Sydän takoo ja muljautttaa
Olen 25v. nainen ja minulla on ollut rytmihäiriöitä nyt kesästä asti joka päivä. Häiriöt tuntuvat muljautuksina, välillä voimakkaampina ja välillä lievempinä. Joskus ei tarvitse kun ajatella pelkkää muljautsta niin hetken päästä muljahtaa. Usein saan tällaisen myös kumartuessa, nauraessa tai seisoessa. Liikunnassa niitä ei niinkään ole paitsi kovemmassa.
Teen toimistotyötä, istumahommaa siis. Vaihdan työpistettä viikottain lomalla olevan toimistotyöntekijän mukaan. Olen samassa työpisteessä n. viikon ja sitten taas seuraavaan. Tätä olen tehnyt n. vuoden. Kannan isoa liutaa muistiinpanoja mukanani, koska jokaisella työpisteellä työtehtävät eroavat jonkin verran.
Joka aamu kun herätyskello soi, sydämeni alkaa takoa lujaa. Pulssiksi mitattiin holterilla tammikuussa 130. Pulssi rauhoittuu vasta kun olen päässyt töihin ja aloittanut työt. Pulssi kiihtyy laittaessani eteisessä ulkovaatteita päälleni.
Onko muilla tällaista? Voiko olla merkki jostain pahemmasta? Minulla on lievä sydämen läppävuoto todettu lapsena mutta sen on sanottu olevan mitätön kauneusvika. Minulla on ollut pienestä pitäen rytmihäiriöitä mutta satunnaisesti eikä joka päivä. Nyt niitä on joka päivä n. 10-15 kpl.
Kommentit (2)
mulla johtuu refluksista ja palleatyrästä. vatsalla ja sydämellä on sama hermosto
Oletko kokeillut rentouttaa itseäsi?