Kuinka kauan kestää päästä yli pettämisestä?
Pari kuukautta sitten mies tunnusti pettäneensä minua erään illanvieton päätteeksi.
Se tuli aivan puun takaa, koska mitään sen suurempia riitojakaan ei ole ollut. Mieskin oli vakuutellut, että kaikki on hyvin. Seksiä ei pahemmin ollut koska tässä avioliitossa mies on se haluttomampi osapuoli. Sen takia pettäminen oli kuin märkä rätti päin kasvoja. Kuinka monta kertaa minä sain pakit vaikka yritin erilaisia lähestymistapoja. Lopulta tyydyin siihen kerran kuukaudessa menoon koska oma itsetuntoni ei kestänyt ainaisia pakkeja ja pelkäsin että vonkaamiseni vain alkaa ärsyttämään.
Puhuimme asioista eli emme hakeutuneet pariterapiaan tms. Ei mies osannut sanoa, miksi oli päätynyt pettämään. Vika ei kuitenkaan ole minussa, näin hän sanoi. Ei myöskään meidän suhteessamme. Kommunikaatiota olemme yrittäneet parantaa koska se on kieltämättä ollut vähän retuperällä aika pitkälti miehen takia (ei ole kovin puheliasta sorttia).
Oma pääni ei vain kestä. Kun katson miestä, en voi olla miettimättä millä tavoin toinen nainen on koskenut häntä. Miten mies on koskenut häntä, samalla tavalla kuin minuakin? Joka kerta kun mies lähtee pois kotoa, pelkään että hän menee tapaamaan tuota naista (on vanha kaveri jonka kanssa ollut muutoinkin aika vähän tekemisissä, törmäsivät tuona iltana baarissa ja päätyivät jatkoille). Mietin, mitä olen tehnyt väärin, enkö ole enää hänen silmissään himoittava.
Haluan ihan älyttömän paljon miestäni ja silti inhoan jokaista hänen kosketustaan. Näennäisesti arkemme rullaa ihan normaalisti mutta omat ajatukseni vievät energiaa. Enkä ole niistä miehelle puhunut. En usko, että sekään hyödyttäisi mitään.
Olen vain niin pirun vihainen. Minä luotin mieheen ja sitten hän tekee minulle noin. Kun edes saisi tietää syyn.
Anteeksi sekava sepustus, mutta ajatukset vain ovat edelleen niin sekaisin.
Kommentit (12)
Mua on petetty ja en sun tilanteessasi pystyisi jatkamaan suhteessa. Kirjoituksestasi tulee tunne että mies on ihan fine tekonsa kanssa?
Törkeä mies sulla :(
Ei siitä pääse yli eikä tarvitsekkaan eikä kannata edes. Tämä on tosiasia.jos mies on jaettu,ei se ole enää vain sinun mies. Pettäminen on niin yleistä ja sallittua että naiset alkaa luulla ettää se pitää hyväksyä.ei ihminen hyväksy tuollaista.minun miehelläni ei tulis kuuloonkaan pettää vaikka elää selibaatissa tällä hetkellä siitä syystä etten ole kyennyt seksiin aikoihin tietyistä syistä,pyrkimys on mulla että elämme vielä aviollista elämää tietysti mutta halusin sanoa että vaikka on aikoja kun ei saa,niin ei petä kun pettäminen ei vaan ole sallittua eikä hän kuulemma ikipäivinä pystyisi pettämään.eikä kuulemma edes HALUAISI toista naista.haaveilee aina minusta.mutta meillä onkin yhteinen usko Jumalaan.emme kuulu mihinkään kirkkoon emmekä lahkoon se että Jeesus elää,on vaan meille todellista ja siihen ei muuta tarvita.me ei ajatella että kerran vain täällä eletään.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 08:08"]
Ei siitä pääse yli eikä tarvitsekkaan eikä kannata edes. Tämä on tosiasia.jos mies on jaettu,ei se ole enää vain sinun mies. Pettäminen on niin yleistä ja sallittua että naiset alkaa luulla ettää se pitää hyväksyä.ei ihminen hyväksy tuollaista.minun miehelläni ei tulis kuuloonkaan pettää vaikka elää selibaatissa tällä hetkellä siitä syystä etten ole kyennyt seksiin aikoihin tietyistä syistä,pyrkimys on mulla että elämme vielä aviollista elämää tietysti mutta halusin sanoa että vaikka on aikoja kun ei saa,niin ei petä kun pettäminen ei vaan ole sallittua eikä hän kuulemma ikipäivinä pystyisi pettämään.eikä kuulemma edes HALUAISI toista naista.haaveilee aina minusta.mutta meillä onkin yhteinen usko Jumalaan.emme kuulu mihinkään kirkkoon emmekä lahkoon se että Jeesus elää,on vaan meille todellista ja siihen ei muuta tarvita.me ei ajatella että kerran vain täällä eletään.
[/quote]
Ot, en voi olla huomaamatta tuota sun sukupuolirasistista kommentointia "naiset alkaa luulla että se pitää hyväksyä". Yhtä lailla se voi olla nainen joka pettää, ja mies joka antaa anteeksi.
t. kerran pettänyt nainen -anteeksi saanut
Minä en päässyt yli. Minusta sinun liittosi on todella kurjassa jamassa, jos sinä et saa mutta muut naiset saa mieheltäsi. Jotainhan silloin on pielessä. Mies ei vaan uskalla sitä suoraan tunnustaa.
Meillä oli kaikenlaista pielessä, pettäminen oli vain viimeinen pisara minun maljassani. Oikeastaan hyvä, että se tapahtui, koska se avasi minun silmäni täysin näkemään, millaisessa tilanteessa olin. Olisin muuten vain sitkitellyt ja sietänyt kaikenlaista. Ero oli hyvä asia myös lapsille, kotimme on nykyisin rauhallinen, täällä ei karjuta, solvata ja halveerata ketään. Vanhimman lapsen kysymys loppuaikoina kun oli: miksi isi aina huutaa minulle?
Pettämisen paljastuminen oli vain se viimeinen niitti, ja muuttoauton tilaus. Exkin joutui lopulta myöntämään että hänellä on ongelma, ja haki siihen hoitoa. Minua on yrittänyt takaisin, mutta ei kiitos. Usko pois, ero voi olla ratkaisu.
terv. kolmen yh
Ei siitä pääse yli. Toki moni voi jatkaa mutta suhde ei ole ikinä samanlainen kuin ennen. Mielestäni liian moni jatkaa, pitäisi olla sen verran itsekunnioitusta ettei tyydy siihen. Oma x mies petti, olin silloin raskaana enkä jättänyt. Jatkettiin vielä 2 vuotta mutta näin jälkeenpäin tiedän että alamäki alkoi siitä päivästä. Yritettiin ainakin. Sitten hän teki sen taas ja samana iltana pakkasin hänen vaatteet ja hän muutti ulos. Tästä jo yli 10v enkä ole katunut asiaa. Sulle on jotain parempaa nurkan takana.
Minä pääsin yli. Avomiehelläni oli muutaman kuukauden ajan suhde toiseen naiseen. Meni n. Vuosi ettei asia enää painanut mielessä. minua auttoi se, että mies suostui aina puhumaan fiiliksistä ja tapahtuneesta, kun minusta siltä Tuntui. kuulostaa ehkä hölmöltä, mutta tuo kaikki lähenti meitä hirmuisesti ja ollaan tosi onnellisia nykyään. :) Miksihän miehesi kertoi tapahtuneesta? Halusiko hän vain päästä huonosta omasta tunnosta vai olla sinulle rehellinen..
Hyvä, kun olette saaneet juteltua teidän tilanteesta.
Haluaisitteko te myös jonkun ulkopuolisen kanssa jutella tilanteestanne?
On monia tahoja, jotka auttavat parisuhteen eri vaiheissa. Joskus on helpompi, että ei tarvitse yksin pärjätä elämän vaikeimmissa paikoissa.
Esimerkiksi Kataja tarjoaa tukea parissuhteiden erilaisissa vaiheissa. Katso nettivisivuilta lisää:
Myös Kirkon perheneuvonta tarjoaa mahdollisuuden selvitellä elämän mutkia ulkopuolisen kanssa. Perheasiainneuvottelukeskuksia löytyy useilta paikkakunnilta. Niistä tarkemmin netissä sivuilta:
Jaksamista elämääsi! Valon ja ilon hetkiä myös, kun raskaampi aika jää taakse!
Vanha ketju, mutta aina yhtä ajankohtainen...minun mieheni petti minua kesällä netistä löytämänsä naisen kanssa. Tapasivat kaksi kertaa, joista toinen johti itse aktiin.
Meillä oli tuolloin viikon tauko suhteessa, mutta mies oli jo vähän ennen tuota lyhyttä taukoa tutustunut netissä tähän naiseen. Ennen taukoa tapasivat siis kerran ja tauon aikana (jolloin olimme jo sopineet sovinnosta ja yhteenpalaamisesta!) mies sitten petti minua naisen kanssa.
Mietin EDELLEEN, kuten ketjun aloittajakin, mitä mies teki naisen kanssa, jne. Ja etenkin: MIKSI mies petti minua. Mielessä on vieläkin, että olisin halunnut olla hänelle juuri se ihanin ja rakkain, jota ei petetä. Miksi halusi särkeä minut näin? Olen vieläkin, 9 kk tapahtuneesta, ihan hajalla. :'(
Pidän parisuhdetta tietyllä tapaa pyhänä ja koskemattomana, on sitten naimisissa tai ei. Minusta siihen ei kuulu kolmannet osapuolet. Me emme ole naimisissa, eikä meillä ole yhteisiä lapsia. Onneksi. Minulla on lapsia aiemmasta avioliitosta tosin.
Miehelleni ei kuulemma tämä nainen merkinnyt mitään. Mies tuntuu painavan asiaa villaisella, ja suuttuu, jos otan asian puheeksi. Uhkailee lähtemisellä jne. Tämä tekee asian vaikeammaksi, sillä kaipaan keskustelua. Minun täytyisi saada puhuttua asia ulos. Jos mies kuuntelisi ja ottaisi vastaan, olisi tilanne toinen. Uskon, että pystyisin ehkä jotenkin jopa jättämään tapahtuneen taakseni.
Ei suhteenne palaudu ikinä täysin ennalleen.
Olen 10, ja kuten 11, luulen, ettei suhde voi koskaan palautua enää ennalleen. Olen aika ahdistunut asiasta, ja itse asiassa uskon, että tää suhde tulee karahtamaan ennemmin tai myöhemmin, kun en kestä näitä tunteita..usein vaan itkettää. Ja kun mieskään ei halua keskustella asiasta.
Tää on niin oksettava kuvio kaikenkaikkiaan. Nainen oli sanonut olleensa (ja mullekin sano) 1,5 vuotta selibaatissa ja nyt sitten mun miehen kanssa piti sekstailla.
T. 10
Älä koskaan luota siihen että kaikki on hyvin ja kaikki jätjestyy.. minulla ja miehellänikin oli kriisi jonka jälkeen hän valuutti rakastavansa minua ja haluavansa toisen lapsen ja mennä naimisiin ja olin ensikertaa elämässäni onnellinen mutta toissapäivänä kuulin että hänellä on ollut suhde koko meidän yhdessä olo ajan 10v ja juuri silloin käynnyt pettämässä minua toisen kanssa kun luulin että kaikki on täydellisesti! Nyt odotan meidän yoista lasta ja viime viikolla viimeksi nähnyt toista! Silti kuulemma rakastaa ja haluaa olla meidän kanssamme.. ja en olisi koskaan uskonut että mieheni olisi voibut tehdä minulle sen! Se ei ole sen luontonen mut näköjään kaikki on mahdollista ja sillon se matto vedetään alta ku eniten luotat ja luulet asioiden olevan kunnossa.
Kirjoituksellani en tarkoita loukata tai provosoida ketään, enkä halua sen puolustella pettäjää tai petettyä, tarkoitukseni on antaa vähän erilaista näkökantaa koko pettämissysteemiin. Tämä on sitten minun ajatukseni, ja elämänmuotoni, ei kenenkään tarvitse alkaa jakeleen ohjeita tai moralisoimaan, koska siitä ei ole mitään hyötyä. Eli fokuksena on, miksi kaikki ottaa niin vakavasti pettämistä, ei pettämisen tarvitse olla niin maailman kaatavaa tai koko elämän murtamista. Nimittäin itse olen pettänyt pari kertaa, eikä se tarkoita, että se liittyisi mitenkään mun omaan suhteeseen tai olisi mitään suurempaan tämän kohteen kanssa. Minulla on hyvin toimiva pitkä liitto (17 v., joka on myös ensimmäinen mieheni ikinä), johon kaipaan piristystä ja vähän jännitystä. Olen miesvaltaisella alalla töissä, ja tiedän niin monen miehen pettävän tavallaan samasta syystä. Eikä se tarkoita, että mies tai nainen ei rakastaisi omaansa, haluaa vaan vähän vaihtelua. Toki tämä on itsekeskeistä, mutta jokainen valitsee oman elämänmuotonsa. Itse ajattelen niin, että ihminen ei todellakaan ole luotu seksuaalisesti vain yhdelle naiselle/miehelle. Voin ihan aidosti sanoa, että olen onnellinen parisuhteessani, ja minulla on maailman paras kumppani, mutta silti en näe mitään pahaa, jos haluaa harrastaa erilaista seksiä ja kokea myös intohimoa jonkun toisen kanssa, ei se vähennä minun rakkautta mieheeni. Meillä ei ole talouddisesti mitään ongelmaa, ei ole lapsia, eli ei siis mitään sidoksia, kun vaan että haluamme elää elämäämme loppuun saakka yhdessä. Mutta silti, en minä olisi valmis luopumaan niistä ihanista hetkistäkään. Jos mun mieheni pettäisi, ei minulle tulisi kriisiä, koska uskon, että hän haluaisi kanssa vaihtelua. Meillä oikeasti toimii parisuhde, ja mieheni onkin sanonut, että olen maailman paras vaimo. Mieheni aavisti toisen pettämisen, mutta ei halunnut kuitenkaan kajota siihen, koska sanoi että hän ei voi elää ilman minua. Lopputulos, miksi ottaa niin vakasti jotain aika luonnollista asiaa. Toiset meistä ovat seksuaalisempia kuin toiset, toki myös se vaikuttaa, että kun miehiä on tyrkyllä aina ja kaikkialla, niin joskus sitten haluaa kokeilla.
No meitä on monenluontoisia, toiset vähän rennompia, toiset vähän vakavempia, herkempä, itsekeskeisempiä jne. Toki on sitten muunlaistakin pettämistä, tarkoituksena lähteä kokonaan suhteesta, kovin ahdistunut suhteessa jne. Jokaisella on omat motiivinsa.