Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ISO koira kulkee pitkänmatkanbussissa?

Vierailija
21.10.2013 |

Soittelin tänään matkahuoltoon ja sain ohjeet:

Kuljettaminen on ilmaista, mutta koiran on mahduttava bussiin siten, ettei kenenkään tarvitse istua eläimen välittömässä läheisyydessä.

Kuljettaja voi käskeä koirakkoa poistumaan bussista, mikä bussi tulee liian täyteen, bussiin tullaan lastenvaunujen kanssa TAI kyytiin on nousemassa allergikko tai asmaatikko.

Myöskään lastenvaunuvälikössä (keskiovivälikkö) koiran kuljettaminen on kiellettyä.

Uskallanko lähteä bussiin? :( voiko ne ihan oikeasti heittää mut pois kyydistä jossain keskellä perähikiää?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 21:10"]

Muistathan että tietyillä koiraroduilla tulee olla julkisilla paikoilla kuonokoppa.

[/quote]

Millään rodulla ei tarvitse olla kuonokoppaa.

Vierailija
2/11 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle bussikuski kerran sanoi, että jos koira on kyydissä ensin ja vasta sitten tulossa allerginen, niin se koirakyytiläinen jää autoon ja allerginen saa päättää, nouseeko mukaan vai ei.

Meidän iso koira mahtuu penkkien väliin. Silleen pitkittäin. Itse istun siinä käytävänpuolella ja koiran pää on mun sylissä. Koiralle on "ostettu" se mun viereinen paikka, eli käytämme kaksi paikkaa.

Pikkukoira matkusti aikoinaan sylissä, mutta näistä on aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtis?

Onko juna vaihtoehtona millään muotoa?

Vierailija
4/11 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin naisella oli musta iso labradorinnoutaja käytävällä ja kun ihmiset nousivat bussiin niin kaikki törmäsivät siihen koska oli pimeä ilta. Eli aika iso koira on ok , mutta saat kyllä muut matkustajat vähän vihaamaan itseäsi :)

Vierailija
5/11 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran todistin kun iso kokoinen saksanpaimenkoira jätettiin omistajineen vain kylmästi keskelle metsää kun samalta pysäkiltä nousi kyytiin nainen joka ei _pitänyt_ koirista.

Vierailija
6/11 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan että tietyillä koiraroduilla tulee olla julkisilla paikoilla kuonokoppa.

Vierailija
7/11 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen se on ollut, et jos koira kerennyt bussiin ensin, kellään ei ole valituslupaa. mut jos allerginen on noussut bussiin aikaisemmin, niin koira voidaan jättää ottamatta bussiin. ja nimenomaan pitkänmatkan busseissa.

pitkänmatkanbusseissa harvoin on lastenvaunuvälikköä, vaunut laitetaan alas.

mutta periaatteessa koiran pitäisi mahtua penkkien väliin/alle. mikä on siis ison koiran kanssa täysin mahdottomuus.

suosittelisin muita matkustusvaihtoehtoja, jos vaan mahdollista. pitkänmatkan bussi ois ihan viimenen vaihtoehto, jota itse harkitsisin koiran kanssa.

Vierailija
8/11 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 21:10"]

[/quote]

missä tälläinen sääntö on laadittu? 

Vierailija
9/11 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos satut mun kanssa samaan bussiin, lennät taatusti

Vierailija
10/11 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kulje mitenkään jos minä olen kyydissä.

Vierailija
11/11 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kulkenut sekä paikkallisliikenteen että pitkien matkojen busseissa koirani kanssa aina ongelmitta :) Koira tosin on aika pieni, vajaa 10 kg mutta koskaan ei kukaan ole koirasta mitään valittanut. Kerran eräs nainen pyysi istumaan hänestä vähän kauemmaksi allergian vuoksi mutta hänkin oli asiallinen ja ystävällinen. Joskus matkahuolto veloittaa koirasta 6,60 e mutta tämä on aika kuskikohtaista. Paljon miellyttävämpää matkustaa bussissa kuin junan lemmikkivaunussa.