Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bolognese hautumassa, siinä punaviiniä, voiko syöttää lapselle

Vierailija
21.10.2013 |

Naapuri siis piipahti just hakemassa poikansa leikkimästä ja näki kun laitoin bologneeseen tilkan viiniä mausteeksi. Kamala vänkytys ja ihmettely mitä lapset syö kun meillä näin hifistellään arkena. Oikeasti? Tykkään laittaa ruokaa "kunnolla" myös arkena, eikä bolognese nyt mitään gourmetruokaa liene? Ja olen ollut siinä käsityksessä että punaviinikastike tai bolognese tai vaikka coq au vin sopii ihan hyvin myös kaksivuotiaalle.

Vai onko av-raati eri mieltä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi haihtuu pois, mutta tanniinit sun muut myrkyt jää.

Vierailija
22/31 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 15:22"]

Ihme selittelyä täällä. Onko se viini todella teille noin tärkeää? Mulle ei kyllä tulisi mieleenikään laittaa MITÄÄN alkoholia lapsen ruokaan, sen voi aivan hyvin jättää poiskin. Mun mielestä naapuri oli oikeassa.

[/quote]

siis täh? Ei ole kyse viinistä alkoholijuomana, vaan sen antamasta mausta tehtyyn ruokaan. Alkoholia ruokaan ei jää pätkän vertaa. Kerro, millä ei alkohollisella nestellä/mausteella saa aikaan saman?

[/quote]no eikse viini ilman alkoholia ole sekamehua? Joskus oon sekamehusta keitellyt jonkun sopan, kun ohjeessa sanottiin että voi korvata. Viiniä en kyllä oo kokeillut, täytyy myöntää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki alkoholi ei kyllä haihdu tuosta niin kauan kuin ruoassa on nestettä. Mitä pidempään haudutat, sitä vähemmän alkoholia, mutta joka tapauksessa sitä jää ruokaan.

Vierailija
24/31 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 15:25"]

Ihme selittelyä täällä. Onko se viini todella teille noin tärkeää? Mulle ei kyllä tulisi mieleenikään laittaa MITÄÄN alkoholia lapsen ruokaan, sen voi aivan hyvin jättää poiskin. Mun mielestä naapuri oli oikeassa.

[/quote]

siis täh? Ei ole kyse viinistä alkoholijuomana, vaan sen antamasta mausta tehtyyn ruokaan. Alkoholia ruokaan ei jää pätkän vertaa. Kerro, millä ei alkohollisella nestellä/mausteella saa aikaan saman?

[/quote]no eikse viini ilman alkoholia ole sekamehua? Joskus oon sekamehusta keitellyt jonkun sopan, kun ohjeessa sanottiin että voi korvata. Viiniä en kyllä oo kokeillut, täytyy myöntää.

[/quote]

Joo kannattaa kokeilla vaikka mehukattia. Ihan saman asian ajaa kuiin viini!

Vierailija
25/31 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 15:27"]

[/quote]

Tanniini ei ole myrkky vaan flavonoidi. Myrkkyjä tulee halvoista viineistä ja ne ovat torjunta-aineita. Tuskin ap mitään 7 € arvoista paskaa laittaa ruokaansa pilaamaan.

Ottaa luomuviini ja avot hyönteismyrkkyongelma ratkaistu.

Vierailija
26/31 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, ei tulisi kyllä itsellä mieleenkään laittaa viiniä mihinkään ruokaan, ihan jo siksi että se ei ole mielestäni hyvää. Kamalinta ikinä joku punaviinikastike... Mutta enpä minä siihen puuttuisi jos joku lapsilleen sitä syöttää, alkoholi kyllä haihtuu pois. Kukin tavallaan, meidän mukuloilla on sit vähän vähemmän hienostunut makuaisti

Vierailija
27/31 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etanolin kiehumispiste on 58 celsius-astetta. Se kannattaa muistaa, kun tekee kuumia toteja tai glögiä, ettei hyvä alkoholi haihdu taivaan tuuliin.

Vierailija
28/31 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi virhe, se on tietenkin 78 astetta.

Vierailija
29/31 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja veden on sata. Siinäkin kannattaa olla varovainen kun puf vaan saattaa kattila olla yhtäkkiä tyhjä.

Vierailija
30/31 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Trollotilotiloo...

Vierailija
31/31 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 15:27"]

[/quote]

Tunnetusti parhaat mausteet ovat suola ja karsinogeenit.