Anna minulle parhain, helpoin, nopein ateriasi!!! Arkiruuaksi lapsiperheelle!!!
Tässä minun: Paista jauheliha samalla kun spagetti kiehuu. Lisää jauhelihaan grillimaustetta ja jos et ole jaksanut pilkkoa sipulia aiemmin jauhelihaan niin sipulijauhe. Lisää ananas ja ruokakerma. Volaa...Ruoka maistuu miehelle, lapsille ja itselle.
Auttakaas, niin on ensi viikon ruoat sumplittu :)
Kommentit (96)
Spagetti kiehumaan, jauhelihat ja sipulit + valkosipuli pannuun, tomaattimurska + ruokakerma. (päälle juustoraastetta jos on tai parmesaania)
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 23:34"]
Maistuuko pakastetut perunat ihan samalta kuin tavalliset perunat? Kiitos ruokakermavinkistä keitossa. Aina olen maidon laittanut, ja ollut aika tylsä keitto
ap
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 23:27"]
Kalakeitto keittoperunoista+vihanneksista(pakasteesta valmiina) ja pakastekalakuutioista, lisäksi kalaliemikuutio ja ruokakermaa. Helppoa, nopeaa ja terveellistä kalaruokaa:)
[/quote]
[/quote]Etkö ole perunasipulisekoitusta käyttänyt? Juu, mielestäni pakastepottukin on usein laadukkaampaa kuin nahistuneet "tuorepotut".
Ja otetaas vuokaan ja uuniin taas, siellähän ne uunissa tulee ittekseen.
http://www.vauva.fi/keskustelu/117721/ketju/vaara_palsta_mutta_pannaanpa__vuokaan_ja_uuniin__r
Osta pussi wokkivihanneksia ja paista kanan kanssa. Keitä 2 isoa pussia kananuudeleita. Yhdistä ja mausta nuudeleitten mukana tulleilla mausteilla (ole varovainen chilin kanssa)
Laita uunivuokaan vettä, riisiä, sipulirenkaita ja suolaa. Heitä päälle kanankoivet ja uuniin.
mikä tuossa ruuan laittamisessa nyt on niin hankalaa.. Mä ainakin kokkailen mun lasten kanssa ihan rauhassa ja kiire ei ole mihinkään..
Perunasipuli-sekoituspussi, kinkkusuikaleita, pekonia suikaloituna, kuohukermaa 1 prk + 1 prk ruokakermaa. Tarjoile raikkaan salaatin kera. Tai ihan vaan tomaatin ja kurkun. Voit laittaa vuokaan myös kasvissuikaleita tai vaihtaa kinkun tilalle kanaa, jauhelihaa..
Mahtavaa, vaikka kuinka monta erilaista hyvää reseptiä!!!
Lisää vain! Laitan tämän tietokoneelle säästöön niin arki rullaa :)
Ap
Pääsen töistä, haen lapset koulusta/eskarista. Harrastuksia on itsellä, lapsille, miehellä. Viikonloppuna voin pitempäänkin laittaa ruokaa, mutta arkena elämä vie mukanaan...
Ap
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 23:49"]
mikä tuossa ruuan laittamisessa nyt on niin hankalaa.. Mä ainakin kokkailen mun lasten kanssa ihan rauhassa ja kiire ei ole mihinkään..
[/quote]
Keitä makaronit vahvassa kalaliemessä, vettä sen verran että imeytyy kypsennyksen aikana.
Lisää purkki tai kaksi tonnikalaa ja pakaste herne-maissi-paprika sekä kuivattua tilliä ja mustapippuria, kuumenna ja maista, lisää suolaa tarvittaessa.
Tämä on nopein pikaruoka ja maistuu ketsupin kanssa.
Tätä tuli tehtyä silloin kun lapset olivat pieniä.
Keitetyt perunat. Tonnikalakastike (punasipulia, valkosipulia,tomaattimurskaa, ruokakermaa) Kanastakin tulee hyvä. Innostuin vähän, meidän perheen kaikki yleisimmät ruuat täällä edustettuna. :D Mutta ole hyvä. Kokkaamisessa nopeus ja herkullisuuson valttia pienten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 23:49"]
[/quote]
Eihän se vaikeaa olekaan, mutta kun päiväkodissa on syöty tosi pieni välipala ennen kolmea, niin jos aloittaa ruoanlaiton kaikessa rauhassa viideltä, niin ennenkuin ruoka on kuuden jälkeen valmista, niin kaikilta on mennyt nälän takia hermot! Eli arkena on pakko tehdä nopeaa ja helppoa, viikonloppuna voi sitten kokkailla rauhasta koko porukalla.
Välillä voi myös heittää ne ranut ja nakit/lihapullat sinne uuniin. :) Fetasalaatti on hyvä lisuke moneen. Jääsalaattia, tomaattia, kurkkua, fetaa (esim aurinkokuivatut tomaatit) ja halutessaan punasipulia. Lapsilta voi sit noukkia ne pois, jos ei maistu.
Simpukkapastaa (gnochhi), paista kanasuikaleita ja punasipulia, lisää paprikaa (vaikka kaikkia kolmea väriä) ruokakermaa ja sulatejuustoa. Ihanaa on myös tämä: keitä pasta (vaikka gnochhi tai penne) paista kanan rintafileet, kuutioi, lisää kypsän pastan sekaan pestoa, mozzarellaa ja kanat.
myös pakaste perunamuussi on ihan hyvää. Esim perunamuussi jauhelihalaatikko. Mikrossa lämmitetään täysmaitoa johon kasvisliemi kuutio ja voi nokare sekä pakastemuussi ainekset. mikrossa pari minuuttia. sillä välin ruskista jauheliha ja mausta esim. grillimausteella ja paprikajauheella. Sipulia voi myös laittaa
Vatkataan muussi sileäksi ja ladotaan uunivuokaan ensin muussi ja sitten jauheliha ja muussi päälle. Uunissa noin 40 min.
Mä teen paljon uuniruokia jo edellisenä iltana joten voin sit seuraavana päivänä vain lämmittää ruokia. säästyy aikaa.
Esim lihakeitto on todella hyvää kun sen sitä seuraavana päivänä lämmittää..
Keitä pasta(aivan sama mikä),paista kanasuikaleet pannulla.Lisää joukkoon pilkottua sipulia ja 4 osaan viipaloidut kirsikkatomaatit.Halutessasi voit lisätä valkosipulia.Mausta grilli/perunamausteella,vähän suolaa,soijaa ja pippuria.Lopuksi kermaa.
Vei hurjat 15min.
Ainoa marinoitu liha mitä käytän, ovat broilerinkoivet : uunivuokaan riisiä, punaisia linssejä, kookosmaitoa ja vettä. Kanankoivet päälle, uunissa n. tunti. Kypsyminen vie aikaa mutta sen ajan voit sylitellä lasten kanssa, tehdä salaatin tmv. Kärsivällisyyttä vaatii myös lihojen irrottaminen luista. Vaan on maukkainta broilerinlihaa.
Mun pikaisin ruoka on avokadopasta. Laita 500g pastaa keittymään ja sillä aikaa valmistuu soossi. 2-3 syöntikypsää avokadoa, 3 valkosipulin kynttä, puolikas chili, desi kaksi parmesaania, sitruunan mehua ja pippuria. Kaikki kutteriin ja hurautellaan tasaiseksi mössöksi, notkistetaan oliiviöljyllä. voi laittaa basillikaa tai muita yrttejäkin joukkoon tai pinnalle. Pasta kun kypsää, niin sekoitetaan kastike pastan kanssa. Hyvää ja terveellistäkin valmistuu pastan kypsennys ajassa.
Miehen tekemä pikaisin ruoka. Nuudeleita isosta paketista keittymään.. pakasteesta valmiita kasvispussukoita, useimmiten wokkivihanneksia yksi pussi. paistin pannulla rapsakkaaksi, soijaa, kalakastiketta, limeä, jeeraa ja chilitonnikalaa, öljyineen. kaikki sekaisin ja taas vartissa valmis.
yksi pikainen juttu vielä: muutama kiinteä peruna pilkotaan pieneksi kuutioksi. Niukkaan suolaveteen kiehumaan, sillä aikaa pilkotaan sipulia, valkosipulia.. ne voi laittaa pottujen joukkoon sitä mukaan, kypsennetään kunnes perunat on kypsiä ja vesi haihtunut.. lisätään herneitä pussi, kikherneitä pkt, jogurttia pari desiä tai vaikka raejuustoa. Mausteita: jeeraa, korianteria, ripaus kanelia, chiliä.. kannattaa laittaa alussa jo perunoiden kanssa, että ehtivät kypsyä. nautitaan sellaisenaan, tai jos on lihapullia jäänyt, kananpaloja tms.
olishan näitä, mutta tässä muutama. silleen Kätsyjä kanssa, että tuotteita voi säilyttää pitkäänkin kaapeissa(avokadokin viileässä viikkoja) Ettei näitä varten tarvii käydä erikseen kaupassa, kun ovat ns. hätävarana kaapeissa.
Kranttujen lasten nopea ruoka on tortillat!
Tortilloja saa myös täysjyvänä. Pilko tomaatti ja kurkku, pese salaatinlehdet, aseta pöytään esim. raejuustoa, ananaspaloja, oliivia tms., ja proteiiniksi valintasi mukaan paistettua ja maustettua jauhelihaa/ tonnikalaa majoneesiin sekoitettuna (pippuroi vähän) / papuja. Helppoa kuin mikä, ja jopa suht. terveellistä. Ai niin, tortillat voi lämmittää pinona mikrossa ja sitten jokainen ottaa täytteeksi haluamaansa :)
PS: Kalakeittoon voi laittaa myös koskenlaskijajuustoa maidon/kerman sijaan, nam!
Mita ihmetta te keittaisitte jos kaupasta olisi kerma loppu?
Nakkimunakas