Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan työnantajan purkamaan työsuhteen?

Vierailija
03.10.2013 |

Olen koeajalla, mutta en voi itse purkaa työsuhdetta karenssin takia. Miten saan työnantajan purkamaan työsuhteen ja vältän karenssin?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota tilannetta, jossa tiedät esimiehesi seisovan aivan selkäsi takana. Lipsauta sitten työkaverillesi, että olet tullut vahingossa raskaaksi etkä voi kuvitellakaan tekeväsi aborttia.

Vierailija
2/16 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millasta työtä teet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo raskaus riitä syyksi. Senkun olet tekemättä mitään, jäät tulematta töihin tms. Mutta silloin voi olla hankala kertoa te-toimistossa syy miksi et saisi karenssia.

Vierailija
4/16 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännissä töihin.

Vierailija
5/16 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat karenssin jos sinut irtisanotaan

Vierailija
6/16 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomisestahan nyt ei ole puhuttu mitään.

Vierailija
7/16 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos purkusyy on sinun tekemisesi tyyliin myöhästely töissä, niin karenssin saat. Sen sijaan "ei oppinut työtehtäviä" on enemmän työnantajan arvio sinusta kuin oma tekosi.

Vierailija
8/16 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipsauta puolivahingossa, ettet oikeastI tajua mitään jostain työssä ihan keskeisestä asiasta.

Vierailija
9/16 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyömällä.

Vierailija
10/16 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät työsuhteen purkua sinusta riippumattomasta syystä. Tuskin ne suoa väkisin siellä pitää.

Vierailija
11/16 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 21:30"]

Odota tilannetta, jossa tiedät esimiehesi seisovan aivan selkäsi takana. Lipsauta sitten työkaverillesi, että olet tullut vahingossa raskaaksi etkä voi kuvitellakaan tekeväsi aborttia.

[/quote]Tai sitten kertoo että yrittää heti raskaaksi kun koeaika päättyy...

Vierailija
12/16 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 21:50"]

Pyydät työsuhteen purkua sinusta riippumattomasta syystä. Tuskin ne suoa väkisin siellä pitää.

[/quote]

Työnantajalle tuo onn riski: työntekijä voi väittää, että mitään ei ole sovittu ja vie jutun oikeuteen.

Vierailija
13/16 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus tai sen yritys ei ole syy työsuhteen purkamiseen. Joten olisiko paras, että ap vain itse kertoisi, ettei tunne pystyvänsä työhön. Karenssin uhallakin.

Vierailija
14/16 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mä arvaan; ootko mun entisessä työssä kun haluat siitä eroon ja äkkiä ? Oli kyllä niin pimee työpaikka että koskaan ikinä ei voi vastaavaa löytää. Elinikäinen painajainen. Mun selkä ei kestäny, oli liian rankkaa.

Vierailija
15/16 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko vaan puhua pomosi kanssa, että tää ei nyt oikein... Meillä pomo sanoi, että kun ollaan tällaisessa työssä, mikä ei todellakaan sovi kaikille, mutta on vaan pakko kokeilla, niin paljon käytetään työnantajan puolelta lausuntoa "virherekrytointi" eikä tule karenssia sitten. Sanoi, että ei hänellä ole mitään intressiä tehdä asioita liian vaikeaksi työntekijälle, mutta että reilusti pitää tulla puhumaan.

Vierailija
16/16 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitä jos kokeilisit joskus rehellisyyttä? Voi olla yllättävät seuraukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi