G: kuinka tärkeää julkinen huomio on sinulle?
Ja kuinka kauheaa olisi, jos kukaan ei lukisi blogiasi tai tykkäisi Facebookissa?
Kommentit (6)
Ei lainkaan tärkeää. Olen hyvin yksityinen ihminen, vaikka olenkin sosiaalinen. Inhoan tätä nykymeininkiä, että pitää olla hymy korvissa pällistelemässä milloin missäkin yhteydessä kertomassa itsestään, jakamassa itsestään, verkostoitumassa ja antamassa ja saamassa loputtomasti palautetta itsestään ja toisista tiimin jäsenenä. En pidä arvioinnin kohteena olemisesta (vaikka saankin pääosin myönteistä palautetta) enkä pidä huomion kohteena olemisesta. Jotenkin muistan, ettei ennen ollut ihan tällaista. Sai elää sitä elämäänsä eikä ollut sosiaalista painetta raportoida omasta elämästään. Mulle henkilökohtainen painajainen oli astella yksi päivä pääkirjastoon ja nähdä itseni seinänkokoisessa julisteessa, joka oli otettu harrastuksestani. Tiesin että siellä on kuvaaja ja se oli ok, suostuin siihen että kuvataan, mut en kuvitellut että minusta tehtäisiin juliste. Tuntui jotenkin tosi tympeältä, että ihmiset tietävät että mulla on tällainen harrastus (tai ylipäänsä mikään harrastus) koska mulla ei ole tarvetta jakaa tällaisia asioita muiden kanssa.
No eipä juuri hetkauta. En ole minkään sortin huomiohuora. Ei minulla edes ole FB-tiliä.
Julkista huomiota en kaipaa lainkaan, mutta ystävieni huomio Facebookissa toki tuntuu kivalta. Nämä ovat eri asioita.
Julkista huomiota en kaipaa lainkaan, mutta ystävieni huomio Facebookissa toki tuntuu kivalta. Nämä ovat eri asioita.
Julkinen huomio? No ei kauhean tärkeää, tietysti sitä haluaa että ei ole ihan ilmaa ihmisille, ei ole blogia ja FB kavereina on vain oikeita kavereita ja sukulaisia, niiltä tulee jonkin verran huomiota, mutta en pidä sitä minään julkisena huomiona. Olen ollut vaaleissa ehdokkaanakin, ja tietysti sitä toivoi että jos kävisi munkki ja saisi paljon ääniä, mutta realistisesti sen tiesi että jo oma puolue karsii äänet aika vähiin, joten ei se tulos ole kauhea pettymys koskaan ollut, osallistuminen on lähinnä harrastus.