Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä oli koronakevään 2020 ahdistavinta aikaasi?

Vierailija
08.09.2020 |

Minkälaista oli?

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei yhteiskunta romahtanutkaan, vaan kaikki jatkuu kuin ennenkin.

Vierailija
22/92 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun piti liudentaa alkanut kevät erinäisillä sattumanvaraisilla ja niin muodoin arvokkaillakin preservatiiveila, Vaikka tosiasiassa Uudenmaan tiesulut saivatkin aikaan erinäisiä kognitiivisia ja sangen seikkaperäistä ja  toiseutta aikaansaavaa behaviorismiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani olivat ulkomailla kun rajat meni kiinni ja pelkäsin koko ajan, etteivät pääse Suomeen moneen kuukauteen. Kauhulla luin aina uutisia. Meinasivat vielä myöhästyä paluulennolta kun lentoasema oli aivan tukossa. Itkin kun lopulta laittoivat viestiä että ovat lentokoneessa.

Epätietoisuus muutenkin tulevasta. Pelkäsin 90-luvun laman toistuvan, kun koko Suomi laitettiin kiinni. Pörssikurssit romahti ja lunastin itsekin paniikissa osan sijoituksista, kun pelkäsin että työt menee alta ja alkaa vuosien köyhyys.

Lasten etäkoulu oli myös - ellei nyt ahdistavaa - niin ainakin raskasta. En ole mikään opettaja ja olin aivan väsynyt töiden jälkeen tarkistamaan koulutehtäviä. Ja se jatkuva ruuanlaitto oli myös aikaa vievää.

Kaupassa käynti pelotti. Yhtään turhaa hetkeä en kaupassa viettänyt. Tuntui absurdilta myös kuulutukset kaupassa ”poistuttehan välittömästi ostokset tehtyänne”

Monella tapaa hyvin raskas kevät!

Vierailija
24/92 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhtikuun loppu ja se Li Anderssonin ja sen natsilääkärin tv-esiintyminen.

Tämä. Se käytös! Mikö sen hirveän lääkärin nimi on?

Saxen?

Vierailija
25/92 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero miehestä. Ahdisti niin paljon huhtikuussa kun ei voitu katsoa asuntoja vaan odotettiin vain parempia aikoja..

Vierailija
26/92 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät oli helppo, tämä syksy on ahdistava. Ei voi kun seurata sivusta ihmisten typeryyttä ja toivoa ettei joudu itse kärsimään siitä. Suurta ahdistusta aiheuttaa se kuinka itsekkäitä ihmiset ovat, oma napa menee muiden terveyden edelle, ei voi vähääkään tinkiä omasta mukavuudesta ja mielihaluista yhteisen hyvän vuoksi.

Vierailija
27/92 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen asti oli ahdistavaa, kun koulut pidettiin auki. Nyt on ollut kevättäkin ahdistavampaa, kun lapset jatkavat kouluissa käymistä ja kouluihin suunnitellaan enintään vuoroviikko systeemiä, ei pidempää sulkua..

Olisi aivan eri asia asua jossain missä koronaa on vähän tai ei ollenkaan, mutta täällä on paljon. Vapaa-ajalla emme altista itseämme koronalle, mutta tiedämme, että suurin osa lasten luokkakaverista altistaa.  Ainakin yksi tuttumme on sen sairastanut ja useat ovat virallisestikin olleet altistuneita.

Inhoan Helsingin suhtautumista koronaan. Tampereellakin on rajoituksia, mutta täällä eletään edelleen liian huolettomasti. Harva ottaa vastuuta!

Silti pärjään. Mielenterveyteni kyllä kestää tämän, mutta käsitykseni yhteiskunnasta ja ihmisistä on saanut erittäin ison kolauksen.

Vierailija
28/92 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko että joku läheinen kuolee, jonkintasoinen huoli taloudesta kun pienyrittäjänä tulot putosivat nollaan.

Vierailija
29/92 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani olivat ulkomailla kun rajat meni kiinni ja pelkäsin koko ajan, etteivät pääse Suomeen moneen kuukauteen. Kauhulla luin aina uutisia. Meinasivat vielä myöhästyä paluulennolta kun lentoasema oli aivan tukossa. Itkin kun lopulta laittoivat viestiä että ovat lentokoneessa.

Epätietoisuus muutenkin tulevasta. Pelkäsin 90-luvun laman toistuvan, kun koko Suomi laitettiin kiinni. Pörssikurssit romahti ja lunastin itsekin paniikissa osan sijoituksista, kun pelkäsin että työt menee alta ja alkaa vuosien köyhyys.

Lasten etäkoulu oli myös - ellei nyt ahdistavaa - niin ainakin raskasta. En ole mikään opettaja ja olin aivan väsynyt töiden jälkeen tarkistamaan koulutehtäviä. Ja se jatkuva ruuanlaitto oli myös aikaa vievää.

Kaupassa käynti pelotti. Yhtään turhaa hetkeä en kaupassa viettänyt. Tuntui absurdilta myös kuulutukset kaupassa ”poistuttehan välittömästi ostokset tehtyänne”

Monella tapaa hyvin raskas kevät!

Ostin lisää osakkeita, kun romahti. Talous romahtaa koronan vuoksi vielä toisenkin keran, jolloin en taaskaan myy, vaan ostan lisää? Minulla on ollut stressiä vain vakavan sairastumisen uhan läsnäolosta arjessa. Olen valmis satsaamaan säästöjäni, että tästä selvitään, mutta en tahtoisi menettää terveyttäni.

Vierailija
30/92 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuussa 3 viikkoa siitä lähtien, kun pysyttelin kokonaan kotona. Pelkäsin, että iäkkäät vanhempani eivät pärjäisi sitä aikaa keskenään vaan mun pitäisi mennä avuksi, vaikka silloin mulla ei vielä ollut mitään suojavarusteita eikä niitä mistään edes saanut. En uskaltanut silloin luottaa 14 vuorokauden eristyksissä olemiseen vaan olin 21 vrk. Kun se oli ohi ja pääsin taas käymään vanhempieni luona, ei enää ahdistanut. 

Vierailija
31/92 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan Helsingin suhtautumista koronaan. Tampereellakin on rajoituksia, mutta täällä eletään edelleen liian huolettomasti. Harva ottaa vastuuta!

Mitä rajoituksia tampereella on? Tiedän vain maskiSUOSITUKSEN joukkoliikenteessä ja sitäkin noudattaa aivan naurettavan pieni ihmismäärä. Opiskelijat vain parveilevat juhlimassa ja koronaa levittämässä.

Vierailija
32/92 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun persut  ja kokoomus peruivat välikysymyksen hallituksen kaatamisesta maaliskuun lopulla. Näin Tyttöjen tuhohallitus sai jatkaa ja otti ensitöikseen maallemme 20 miljardia velkaa ja Sanna kävi laittamassa vielä nimesä paperiin joka ajoi Suomen ikiaikaiseen velkaorjuuteen. Kiitos Sanna!

No kerro toki millä tavalla / rahalla itse olisit hoitanut koronaelvytyksen.

Vierailija
33/92 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun persut  ja kokoomus peruivat välikysymyksen hallituksen kaatamisesta maaliskuun lopulla. Näin Tyttöjen tuhohallitus sai jatkaa ja otti ensitöikseen maallemme 20 miljardia velkaa ja Sanna kävi laittamassa vielä nimesä paperiin joka ajoi Suomen ikiaikaiseen velkaorjuuteen. Kiitos Sanna!

No kerro toki millä tavalla / rahalla itse olisit hoitanut koronaelvytyksen.

Lopettamalla kehitysavun, feministijärjestöjen ja Amnestyn sekä muiden hömppäyhdistysten tuet ja myös sen erään ryhmän paapomisen.

Vierailija
34/92 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat viime kuukaudet olleet ahdistavia.

Kuolema pyörii ajatuksissa.

Vierailija
35/92 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaliskuussa 3 viikkoa siitä lähtien, kun pysyttelin kokonaan kotona. Pelkäsin, että iäkkäät vanhempani eivät pärjäisi sitä aikaa keskenään vaan mun pitäisi mennä avuksi, vaikka silloin mulla ei vielä ollut mitään suojavarusteita eikä niitä mistään edes saanut. En uskaltanut silloin luottaa 14 vuorokauden eristyksissä olemiseen vaan olin 21 vrk. Kun se oli ohi ja pääsin taas käymään vanhempieni luona, ei enää ahdistanut. 

Suojavarusteita sai edelleen joistain rautakaupoista. Kävin silloin ostamassa FFP2 maskeja.

Vierailija
36/92 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronahullut, kun tajusi miten ne ajaa koko maailman kaaokseen.

Vierailija
37/92 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hirveintä oli tammi- ja helmikuu, kun tajusin jo mitä tulee ja kaikki piti mua hulluna. 12.3. helpotti, kun joku muukin tajusi. Eikä siten tullut Wuhania tai Italiaa onneksi tänne.

Onhan täällä jo tammikuussa moni panikoinut. Esim. tuo ketju "coronavirus huhuttua levittyneempi..." on aloitettu tammikuussa.

Vierailija
38/92 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ahdistunut lainkaan. Päinvastoin, aiempi ahdistus helpotti kun sai olla etätöissä. Nukuinkin paremmin kuin aikoihin.

Suurempi ahdistus on tullut nyt kun osa työkavereista on palannut toimistolle ja vaikka meillä on edelleen suositeltavaa olla etätöissä, etätöihin jääville naureskellaan ja pidetään hysteerikkoina. Itse en niinkään koronaa pelkää mutta avotoimisto ahdistaa niin paljon, että en siksi mene takaisin ennen kuin käsketään.

Vierailija
39/92 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se oli aika perseestä kun joutui olemaan melkein kuukauden ilman ruokaa(joku kananmuna/hedelmä päivässä) KAIKKI ruokakuljetus ajat tällä alueella oli täynnä. Minä kun olen yksin asuva sairas liikuntarajoitteinen ilman mitään tukiverkkoa lähellä niin voisiko jättää niitä kuljetusaikoja meille jotka niitä oikeasti tarvitsevat, kiitos. 

Onneksi kaupat osaavat varautua paremmin nyt jos ruuhkia tulee..

Vierailija
40/92 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä rajoituksia tampereella on? Tiedän vain maskiSUOSITUKSEN joukkoliikenteessä ja sitäkin noudattaa aivan naurettavan pieni ihmismäärä. Opiskelijat vain parveilevat juhlimassa ja koronaa levittämässä.

No ei ole kyllä mitään rajoituksia eikä mitään suosituksiakaan noudateta Tampereella. Varsinkin nuoriso käyttäytyy täysin vastuuttomasti. Busseissa köhitään ja parveillaan yökerhoissa. Turvaväli näyttää olevan tuntematon sana. Ja nämä siis näyttävän olevan kyllä ihan muita kuin yliopisto-opiskelijoita. Tampereella ilmeisesti kuvitellaan, että näennäisesti hyvä koronatilanne jatkuu vaan vaikkei itse ottaisi omasta käytöksestä mitään vastuuta.