Muita jotka eivät juuri ulkoile?
Itse en ulkoile juurikaan. En vaan jotenkin viihdy siellä. Kävelyllä käyminen on tyhmää. Miks kävellä päämäärättömästi ympäri tienoota? Mun ulkoilut viikon aikana on siinä kun kävelen 2min aamulla bussille ja iltapäivällä 3min bussista kotiin. Bussista siirryn metroon johon menee noin minuutti samoin metrosta työpaikalle menee noin minuutti.
Viikonloput voi menneä niin etten mene kotoota minnekään ja jos menen niin käydään kaupassa autolla. Joskus menen lähikauppaan kävellen jolloin tulee oltua ulkona noin 15 min yhteensä.
En vaan tykkää olla ulkona.
Kommentit (76)
Minä en pelkästään näytä vanhalta piialta, vaan ylpeästi olen sellainen :).
-9-
Eikö teillä tule tunkkainen olo, jos olette koko päivän sisällä? Pari viikkoa sitten tuli vietettyä yksi lauantai kokonaan kotona lapsen synttärivalmisteluja tehdessä ja illalla oli tosi tunkkainen ja nihkeä olo (tyytyväinen kyllä aikaansaannoksiin). Kyllä sitä vähän happea pitää päivässä saada. Mieli virkistyy ja kiva päästä ulos neljän seinän sisältä ihmisiä näkemään.
13: Ei tule. Ainahan voi avata ikkunan, jos "vähän happea" on se, mitä tarvitsee.
Maalla asutaan ja ulkoillaan monta kertaa viikossa, kävellään tai pyöräillään, kun täällä on mahtava luonto ympärillä ja järvi, ja usein pihalla touhutaan lasten kanssa vaikka mitä.
Minäkin suosittelen hurahtamaan johonkin ulkoilmaharrastukseen, niin saa syyn lähteä ulos. Itse en ole ikinä ulkoillut yhtä paljoa kuin löydettyäni geokätköilyn ja jäätyäni työttömäksi samaan aikaan. Joka päivä tuli lähdettyä jonnekin polkupyörällä.
Mulle tulee hirveä päänsärky jos en pääse päivittäin ulos. Olen ollut ihan pikkulapsesta asti samanlainen, että hypin seinille jos en saa raitista ilmaa. Nyt äitiyslomalla vaunulenkkeilen pari tuntia joka päivä.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 21:50"]
Mä olen ajatellut, että olen epänormaali, kun ei huvita täällä maalla lähteä kävelemään pellonlaitaa, vaan lähden mieluummin autolla johonkin, mutta on meitä näköjään monta. :D
[/quote]
No enpä olisi minäkään uskonut että on ylipäätään olemassa tällaisia ihmisiä. Hyi yök. Teillä varmaan haisee kotonakin tosi tunkkaiselta ja olette väsyneitä ja sairaita.
Itse en äkkiseltään muista että olisin ollut koko elämässäni kokonaista päivää menemättä ulos paitsi silloin, kun olen ollut sairaalassa vuodepotilaana, ehkä yhteensä 4 päivää tähän mennessä.
Teen fyysistä työtä ulkoilmassa, käyn muutaman kerran viikossa 1-2 tunnin juoksulenkin, vien lapset pyörällä kouluun, käyn lenkillä koirien (ja joskus lasten) kanssa, ratsastan, teen pihatöitä, käyn pyörällä kaupassa. Eli joo, en ihan osaa samaistua. Sisällä käyn vain nukkumassa, sitäkin tuli tehtyä ulkona partiovuosina mutta vanhemmiten olen todennut, että sisätilat on siinä ihan plussaa.
Opetettiinko partiossa yököttelemään toisten tavoille, nr.18?
hyi, taidatte olla "maakuntien rumia suominaisia".
Onko miehenne ulkoilmaihmisiä?
Onko teillä lapsia? Meillä on ja kyllä me niiden kanssa ulkoillaan 3xvrk jos ei ole mitään erityistä (kuten uimahallireissu).
Toki jos lapset hoidossa niin ajoista riippuen 1-2x jää pois itseltä.
En tiedä mitä partiossa opetettiin kun siitä on kohta 30 vuotta.
Mutta onhan tuollainen sisällä homehtuminen nyt ällöttävää, tapa tai ei. Yököttää minua muutkin ihmisten inhottavat tavat.
Ja sille joka kauhisteli pyöräilijöiden punaista naamaa ja räkäistä nenää: tällaiset jutut liittyvät hengästymiseen, mikä taas johtuu sydämen rasittamisesta. On ihan normaalia eikä vaarallista, punakkuus katoaa kyllä pikkuhiljaa rasituksen loputtua ja räkää vastaan on keksitty nenäliina. Jos tulee ihan hiki voi käydä suihkussa. Erona näihin sisälle homehtuviin on sitten siinä, että niillä räkänaamaisilla pyöräilijöillä on terve sydän, kauniin heleä iho ja näyttävät kaikin tavoin terveemmiltä, nuoremmilta ja kauniimmilta.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 21:50"]
Mä olen ajatellut, että olen epänormaali, kun ei huvita täällä maalla lähteä kävelemään pellonlaitaa, vaan lähden mieluummin autolla johonkin, mutta on meitä näköjään monta. :D
[/quote]
No enpä olisi minäkään uskonut että on ylipäätään olemassa tällaisia ihmisiä. Hyi yök. Teillä varmaan haisee kotonakin tosi tunkkaiselta ja olette väsyneitä ja sairaita.
Itse en äkkiseltään muista että olisin ollut koko elämässäni kokonaista päivää menemättä ulos paitsi silloin, kun olen ollut sairaalassa vuodepotilaana, ehkä yhteensä 4 päivää tähän mennessä.
Teen fyysistä työtä ulkoilmassa, käyn muutaman kerran viikossa 1-2 tunnin juoksulenkin, vien lapset pyörällä kouluun, käyn lenkillä koirien (ja joskus lasten) kanssa, ratsastan, teen pihatöitä, käyn pyörällä kaupassa. Eli joo, en ihan osaa samaistua. Sisällä käyn vain nukkumassa, sitäkin tuli tehtyä ulkona partiovuosina mutta vanhemmiten olen todennut, että sisätilat on siinä ihan plussaa.
[/quote]
*ojentaa sädekehän ja "parempi ihminen"-mitalin*
En minäkään tykännyt aiemmin niistä perus kävelylenkeistä, mutta reittejä sekä maastoa vaihtelemalla niihinkin tulee mielenkiintoa lisää. Kyllä minustakin olisi ankeaa kävellä/juosta samaa reittiä päivästä toiseen jossain omakotitalolähiön keskellä.
Nojoo, kaikkia ei nappaa samat asiat. Mutta mulle motivoi jo lähtemään se hyvä olo mikä tulee lenkin jälkeen, puhumattakaan siitä miten jaksaa ja voi paremmin yleisesti :)
Ei kiinnosta muakaan ulkoilu pätkääkään, ei ole ikinä kiinnostanut. Ihan järjetön idea lähteä pihalle vain kävelemään, voisko tylsempää olla? Puistoissa kyllä käydään lasten kanssa, mutta siinäkin on se idea, että tapaa samalla kavereita. Tykkään myös kävellä kaupungilla, mikä sinänsä on vähän ristiriitaista. Mutta siellä on sentään nähtävää, toisin kuin täällä maalla.
Ei kiinnosta muakaan ulkoilu pätkääkään, ei ole ikinä kiinnostanut. Ihan järjetön idea lähteä pihalle vain kävelemään, voisko tylsempää olla? Puistoissa kyllä käydään lasten kanssa, mutta siinäkin on se idea, että tapaa samalla kavereita. Tykkään myös kävellä kaupungilla, mikä sinänsä on vähän ristiriitaista. Mutta siellä on sentään nähtävää, toisin kuin täällä maalla.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 23:05"]
hyi, taidatte olla "maakuntien rumia suominaisia".
Onko miehenne ulkoilmaihmisiä?
[/quote]
Huh. Mikä teinien AV:n valloitusilta tänään on? Tänään huomattavan paljon teinien tekemiä ketjuja.
En ehkä ulkoilisi niin paljon jos lapsia ei olisi ( ne on pakko viedä ulos muuten ne hyppii seinille) mutta hyvällä ilmalla on muutenkin pakko päästä ulos. Eikö maalla ole sama asia? Erikoista, luulin, että maalla asuvat ulkoilisivat paljon. Mutta itse asiassa monet lihavammat ihmiset asuvat maalla, ja kaupunkilaiset ovat hoikempia. Olisikohan ulkoilumaaston luonteessa joku selitys tälle?
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 01:05"]
En ehkä ulkoilisi niin paljon jos lapsia ei olisi ( ne on pakko viedä ulos muuten ne hyppii seinille) mutta hyvällä ilmalla on muutenkin pakko päästä ulos. Eikö maalla ole sama asia? Erikoista, luulin, että maalla asuvat ulkoilisivat paljon. Mutta itse asiassa monet lihavammat ihmiset asuvat maalla, ja kaupunkilaiset ovat hoikempia. Olisikohan ulkoilumaaston luonteessa joku selitys tälle?
[/quote]
Täh? Siis avaa vähän tuota "ulkoilumaastojen luonnetta". Onko kaupungeissa mäkisempää vai miten ajattelit maastojen vaikuttavan siihen, että maalaiset on lihavampia?
taidattte kaikki olla sellasia vanhanpiian näkösiä hiiriä