Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun Hesessä tilaa hampurilaisen ilman mausteita, niin

Vierailija
20.10.2013 |

pitää erikseen osata sanoa, ettei halua myöskään grillimaustetta. Eli tilasin lapselle juustohampurilaisen ja sanoin, että ei mitään mausteita, vain pihvi ja juusto. No tuli hampurilainen, jonka sisällä oli pihvi, juusto ja grillimaustetta. Kun menin sanomaan, niin sanottiin, että "siitä grillimausteesta pitää tietysti sanoa erikseen!". Siis miten niin? Jos tilaan ILMAN MAUSTEITA, niin oletan, ettei tule mausteita. Käydään Hesessä niin harvoin, etten edes tiedä, että hampurilaiseen tulee grillimaustetta. No, sain uuden hampurilaisen, mutta ihmetyttää. (ja sori, tällä vanhalla puhelimellani en saa kappalejakoja)

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 17:51"]

Tämän takia minä käyn Subwayssa.

[/quote]Hyvitetäänkö siellä, jos ei ota kaikkia täytteitä, saako siellä lisätäytteet samaan hintaan?

Vierailija
22/48 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 17:40"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 17:09"]

3 on oikein "unelma-asiakas"

[/quote]

Jos hampurilaisten hinnat on noinkin kovia kuin ne on, ei se nyt asiakaspalvelijaa luulisi kamalasti haittaavan, jos asiakas saa sellaisen hampurilaisen josta vielä tykkää!?

Miten voi olla suhtautuminen maksaviin asiakkaisiin noin hankalaa? Ai niin, tää oli Suomessa...

Jos ei ole asiakkaita, ei ole töitä.

[/quote]

Euron parin hampurilainen on siis "kova hinta"?

Kyseessä on pikaruokapaikka ja standardituotteet, pitäisi jokaisen tuo tietää. Siitä on pika kaukana, jos jokaisen tilausta väännettäisiin eri suuntiin. Ei se ehkä reilulta tunnu, mutta minusta on ihan ok, että tuotteesta voidaan ottaa jotain pois ilman alennusta, vaikka mitään ei samalla voi lisätä.

Vähänkin hienommassa ravintolassa se yleensä onnistuu, mutta selvää on, että jos yritys on varannut 100 tomaattia tiettyä ruokalajia varten, niitä ei yleensä tuosta vaan voi vaihtaa siirtää toiseen ruokalajiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen sadisti ei anna maustaa lapsen ruokaa

Vierailija
24/48 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro minulle mistä saa ilmaisia suolakurkkuja menen heti hakemaan.

kokki

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 17:55"]

Hampurilainen on todella halpa ravintolaruoka. Halvimmatkin ravintola-annokset ovat nykyään n. 15 euroa/annos.

Hampurilaisten edullisuus johtuu nimenomaan siitä, että samanlaisia hampurilaisia tuotetaan valtavat määrät. Jos jokainen hampurilainen pitäisi valmistaa eri lailla, hampurilaisten hinnat kasvaisivat valtavasti.

Suolakurkkuviipale hampurilaisen välissä ei maksa yhtään mitään. Hampurilaisen hinta muodostuu työntekijöitten palkoista ja ravintolan vuokrasta.

Suomalaisten matala sivistys/tietämystaso jaksaa ihmetyttää minua vuodesta toiseen!

[/quote]

Vierailija
25/48 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessäkin ravintolassa myydään helposti 400 hampurilaista/päivä. Jos kaikkiin lisättäisiin maksutta 3 siivua kurkkua (kun eihän ne maksa mitään), eli 10 grammaa, päivässä se tekee 4000 grammaa eli 4 kiloa. Vuodessa 1460 kiloa. Mistähän se ravintola sais tilattua 1460 kiloa kurkkua ilmaiseksi jotta sitä on asiakkaille jakaa?

Vierailija
26/48 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 18:29"]

Pienessäkin ravintolassa myydään helposti 400 hampurilaista/päivä. Jos kaikkiin lisättäisiin maksutta 3 siivua kurkkua (kun eihän ne maksa mitään), eli 10 grammaa, päivässä se tekee 4000 grammaa eli 4 kiloa. Vuodessa 1460 kiloa. Mistähän se ravintola sais tilattua 1460 kiloa kurkkua ilmaiseksi jotta sitä on asiakkaille jakaa?

[/quote]

Ei perus-av-mamman järki riitä tätä tajuamaan. Miksi pitää mennä PIKAruokalaan, jos se pikaruoka ei kelpaa ilman, että se pitää räätälöidä mammalle ja nico-petterille erikseen?

Niin ja miksi sen lapsen hampurilaisessa ei saanut olla mausteita, sitä ihmettelen minäkin?

Vierailija
27/48 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja. Ettekö kukaan ole kuulleet MAUSTEALLERGIASTA???? Itselläni ja omalla lapsellani on sellainen. Mausteet, suolaa, sokeria ja etikkaa lukuunottamatta, aiheuttavat viimeistään syömistä seuraavana yönä niin hel...illisen kutinan, että veri roiskuu ja ihopalat lentelevät. Lapsellani menee lisäksi maha kuralle. Ja tämä on vielä lievä reaktio, tiedän ihmisiä jotka menevät joistain mausteista anafylaktiseen shokkiin tai kurkku turpoaa niin, että henki salpautuu.Tuskin niitä mausteita kukaan huvikseen jättäisi ruuastaan pois, tokihan ruoka olisi paremman makuista jos sitä voisi jotenkin maustaa.

Vierailija
28/48 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sitten varmaan syötte kotona ettekä jossain hesessä jossa maustetta on väkisinkin kaikkialla.

Vierailija
29/48 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi poru kun taaskaan ei ilkeä hesen myyjä ymmärtänyt elämänsä ja uransa pyörivän ap:n keharipennun navan ympärillä. 

Heti vaatimusta faceen että hesen pitäisi muuttaa toimintatapojaan vastaamaan ap:n ja hänen mukuloidensa kieroutuneita makumieltymyksiä. 

Vierailija
30/48 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 18:57"]

Voi hyvä luoja. Ettekö kukaan ole kuulleet MAUSTEALLERGIASTA???? Itselläni ja omalla lapsellani on sellainen. Mausteet, suolaa, sokeria ja etikkaa lukuunottamatta, aiheuttavat viimeistään syömistä seuraavana yönä niin hel...illisen kutinan, että veri roiskuu ja ihopalat lentelevät. Lapsellani menee lisäksi maha kuralle. Ja tämä on vielä lievä reaktio, tiedän ihmisiä jotka menevät joistain mausteista anafylaktiseen shokkiin tai kurkku turpoaa niin, että henki salpautuu.Tuskin niitä mausteita kukaan huvikseen jättäisi ruuastaan pois, tokihan ruoka olisi paremman makuista jos sitä voisi jotenkin maustaa.

[/quote]Sittenhän just sun pitäis erittäin tarkkaan tietää, mitä mausteita hesen ruuissa käytetään.

Vierailija
31/48 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin syömmekin. Lisäksi olemme havainneet, että Mäkkärin ruuissa on vähemmän lisäaineita ja mausteita kuin Hesessä. Esim. ranskikset on Mäkkärissä maustettu suolalla, ja sisältävät lisäksi kasviöljyä (rypsi- ja auringonkukkaöljy), dekstroosia ja stabilointiainetta (E450).  Hesessä niissä on perunan ja öljyn lisäksi kuorrute (muunneltu perunatärkkelys, riisijauho, perunadekstriini, suola, nostatusaine (natriumdifosfaatti, ruokasooda), maltodekstriini ja stabilointiaine (ksantaanikumi)). Ikävä juttu, suosisin mieluusti suomalaista vaan ei onnistu tässä. Saman eron olen huomannut muissakin näitten ketjujen tuotteissa. Noh, onneksi voi tehdä pikaruuankin itse. Tietää ainakin, mitä syö.

Vierailija
32/48 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tämä kuulemansa ymmärtämättömyys rajoitu mitenkään pikaruokaketjuihin. Ihan perinteisellä nakkarilla olin ostamassa ranskalaisia perunoita. Sanoin, että ei kiitos mausteita niihin koska olen allerginen. Meni hyvin siihen saakka kun näin, että viimeiseksi myyjä ruiskaisi perunoitten päälle aromisuolaa. Kysyin, että et kai laittanut tuosta purkista. Myyjä suuttui. Jep. Olen oppinut läksyni. Syön vain kotona.

Vierailija
33/48 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 18:00"]

Minua ihmetyttää, miksei siinä ap:n tilaamassa hampurilaisessa saanut olla MITÄÄN mausteita? Lapsiraukka saa syödä mautonta pihviä...

[/quote]

Entäpä jos lapsi itse ei pidä mausteista ja pyytää siksi äitiä tilaamaan hampurilaisen ilman niitä? Aloittaja ei nähdäkseni ole maininnut kenestä tai mistä johtuen ne mausteet jätetään pois, ellei sitten kyse ole allergiasta jolloin on ymmärrettävää.

Vierailija
34/48 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vain totuttaisit sen lapsesi mausteisiin? Hesen tavishampparissa ei niin paljon mausteita ole, ettei sitä norminapero voisi syödä, herramunjee.

Onks tää taas jotain ylihysteeristä vaihtoehtoruokailua? Lapseni herkkä biotasapaino järkkyy mausteista...

Vierailija
35/48 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaruokapaikoissa tehdään alimitoitetulla henkilökunnalla standardibulkkituotetta hurjaa vauhtia.

Sitä on vaikea ymmärtää, jos ei ole itse ollut tuollaisessa paikassa töissä, mutta se käsi käy standardipurkilla ajatusta nopeammin. Se yhden mausteen poisjättäminen vaatii siinä työtahdissa ja rutiinissa oikeasti paljon. Katkeaa rytmi ja ajatus.

Pyytää saa ja parhaani mukaan ne pyynnöt toteutinkin, mutta itse jouduin erikoistilauksissa siirtämään tietyn mausteen/aineksen kokonaan pois työpöydältä valmistuksen ajaksi, koska muuten se kielletty juttu oli jo siinä mukana.

Vierailija
36/48 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi viesti 36 vielä kesken.

Eli se hinta on sama, jätettiin pois tai ei, sillä poisjättäminen katkaisee rutiinin ja vauhdin ja vie enemmän aikaa. Ero voi olla useamman minuutin, jos tekee 10 listatuotetta vs. 10 jätäsepoisjalisäätätä-tuotetta. Nälkäiselle se ylimääräinen odottamiseen käytetty  minuuttikin on yleensä liikaa. 

Pikaruoan pikaisuus syntyy myös siitä tekemisen standardisoinnista.

Vierailija
37/48 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 18:04"]

[/quote]Hyvitetäänkö siellä, jos ei ota kaikkia täytteitä, saako siellä lisätäytteet samaan hintaan?

[/quote]

Subissa saat itse kertoa, mitä niistä kaikista vihanneksista haluat ja mitä et patonkisi väliin. Kysytään joka kerta ja ainakin minä olen saanut aina mielestäni niin paljon täytettä kuin patongin väliin sopii, vaikken olisi ottanut joka lajia. 

Vierailija
38/48 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 19:49"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 18:04"]

[/quote]

Subissa saat itse kertoa, mitä niistä kaikista vihanneksista haluat ja mitä et patonkisi väliin. Kysytään joka kerta ja ainakin minä olen saanut aina mielestäni niin paljon täytettä kuin patongin väliin sopii, vaikken olisi ottanut joka lajia. 

[/quote]

Se patongin hinta ja katetuotto on laskettu kaikkien vihanneksien mukaan. Joka kerta kun joku asiakas jättää jotain pois, se on pelkkää voittoa firmalle.

Vierailija
39/48 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin 35 kirjoittajalle: jos viittaat, että lapsi pitäisi tai edes voitaisiin totuttaa allergeeneihinsä eli tässä tapauksessa mausteisiin, niin et todella tiedä mistä puhut. Ei kukaan huvikseen ole allerginen, kyllä siitä on huomattavasti enemmän harmia kuin iloa. Enkä nyt tarkoita mitään pientä nokkosrokkoa. Olen itseäni aikoinani yrittänyt siedättää lukemattomia kertoja, tuloksetta.

Ja mitä tulee Hesen hampurilaisten "olemattomiin" mausteisiin, niin:

Grillimauste: PAN-suola, mausteet (juustokumina, paprika, valkosipuli, cayenne, oregano, sipuli), kurkuma), glukoosi, proteiinihydrolysaatti (maissi), hydrolysoitu tärkkelys, aromiaineet (hiivauute), rypsiöljy, paakkuuntumisenestoaine (E551).

Ketsuppi: vesi, tomaattipyree, sokeri, etikka, mineraalisuola (suola, kaliumkloridi, magnesiumsulfaatti, lysiinihydrokloridi), sakeuttamisaine (E1414), ketsuppiaromi. Suolapitoisuus 2,0 %.

Kurkkumajoneesi: rypsiöljy, säilötty kurkku (kurkku, sokeri, sipuli, suola, paprika, mausteet (sinapinsiemen, valkosipuli, kurkuma ja cayenne), muunnettu perunatärkkelys, säilöntäaineet (E202, E211)), pastöroitu munamassa, vesi, sakeuttamisaineet (E1422, E415), etikka. Suolapitoisuus 0,3 %.

Maustekurkku: kurkku, vesi, etikka, sokeri, suola (1,1 %), luontaiset aromit, säilöntäaine (E211), stabilointiaine (E509).

Sinappi: vesi, sinappi (mm. sokeri, sinapinsiemen, etikka, kasviöljy, viinietikka, suola, säilöntäaine (E211), mausteet (kaneli ja chilipippuri), vehnäjauho, sinappijauhe. Suolapitoisuus 0,9 %

Tosi vähän, tuskin mausteallergikon elimistö mitään huomaan jos vaan syö, aikä ajattele...vai?

Vierailija
40/48 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi luoja, jos ihminen on allerginen luulisi hänen tietävän mikä ei hänelle sovi, ja silloin hän kertoo siinä tilatessa että "hei haluaisin annokseni ilman mitään mausteita, koska en voi oikeasti syödä niitä, annoksessani ei saa eteenkään olla mausteita X,Y,Zja Ö"
Katos kun sillä asiakaspalvelijallakaan ei ole siinä tiskillä sitä kristallipalloa...

Ravintola-alan koulutuksen omaavat ymmärtävät kysyä ruoka-aine allergioista mutta monet hesen työntekijät ovat opiskelijoita tms, jotka eivät ole ikinä olleet päivääkään ravintola työssä ennen hesen kassan hakkaamista. Ihan ymmärrettävää että grillimauste meni hamppariin kun sitä ei erikseen mainittu, että pihviäkään ei saa maustaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi