Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaluokkalainen haukkuu äitiä tyhmäksi

Vierailija
22.10.2013 |

Neuvokaa, kiitos. Ekaluokkalainen poika haukku mua tyhmäksi, jos kiellän jotain. Ei nyt joka kiellosta, mutta isommista asioista eli esimerkiksi jos haluaisi lähteä illalla klo 20 leikkipuistoon, ja kiellän, ja vetoan siihen että on iltapalan aika. Joskus tuo "hyvä syy" kiellolle riittää, eli poika ymmärtää että iltapala pitää syödä eikä ala marisemaan. Mutta varsinkin silloin jos syy kiellolle on esimerkiksi kauppaan lähtö tai muu pojan mielestä vähemmän tärkeä niin saan haukut.

Myös "lievempää" haukkumista on. Jos vaikka kiellän kiipeämästä roskisvajan katolle niin saan kuulla olevani pelkuri tai mammari kun en anna kiivetä. Tämä on tarttunut myös 4v pikkusisarukseen, eli jos kiellän häntä jossain niin olen pelkuri tai sitten se tyhmä.

Pidän lapsille aika kovaa kuria, mutta kun pitäisihän lapsella olla mahdollisuus sanoa se oma mielipiteensä...ja olenhan minä varmaan lapsen mielestä tyhmä kun kiellän sinne mukavaan leikkipihaan menemisen vaikka kello onkin jo vaikka mitä. Olen sanonut tiukasti pojalle että tyhmäksi mua ei haukuta, mutta se aina unohtuu pojalta..

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 14:15"]

En näe mitään ongelmaa. Odotas kun pääset nautiskelemaan teini-ikäisen äitiydestä.

[/quote]

Minulla on kaksi teini-ikäistä eikä heille ole mitään "teinikapinaa".. Ei se ole välttämätön osa kasvua, joten älä pelottele.

Vierailija
22/24 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 14:43"]

Ekaluokkalaiselle ei tarvitse perustella mitenkään sitä, että äitiä, eikä kyllä ketään muutakaan, ei nyt vaan haukuta tyhmäksi eikä miksikään muuksikaan. Haukkuminen ja arvosteleminen ei ole sallittua ja piste.

Laitanpa tähän loppuun vielä, miten meillä kerran kävi: poika yritti kiukkupäissään ruveta dissaamaan minua, niin isänsä sanoi: "Minun vaimolle ei tuolla lailla puhuta!" :)

[/quote]

Mun mielestä nimen omaan ekaluokkalaiselle kannattaa perustella. Ei ehkä silloin kun lapsi on kiukuspäissään, mutta sitten kun on rauhoittunut. Voi sanoa, että ketään ei saa haukkua, koska lapsestakaan ei varmasti tunnu kivalta, jos joku haukkuu tyhmäksi. Ja näissä tilanteissa äidin haukkuminen ei ole soveliasta, koska äiti ei ole tyhmä vaan fiksu kun kieltää vaaralliset leikit, esim. roskakatokseen kiipeämisen.

Ja vielä tohon vikaan esimerkkiin. Et selvästikkään osaa itse pitää kuria lapselles, jos miehen tarvitsee joka asiaan puuttua.

Ja vielä loppuun ap:lle. Sitten kun rankaiset tuota 7 vuotiasta haukkumisesta, niin pidä huoli, että sille nuoremmallekkin on samat säännöt. Ettei käy niin, että se nuorempi saa aina haukkua kaikkia, tätä 7 vuotiastakin, koska on sen luultavasti tältä pojalta oppinut. 4 vuotiaskin on jo niin iso, että pitää alkaa ymmärtämään miksi toisia ei haukuta.

Ja onkon täällä palstalla oikeasti joku, jonka mielestä lapsen kiroilu ei ole kovin paha juttu. Ei se jatkuva vitun viljely aikuisiltakaan nättiä ole, saatikka lapselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka lapsi nyt ajattelee, että äiti olisi edes ihminen? Hah.

Nimittelystä seuraa vaan pitkä, huvittunut katse. Tyhmällä äidillä on tyhmät lapset, se kulkee suvussa, kyllä koira koiran tuntee... voi mulla on näitä suomalaisia kansanviisauksia niin, että pari kertaa on vasta joutunut toistamaan saman.

Ja noin muuten keskustellaan lasten kanssa. Siitä että miksi joitain asioita kielletään, miksi opastan jossain ja missä saavat ihan itse kokeilla että kannattiko.

Summa summarum: tietty sä olet TYHMÄ! Sinä olet äiti-ihminen ja omaa äitiään tajuaa arvostaa vasta sitten kun ikää on vähän enemmän. Ole ylpeä siitä, että lapsellasi on ääni. Ja juttele niiden kanssa, kasvattaa voi muutenkin kuin komentamalla ja luennoimalla.

Vierailija
24/24 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on niin, että äidit on välillä tyhmiä. Itse annan noin lievän ilmaisun mennä toisesta sisään ja toisesta ulos. Joskus olen sanonut, tyhmästä äidistä ei voi syntyä muuta kuin tyhmiä lapsia. Tuokin on kausittaista tuo tyhmittely, menee uhmien ja teini-iän mukaan. Jos minua haukuttaisiin esim. vittupääksi, räjähtäisin ja seuraukset olis kamalat. Mutta tyhmä voin olla=)

t. kolmen fiksun lapsen ajoittain tyhmä äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi