Miten saan työnantajan purkamaan työsuhteen?
Olen koeajalla, mutta en voi itse purkaa työsuhdetta karenssin takia. Miten saan työnantajan purkamaan työsuhteen ja vältän karenssin?
Kommentit (16)
No eihän tuo raskaus riitä syyksi. Senkun olet tekemättä mitään, jäät tulematta töihin tms. Mutta silloin voi olla hankala kertoa te-toimistossa syy miksi et saisi karenssia.
saat karenssin jos sinut irtisanotaan
Irtisanomisestahan nyt ei ole puhuttu mitään.
Jos purkusyy on sinun tekemisesi tyyliin myöhästely töissä, niin karenssin saat. Sen sijaan "ei oppinut työtehtäviä" on enemmän työnantajan arvio sinusta kuin oma tekosi.
Lipsauta puolivahingossa, ettet oikeastI tajua mitään jostain työssä ihan keskeisestä asiasta.
Pyydät työsuhteen purkua sinusta riippumattomasta syystä. Tuskin ne suoa väkisin siellä pitää.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 21:30"]
Odota tilannetta, jossa tiedät esimiehesi seisovan aivan selkäsi takana. Lipsauta sitten työkaverillesi, että olet tullut vahingossa raskaaksi etkä voi kuvitellakaan tekeväsi aborttia.
[/quote]Tai sitten kertoo että yrittää heti raskaaksi kun koeaika päättyy...
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 21:50"]
Pyydät työsuhteen purkua sinusta riippumattomasta syystä. Tuskin ne suoa väkisin siellä pitää.
[/quote]
Työnantajalle tuo onn riski: työntekijä voi väittää, että mitään ei ole sovittu ja vie jutun oikeuteen.
Raskaus tai sen yritys ei ole syy työsuhteen purkamiseen. Joten olisiko paras, että ap vain itse kertoisi, ettei tunne pystyvänsä työhön. Karenssin uhallakin.
Anna mä arvaan; ootko mun entisessä työssä kun haluat siitä eroon ja äkkiä ? Oli kyllä niin pimee työpaikka että koskaan ikinä ei voi vastaavaa löytää. Elinikäinen painajainen. Mun selkä ei kestäny, oli liian rankkaa.
Voisitko vaan puhua pomosi kanssa, että tää ei nyt oikein... Meillä pomo sanoi, että kun ollaan tällaisessa työssä, mikä ei todellakaan sovi kaikille, mutta on vaan pakko kokeilla, niin paljon käytetään työnantajan puolelta lausuntoa "virherekrytointi" eikä tule karenssia sitten. Sanoi, että ei hänellä ole mitään intressiä tehdä asioita liian vaikeaksi työntekijälle, mutta että reilusti pitää tulla puhumaan.
Niin, mitä jos kokeilisit joskus rehellisyyttä? Voi olla yllättävät seuraukset.
Odota tilannetta, jossa tiedät esimiehesi seisovan aivan selkäsi takana. Lipsauta sitten työkaverillesi, että olet tullut vahingossa raskaaksi etkä voi kuvitellakaan tekeväsi aborttia.