Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tervehtimättömät ihmiset! - teitä pidetään outoina ja epäilyttävinä!

Vierailija
08.09.2020 |

Tuli varmaan teille yllätyksenä.
Mutta kaikki vaikkapa kerrostaloissa asuvat jotka tahallanne jätätte tervehtimättä; teitä pidetään jopa päästänne pipeinä ja moni teistä onkin!

Te olette myös joustamattomia ja joustavuus on mielenterveyden mitta.

Osa teistä pitää itseään parempana ihmisenä mutta jäljet eivät vakuuta....

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta nämä minä minä tervehtijät alkavat vaatimaan passia tai henkilö korttia. minä olen tarkka ystävistäni en vieraita paskoja moikkaile

Vierailija
42/83 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi voi että sentään. Minua pidetään hölmönä, outona, varmaan mielenterveysongelmaisenakin niin monessa paikassa tein mitä tahansa tai olin tekemättä, että eipä nuo tuntemattomien naapureiden näkemykset oikein hetkauta.

No eikö sua huvita opetella normaalimmaksi? Käytöstavat ovat siksi että ne helpottavat elämää.

"Minähän en tervehdi ketään" on typerää, lapsellista ja epäkohteliasta.

Selitäpä, miten käytöstavat helpottavat elämääsi?

Ja kyllä minä tervehdin tuttuja, en tuntemattomia.

No etkö nyt itse keksi yhtään esimerkkiä siitä miten käytöstavat helpottavat elämää? Et keksi yhtä ainutta syytä kohdella kanssaihmisiä ystävällisesti???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hygieniaa kirjoitti:

kohta nämä minä minä tervehtijät alkavat vaatimaan passia tai henkilö korttia. minä olen tarkka ystävistäni en vieraita paskoja moikkaile

Kaikki tuntemattomat ovat vieraita paskoja? Kun menet vaikka kassalle, siinä istuu "tuntematon paska"? Elämän täytyy olla tosi vaikeeta tolla asenteella.

Vierailija
44/83 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Meidän kerrostalossamme tervehtivät ja juttelevat kaikki - lukuunottamatta muutamia. Niitä muutamaa pidän todella outoina, epämiellyttävinäkin.

Vierailija
45/83 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon oudompia ovat ihmiset, joille on noin tärkeää, että joku tuntematon tervehtii heitä.

Mielestäni paljon oudompaa on mennä vaikka hissiin ja seisoa hiljaa ja keneenkään katsomatta kuin muumio. Ihan lapsellista ja sivistymätöntä.

Katsos, kun EI VAAN YKSINKERTAISESTI KIINNOSTA.

Enkä ala kenenkään vuoksi teeskennellä.

Niin, olet siis epäkohtelias törppö.

Nämä samat puunaamat ovat ne jotka aina saavat "huonoa palvelua", koska niin metsä huutaa ja niin edelleen. Ihanalta kuulostaa teidän mököttävä, sisäinen raivo-elämä.

Olen enemmän, kuin mielelläni epäkohtelias törppö, puunaama jne. jos sillä saan olla kaltaisiltasi uteliailta, seuraansa tyrkyttäviltä pälleiltä rauhassa silloin, kun haluan olla rauhassa. Valitsen itse seurani.

Kaltaisesi tiedetään, aivan liian hyvin.

Ja mitä palveluun tulee ..

Koskaan en ole saanut huonoa palvelua.

Elä toki harhoissasi, jos niin on helpompaa.

Vierailija
46/83 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeat sekopäät kuvittelevat tietävänsä tuntemattomista ihmisistä kaiken.

Niin itsekeskeisiä he ovat, kuten sinä ap.

Ja näillä täysin keksityillä asioilla he oikeuttavat oman huonon käytöksensä ja ilkeät sanansa.

Kenestä nyt oikein edes puhut? 

Tässä ketjussa on tosi omituisia kommentteja.

Vierailija
47/83 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jonkinlainen prosopagnosia, en tunnista ihmisten kasvoja. En siis tiedä, kuka taloyhtiössäni asui ja kuka oli vain satunnainen kulkija, kaikki naamat näytti aina siltä, niinkuin en olis koskaan tavannut. Sitten, jos on koira mukana, niin tunnistan sen koiran. Täällä maalla on kyllä luontevaa morjenstaa vastaantulijoita (sitä yhtä - kahta per viikko) tunsi sen sitten tai ei. 

Mut ei mua oo koskaan häirinnyt se, pitääkö tuntemattomat ihmiset mua outona tai epäilyttävänä. Pitäkööt.

Vierailija
48/83 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon oudompia ovat ihmiset, joille on noin tärkeää, että joku tuntematon tervehtii heitä.

Mielestäni paljon oudompaa on mennä vaikka hissiin ja seisoa hiljaa ja keneenkään katsomatta kuin muumio. Ihan lapsellista ja sivistymätöntä.

Nämä samat puunaamat ovat ne jotka aina saavat "huonoa palvelua", koska niin metsä huutaa ja niin edelleen. Ihanalta kuulostaa teidän mököttävä, sisäinen raivo-elämä.

Olen enemmän, kuin mielelläni epäkohtelias törppö, puunaama jne. jos sillä saan olla kaltaisiltasi uteliailta, seuraansa tyrkyttäviltä pälleiltä rauhassa silloin, kun haluan olla rauhassa. Valitsen itse seurani.

Hienoa, osaat siis käyttäytyä vaikka marketissa! Tämä on jo edistysaskel. Harjoittele vielä, elämä helpottuu.

Vierailija
49/83 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun kerrostalossa ja kärsin paniikkihäiriöstä sekä sosiaalisten tilanteiden pelosta. Siksipä aina kun lähden ovesta ulos, varmistan ensin ovisilmästä ettei ketään naapuria ole kulkemassa samaan aikaan ettei vaan joutuisi tervehtimään ja vielä pahempaa - juttelemaan. Tämä on introvertin painajainen.

Tämä ei ole introverttiä vaan epänormaalia.

En ymmärrä jurottavia suomalaisia, jos moikkaa vaikka lenkkipolulla niin käyttäytyvät kuin olisivat törmänneet ufomieheen. Onko tosiaan niin vaikea hymyillä ja nyökätä? Ihan kansansairaus suorastaan, jurotus.

Niinhän se on epänormaalia, mutta jokaisella paniikkihäiriöisellä ja sosiaalisen tilanteiden pelosta kärsivällä on kyllä ihan hyvä ja oikeutettu syy käytökseensä. Naapuriin törmääminen (vaikka olisi miten hetkellinen moikkaus) voi aiheuttaa meille loppupäiväksi ihan sietämättömän ahdistuksen, kun pitää miettiä, mitenhän nolasi sen silmissä itsensä tms. Saattaapa joskus vaikka kauppareissu jäädä tekemättä, kun ei kykenekään enää etenemään siitä rapusta sen "kivan" moikkailun jälkeen.

Samasta syystä kurkistan aina ovisilmästä ennen kuin astun rappuun. Kenties me epänormaalit kurkitaan toisiamme välillä... :)

Vierailija
50/83 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos suomalaisia pidetään jurottavina juntteina joilta sujuvat ja miellyttävät käytöstavat aika laajalti puuttuu.

Varmasti moni haluaa olla kohtelias ja ystävällinen, mutta sellainen jatkuva pään nyökyttely saa ihmisten niskat kipeäksi. Ja jos päivässä tervehditään useamman kerran, monilla on toive tervehtiä vähemmän. Jos pokkuroidaan ja miellytetään vain muita, olisiko syytä ottaa oma terveys huomioon myös siinä asiassa. Se tekee sitäpaitsi "hulluksi" jos pitää eri suuntiin väkisin hokea moi ja hei joka sekunti. Se joka oikeasti haluaa jutella, niin tulee erikseen huomioiduksi.

Vierailija
51/83 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Meidän kerrostalossamme tervehtivät ja juttelevat kaikki - lukuunottamatta muutamia. Niitä muutamaa pidän todella outoina, epämiellyttävinäkin.

Samat sanat. Ne pari zombieta meidän talossa oli omituisia. Tuntui aina että ne saattavat siinä ohitustilanteessa jotenkin räjähtää, se oli inhottava tunne.

Vierailija
52/83 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos suomalaisia pidetään jurottavina juntteina joilta sujuvat ja miellyttävät käytöstavat aika laajalti puuttuu.

Varmasti moni haluaa olla kohtelias ja ystävällinen, mutta sellainen jatkuva pään nyökyttely saa ihmisten niskat kipeäksi. Ja jos päivässä tervehditään useamman kerran, monilla on toive tervehtiä vähemmän. Jos pokkuroidaan ja miellytetään vain muita, olisiko syytä ottaa oma terveys huomioon myös siinä asiassa. Se tekee sitäpaitsi "hulluksi" jos pitää eri suuntiin väkisin hokea moi ja hei joka sekunti. Se joka oikeasti haluaa jutella, niin tulee erikseen huomioiduksi.

Hohhoijjaa.

Vierailija
53/83 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, osaat siis käyttäytyä vaikka marketissa! Tämä on jo edistysaskel. Harjoittele vielä, elämä helpottuu.

Suksi v ... n pystyyn ..

En edelleenkään ole kiinnostunut pätkääkään sen enempää naapureistani, kuin muistakaan, jotka eivät hetkauta elämääni mitenkään.

Vierailija
54/83 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän outoa on minusta ajatella, että en tervehdi, koska ei ole pakko. On monia asioita, joita ei ole pakko tehdä. Ei esimerkiksi ole pakko kiittää, mutta silti useimmat niin tekevät, koska siitä toinen saa hyvän mielen. Sama asia on tervehtimisellä. Näet naapuriasi/työkaveriasi tai vaikkapa kaupan kassaa ihan päivittäin. Miksi et vaivautuisi tunnistamaan häntä ja nyökkäämään/hymyilemään/tervehtimään ihan äänellä? Mitä vaivaa se vaatii? Ja toisaalta se saa toisen iloiseksi, hänet on huomattu.

Vaikeinta on ymmärtää ihmistä, joka ei tervehdi, vaikka ollaan melkein päivittäin ja ainakin viikottain tekemisissä. Miksi ei voi todeta, että hei tai jos sitä ääntä ei halua käyttää, niin nyökätä, hymyillä tai nostaa kättää pystyyn?

Sanon tämän hyvin estyneenä ja arkana ihmisenä. Teininä tuijottelin maahan ja seinille ja punastuin tulipunaiseksi, jos naapuri tervehti. En tiedä miksi. Naapuri ei takuulla tehnyt sitä ilkeyttään vaan ihan siksi, että tunnemme toisemme ja on normaalia ja tavallista osoittaa toisen tunnistaminen. Sitten kerran opiskeluaikoina tuli pihalla vastaan vanha pappa ison hatun kanssa. Hän nosti hattuaan minut nähdessään ja sanoi hyvin vakavalla naamalla hyvää iltaa, neiti, laittoi hatun päähän ja jatkoi matkaansa. Silloin tajusin, miksi tervehtiminen kannattaa. Tuo ele sai minut valtavan hyväntuuliseksi. Olin sen eleen arvoinen.

Jos siis et tervehdi, koska se ei anna sinulle mitään, niin voisit ainakin muistaa, että sille toiselle se voi merkitä paljon. Voit olla se ainoa ihminen, joka on hänelle puhunut sinä päivänä tai ehkä jopa koko viikkona.

Vierailija
55/83 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiriitaista olla täällä, kun käyttäydytään toisille aggressiivisesti ja puhutaan hyvistä tavoista. Olisihan aloituksen voinut tehdä ystävällisempään sävyyn. Muuten olen Ap:n kanssa samoilla linjoilla.

Vierailija
56/83 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jonkinlainen prosopagnosia, en tunnista ihmisten kasvoja. En siis tiedä, kuka taloyhtiössäni asui ja kuka oli vain satunnainen kulkija, kaikki naamat näytti aina siltä, niinkuin en olis koskaan tavannut. Sitten, jos on koira mukana, niin tunnistan sen koiran. Täällä maalla on kyllä luontevaa morjenstaa vastaantulijoita (sitä yhtä - kahta per viikko) tunsi sen sitten tai ei. 

Mut ei mua oo koskaan häirinnyt se, pitääkö tuntemattomat ihmiset mua outona tai epäilyttävänä. Pitäkööt.

Mulla sama. Tunnistan koirista ihmiset. En minä voi tietää, onko joku rappukäytävässä tai pihalla vastaan tuleva talon asukas vai joku muu. Kyllä minä asiakaspalvelijoita tervehdin, mutta en todellakaan kaikkia vastaantulijoita.

Vierailija
57/83 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis missä kauppakeskuksissa te oikein asutte!? "Niskat kipeytyy nyökyttekystä".. Ei siellä rapussa tarvitse iltaa istua, kotiovelta taloyhtiön ulkopuolelle tuskin tulee kymmeniä henkilöitä vastaan.

Nykyisessä talossa olen asunut 4 vuotta ja täällä on vain yksi, joka ei tervehdi tai katso edes silmiin (seinänaapurin vaimo). Minun puolestani olkoon sitten omissa oloissaan, on ollut tilanteita kun olisin voinut auttaa lastenrattaiden ja lapsien kanssa tai pitänyt hissiä (asumme ylimmässä kerroksessa), mutta ei maksa vaivaa.

Vierailija
58/83 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap avaas vielä, miten toi aloituksessa mainittu joustamattomuus liittyy siihen tervehtimiseen? Ylianalysoitkohan nyt naapureitasi vähän liikaa?

Vierailija
59/83 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän outoa on minusta ajatella, että en tervehdi, koska ei ole pakko. On monia asioita, joita ei ole pakko tehdä. Ei esimerkiksi ole pakko kiittää, mutta silti useimmat niin tekevät, koska siitä toinen saa hyvän mielen. Sama asia on tervehtimisellä. Näet naapuriasi/työkaveriasi tai vaikkapa kaupan kassaa ihan päivittäin. Miksi et vaivautuisi tunnistamaan häntä ja nyökkäämään/hymyilemään/tervehtimään ihan äänellä? Mitä vaivaa se vaatii? Ja toisaalta se saa toisen iloiseksi, hänet on huomattu.

Vaikeinta on ymmärtää ihmistä, joka ei tervehdi, vaikka ollaan melkein päivittäin ja ainakin viikottain tekemisissä. Miksi ei voi todeta, että hei tai jos sitä ääntä ei halua käyttää, niin nyökätä, hymyillä tai nostaa kättää pystyyn?

Sanon tämän hyvin estyneenä ja arkana ihmisenä. Teininä tuijottelin maahan ja seinille ja punastuin tulipunaiseksi, jos naapuri tervehti. En tiedä miksi. Naapuri ei takuulla tehnyt sitä ilkeyttään vaan ihan siksi, että tunnemme toisemme ja on normaalia ja tavallista osoittaa toisen tunnistaminen. Sitten kerran opiskeluaikoina tuli pihalla vastaan vanha pappa ison hatun kanssa. Hän nosti hattuaan minut nähdessään ja sanoi hyvin vakavalla naamalla hyvää iltaa, neiti, laittoi hatun päähän ja jatkoi matkaansa. Silloin tajusin, miksi tervehtiminen kannattaa. Tuo ele sai minut valtavan hyväntuuliseksi. Olin sen eleen arvoinen.

Jos siis et tervehdi, koska se ei anna sinulle mitään, niin voisit ainakin muistaa, että sille toiselle se voi merkitä paljon. Voit olla se ainoa ihminen, joka on hänelle puhunut sinä päivänä tai ehkä jopa koko viikkona.

Tuikituntematon ei ole velvollinen "pelastamaan" toisen tuikituntemattoman päivää, tai edes viikkoa. Ei yhtään mitenkään, joten turha edes yrittää sysätä moista velvoitetta ventovieraille harteille ..

Toimi sinä, kuten toimit, ja anna muiden toimia, kuten itse parhaaksi näkevät.

Vierailija
60/83 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan taloyhtiön säännöissä ohjeistettu tervehtimään naapureita. Se ei siis tarkoita että pitäisi kaikkien kanssa alkaa kälkättämään ja kaveeraamaan, mutta ihan kohteliaisuudesta voi sanoa hei tai nyökätä kun törmäillään parkkipaikalla tai postilaatikoilla.

Muutenhan ap viittaa siihen Kuopion puukottajaan, jota naapuri kuvasi omituiseksi kun ei tervehtinyt, puheli itsekseen jne. En muista oliko juuri tämä puukottaja vai joku edellinen, joka oli yrittänyt monta kertaa saada apua mielenterveysongelmiinsa, muttei päässyt hoitoon, ja sitten ajatteli tekevänsä jotain niin kauheaa jolla varmasti pääsee hoitoon, tai ainakin tulee tapetuksi, kuten tuokin toivoi.

Mt-palvelut on Suomessa huonossa jamassa, olleet aina ja vain huonommaksi menossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä